Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

TAKK til forumet

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-07, 16:33   #1
Lille
Juniormedlem
 
Lille sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: midt i landet
Alder: 61
Innlegg: 13
Lille er på en erverdig vei

TAKK til forumet

Jeg har vært leser av dette forumet i ca 1 år. Er ikke så flink til å skrive, men har fått mye hjelp av dere med gode oppskrifter og kostholdsråd. Men det jeg skal takke for er at takket være dette forumet har jeg fått diagnostisert min datter på 16 år. Har nå vært til spesialist og fått diagnosen PCOS.
Før jeg begynte å lese disse sidene viste jeg ikke hva PCOS var. Hun har nå begynt på et lavkarbokosthold; livslang sådan og går sakte men sikkert ned i vekt. Hun hadde en startvekt på 121 kg, og det er tungt for en tenåring som er veldig aktiv innen håndball. Og hun er veldig åpen ovenfor sine venner og sier at hun tåler ikke og kan ikke spise sukker, hvitt mel og stivelse.
Det er enklere for henne og oss i familien , da jeg har vært en lavkarboer i ca. 1 år....
Så takk til dere som har gitt meg så mye kunnskap og hjelp

Lille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 16:54   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: TAKK til forumet

så bra at hun har fått diagnosen, og allerede nå kan begynne å jobbe med kosthold, og hormonsyklus. Og så heldig datteren din er, som har en mamma som tar tak i problemene hennes, og leser seg opp for å få kunnskap om lidelsen, og hva man kan gjøre i forhold til det.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 11:38   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: TAKK til forumet

Rørende og bra!
Det ser ut til at du har en klok og besluttsom ung dame i huset, og ikke minst kudos til deg som tok tak i det. Jeg tipper datteren din kommer til å vær deg evig takknemlig. Jeg vet selv hvordan det er å være ung og overvektig uten at noen klarer å gjøre annet enn å vifte det vekk som dårlig matvett.
Gratulerer

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 15:01   #4
iadokka
Medlem
 
iadokka sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Fredrikstad
Alder: 43
Innlegg: 91
iadokka er på en erverdig vei

Sv: TAKK til forumet

Supert at hun fikk det påvist i så ung alder! Heldig hun som har en sånn mamma.

__________________
2007: -15 kg

iadokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: snart ketolyse igjen Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 15:43   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: TAKK til forumet

Så flott å lese!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 15:21   #6
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: TAKK til forumet

må være helt utrolig å ha en sånn mamma blir så rørt når jeg leser dette

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 19:48   #7
Don Vito Corleone
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 128
Don Vito Corleone er på en erverdig vei

Sv: TAKK til forumet

Don Vito Corleone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Skaldeman/Lokkebiff Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 21:08   #8
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: TAKK til forumet

Opprinnelig lagt inn av Lille, her.

Jeg har vært leser av dette forumet i ca 1 år. Er ikke så flink til å skrive, men har fått mye hjelp av dere med gode oppskrifter og kostholdsråd. Men det jeg skal takke for er at takket være dette forumet har jeg fått diagnostisert min datter på 16 år. Har nå vært til spesialist og fått diagnosen PCOS.
Før jeg begynte å lese disse sidene viste jeg ikke hva PCOS var. Hun har nå begynt på et lavkarbokosthold; livslang sådan og går sakte men sikkert ned i vekt. Hun hadde en startvekt på 121 kg, og det er tungt for en tenåring som er veldig aktiv innen håndball. Og hun er veldig åpen ovenfor sine venner og sier at hun tåler ikke og kan ikke spise sukker, hvitt mel og stivelse.
Det er enklere for henne og oss i familien , da jeg har vært en lavkarboer i ca. 1 år....
Så takk til dere som har gitt meg så mye kunnskap og hjelp

Hei!
Du er ikke alene om og fått hjelp fra dette forumet. Har selv fått diagnosen PCOS og slet med dette i maaange år før de eeeendelig fikk stilt diagnoseni 98. Selv om min hormonbalanse ikke er helt i orden enda etter ett år på lavkarbo,- (Atkins) (og kanskje den aldri blir det, men blir iallefall holdt i sjakk med lavkarbo, så da skal jeg være forøyd!!!!! wiiiiii )
- så har jeg det myemye bedre nå! Og datteren din har bare gode ting og se fremover mot når hun fortsetter på veien til sitt nye liv, det vet jeg! (og mange andre med meg) Det som er så synd er at mange leger og spesialister på dette temaet (hvertfall de JEG har møtt, men har kanskje vært uheldig kanskje?) har vært skeptiske til lav karbo! Da forteller det meg at de ikke er allvitende allikevel! ( Ikke for det, det visste jeg jo... at de ikke var allvitende mener jeg) Men verden går jo fremover på noen ommeråder, så kanskje de kommer til at det er bra allikevel. Da skal jeg stå der i døra og ønske dem hjertelig velkommen etter...
Lykke til videre for deg og datteren din

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 14:29   #9
mliaz
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 37
Innlegg: 6
mliaz er på en erverdig vei
Question

Sv: TAKK til forumet

Opprinnelig lagt inn av Lille, her.

Jeg har vært leser av dette forumet i ca 1 år. Er ikke så flink til å skrive, men har fått mye hjelp av dere med gode oppskrifter og kostholdsråd. Men det jeg skal takke for er at takket være dette forumet har jeg fått diagnostisert min datter på 16 år. Har nå vært til spesialist og fått diagnosen PCOS.
Før jeg begynte å lese disse sidene viste jeg ikke hva PCOS var. Hun har nå begynt på et lavkarbokosthold; livslang sådan og går sakte men sikkert ned i vekt. Hun hadde en startvekt på 121 kg, og det er tungt for en tenåring som er veldig aktiv innen håndball. Og hun er veldig åpen ovenfor sine venner og sier at hun tåler ikke og kan ikke spise sukker, hvitt mel og stivelse.
Det er enklere for henne og oss i familien , da jeg har vært en lavkarboer i ca. 1 år....
Så takk til dere som har gitt meg så mye kunnskap og hjelp

Er ei av dei som sitt her med mange spm... angåendes pcos (tullet!).. har sjølv dette styret ,er akkurat 20 nå...
men saken var, det du skrev om ikkje sukker, hvit mel og stivelse... kan du fortelle mer om dette?
har våre hos lege og testet mjøl alergi og liknende, men dei finn ikkje noko, sjølv om magen min helt klart har store problem med mat som inneheld mjøl.
har dette en sammenheng med pcos?

er desverre veldig uvetende om pcos og alt eg veit er ting eg klarer å finne på internett.. men har gått på lavkarbo/ketose i 2 månader nå, og har merket stor effekt... (sjølv om eg ikkje viste at dette hjalp på pcos)

Legene her eg bor er noen totale "brøhoder" alle sammen.. virker ikkje som om dei kan noe om pcos i det hele tatt. har ikkje fått et eneste råd, anna enn du bør gå ned i vekt.. (noe som var umulig til eg sjølv fan fram til lavkarbo! noe eg mener legene burde ha gjort)

mliaz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lav karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no