Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Menssmerter, tilfeldig eller typisk for PCO`ere?

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Se resultatene: Hadde du/har du sterke menss-smerter i ungdomstiden?
Ja, sterkere enn det som virker vanlig. 9 75,00%
Bare moderate menssmerter som virker ganske alminnelig. 0 0%
Ingen menssmerter. 3 25,00%
Deltakere: 12. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-06, 17:16   #26
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Menssmerter, tilfeldig eller typisk for PCO`ere?

Sier det samme som Nille, hadde ekstreme mensensmerter i årene før jeg begynte på ppilla (da var jeg 17 år). Kunne ikke gå på skolen, vanlige tabletter hjalp ikke og jeg måtte gå på Paralgin Forte, men dette fikk jeg bivirkninger av da..
Nu har jeg ikke mensen, så det er jo godt å slippe smertene, men samtidig skulle man jo hatt den

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-09-06, 20:41   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Menssmerter, tilfeldig eller typisk for PCO`ere?

Opprinnelig lagt inn av Cha

Ble mye bedre etter at jeg fikk barn. Heldigvis!

Men så er det det å komme dit da... Jeg har fått inntrykk av at å få barn kan man nærmest glemme når man har PCO?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-09-06, 21:08   #28
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Menssmerter, tilfeldig eller typisk for PCO`ere?

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Men så er det det å komme dit da... Jeg har fått inntrykk av at å få barn kan man nærmest glemme når man har PCO?

Ikke om man spiser riktig slik at man holder hormonene i balanse.
Nå er det ikke så svart-hvitt hos mange, men MANGE har blitt gravide etter å ha lagt om til mer pcos-vennlig kosthold. Mange på www.snartgravid.com er blitt gravide slik, og her står litt mer om det:

http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5816&rc=1

http://www.eat-web.com/eat/home/inde...d=338&langid=1

Jeg prøver å bli gravid, og har slitt litt med det siden jeg pga hormonproblemer (legen mener jeg har pcos men jeg er fremdeles ikke blitt skikkelig utredet for det) har voldsomt uregelmessig syklus, mensen 2-3 ganger i året osv. Nå, etter en måned med ikke noe sukker, hvitt mel, poteter, pasta, brød og ris, så fikk jeg mensen den 27. august etter at den hadde vært borte i flere måneder!!! Tilogmed helt NORMAL mens, noe jeg ikke har hatt på sikkert over ett år!

Så nå håper jeg ting går den rette veien og at jeg snart blir gravid!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 00:36   #29
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Menssmerter, tilfeldig eller typisk for PCO`ere?

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Men så er det det å komme dit da... Jeg har fått inntrykk av at å få barn kan man nærmest glemme når man har PCO?

Det er mange her inne også som har PCO og blitt gravide etter lavkarbo kost. Noen til og med mer enn en gang ! Bl.a. Albertine - og Mum - om ikke flere !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:37   #30
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Menssmerter, tilfeldig eller typisk for PCO`ere?

gammel tråd men... ja har helt syke mensensmerter. er helt drøyt..... har ligget i hele dag å tatt smertestillende. er noe dritt!!!!!!! hater mensen... to dager invalid hver måned.. ugg ugg :/

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Ziggy eller andre; jeg tenkte å lage denne delfiakaka idag: Iset Lavkarbo generelt 23 03-12-05 19:57
Reglene for induksjonen HP Induksjonen 0 13-02-04 23:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no