Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

En bit av virkeligheten

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-07-09, 11:16   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

En bit av virkeligheten

På onsdag var jeg ute og badet ved handicap-campingplassen på Malmøya. Det er veldig fint der, og stort sett aldri noe særlig folk. Og det er en deilig motvekt til hysteri-strender som Huk og lignenge.
Mens jeg satt der kom en jente i 20-årene sammen med faren. Hun gikk med mørke briller, og var tydelig blind. I tillegg hadde hun muskelproblemer som gjorde det vanskelig å gå. Utover det så hun ut som hvilken som helst jente i 20-åra, og slank som en sylfide.
Mens jeg satt der og irriterte meg over mine kilo, men bare kunne vasse uti og legge på svøm måtte hun heises utti av flere personer, og hjelpes også ute i vannet.
Plutselig var ikke kiloene og den stillestående vektnåla så viktig lenger. Jeg trengte den øyeåpneren, fikk kjent litt på at det er mange ting som er mye verre her i livet enn mine små trivielle hverdagsirritasjoner.
Selvfølgelig mener jeg ikke at alle andre problemer enn handicap er bagateller, men vi må kanskje bli flinkere til å stoppe opp og ta inn perspektivet på ting.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 12:14   #2
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: En bit av virkeligheten

Du har så rett!
Jeg har ei venninne som må amputere høyrehånda om en ukes tid. Småtingene blir plutselige ikke så viktige å henge seg opp i...

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 13:43   #3
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: En bit av virkeligheten

Du har så rett !!! Vi har godt av å få slike øyeåpnere innimellom. De verdagslige problemene våre er ikke alltid så store alikevel ! Det gjelder å huske på å stoppe opp av og til å føle og tenke på hvor godt vi har det

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 16:00   #4
Luna*
Seniormedlem
 
Luna* sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 48
Innlegg: 703
Luna* er en juvelLuna* er en juvelLuna* er en juvel

Sv: En bit av virkeligheten

Så enig med deg! Vi trenger alle en tankevekker i ny og ne

__________________
Påskeutfordring:


Luna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 17:10   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: En bit av virkeligheten

Sambo og jeg var på konsert for endel uker siden. Etter konserten ønsket vi gå til nærmeste pub som er ca 1 km unna. En fremmed kar som stod ved siden av spurte om han kunne få gå sammen med oss, helt greitt det!
--
Jeg må si jeg ble mektig imponert over karen som slo følge. Han hadde CP. Beina var hengsla og vinkla alle veier og det så ut som det var skikkelig vondt for ham å gå så langt, men blid og sprudlende var han hele veien!! Da slo det meg at gleden over livet sitter ikke i kroppen, men INNI kroppen.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 04-07-09 kl 19:36.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 20:02   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: En bit av virkeligheten

Det er litt som Dokka mi på 2 1/2år det, hun har et sndrom som ligner på Downs. hun kan krabbe nå, og sitte og såvidt stå om hun tvilholder seg fast og hun klarer ikke å spise nok til å holde liv i seg selv. Men for en glede det er å se hennes livsglede, hun gleder seg over alt mulig! Deler ut koser til alle kjente og ukjente Får hun en is, så koser hun seg med den, gleden hennes betyr så mye mere enn den spiseskjea som kommer inn i munnen. At jenta ikke har noe språk enda, det får ikke hjelpe, vi jobber med saken.
Mine vektproblemer er så mye mindre enn de utfordingene vi skal møte som foreldre til et utviklingshemmet barn...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 17:32   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En bit av virkeligheten

Ja, vi trenger sånne øyeåpnere i blant.

Jeg husker særlig en dag hvor jeg virkelig bare hadde en skikkelig dårlig dag; Stygg i trynet-dag, tjukkas-dag og dårlig hår-dag. Jeg tusla duknakket med min helt bedritne selvfølelse til butikken, og gikk forbi en ung dame som så ut som om hun hadde fått brent bort halve ansiktet -ingen nese, knapt nok øyelokk eller lepper, men hun gikk med hodet høyt hevet, stilig i tøyet, hatt på hodet og så ut som om hun eide fortauet -på den bra måten. Jeg begynte nesten å skamme meg, så jeg rettet opp ryggen selv, så meg i refleksen i et vindu og med ett snudde alt. Jeg er tross alt heldig! Jeg har helsen, og jeg ser normal nok ut til at ingen gjør større notis av meg, mens "alle" stirret på henne, noe hun virket helt uanfektet av.
Så hver gang jeg føler meg skikkelig stygg og feit, så tenker jeg på henne og den rake ryggen og det trygge blikket hennes

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 20:47   #8
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: En bit av virkeligheten

det er når du leser disse tråder du tenker på hvor heldig du er som er i ferd med og kvitte deg med dit problem.
fedme kan en bli kvitt.
ikke blindhet.

jeg føler meg faktisk glad


takk , i grunn ?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 21:08   #9
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: En bit av virkeligheten

Campingplassen på malmøya er fin. Har hatt mange fine badeturer dit. Og ja, det får en til å åpne øynene litt.

Jeg var nettopp i Spania og der vi bodde var det mange psykisk utviklingshemmede. Jeg følte meg feit og fæl i bikini, men jammen fikk jeg litt å tenke på siden DET tross alt er det verste for meg. De som var der var like blide, uansett hvilken form for handicap de hadde.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Virkeligheten :-D Aline Livets lyse side 14 23-02-07 14:55
Geiter som besvimer - fra virkeligheten Iset Livets lyse side 1 07-05-05 09:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no