Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Antall karbohydrater pr dag...?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-07, 20:49   #1
femalia
Medlem
 
femalia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 52
Innlegg: 62
femalia er ny på veien
Question

Antall karbohydrater pr dag...?

Som helt ny på ketolysekuren, så har jeg forsøkt å spise færrest mulig karbohydrater hele uka. Har spist lite grønt så langt, og har spist max 10 karbohydrater om dagen.
Jeg er nå i ketose, til tross for en utskeielse på torsdag som innebar litt øl (vanlig) og bacalao (spiste bare fisken). Det er vanskelig å unngå slike ting når man er på tilstelning med jobben og de kun serverer slike ting... sukk.

Så langt har jeg gått ned 1,5 kilo siden mandag, og sprekken tatt i betraktning så er jeg fornøyd med det!
Men, hvor mange karbohydrater skal jeg egentlig spise hver dag?
I dag har jeg regnet ut nøyaktig, samt at jeg har forsøkt meg på noen av de mange oppskriftene jeg har funnet her inne. Totalt er jeg på 19 kabohydrater i dag, og det er kanskje noe i overkant av det anbefalte?

Vet jo at jeg må finne "mitt" ketolysenivå etterhvert, men det finnes sikkert en grense for at man garantert er innenfor ketose?

Håper noen kan hjelpe, ha en flott lørsdagskveld!

Hilsen fra femalia



femalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og deromkring :-) Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 21:08   #2
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Antall karbohydrater pr dag...?

Hei! Gurimalla, 1,5 kilo allerede?! Det er jo flott! Du må ligge under 20 karbs pr dag for å være i ketose...Har du stix sånn at du kan teste deg? Du får kjøpt på apoteket til kr 97,50. De inneholder 50 stk så de varer en stund....Det heter Keto-Diabur.test.

Lykke til, du er jo på knallgod vei!!

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 21:23   #3
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Antall karbohydrater pr dag...?

På ketolyse, skal man ligge mellom 15 og 20 karber om dagen...
Det er nok ikke bra å få i seg for liiite karber heller...
Men karbene skal komme fra grønnsaker i hovedsak.......

Så flink du er da gitt!!
Grattis med vekttap!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 21:44   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Antall karbohydrater pr dag...?

Heisann.

Grattis men 1,5 kilo bortevekk!!!

Ketolyse er et bra valg. Men for å få fullt utbytte, bør du ha boka. Og lese den godt. Les her: www.ketolyse.no

Som Hyper sier, du skal ligge på 15/20 karber dagen. Det har ikke noe for seg å ligge under 15 karber.

Et par tips :
- Hold deg helt unna brød, poteter,pasta,ris, sukker.
-Les alltid varedeklarasjon for å finne karbe-innholdet.
-Rent kjøtt/fisk/fugl, egg er god ketolysemat.
-Spis grønnsaker som vokser over jorda, karbene skal fortrinnsvis komme fra det.
- Bruk fettrike produkt: meierismør, sæterrømme, kremfløte osv. ikke lettprodukt.
- Og drikk masse vann, det er viktig.
-Spis deg mett (ikke overmett) til hvert måltid, og spis når du er sulten.

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 21:51   #5
femalia
Medlem
 
femalia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 52
Innlegg: 62
femalia er ny på veien

Sv: Antall karbohydrater pr dag...?

Tuuuusen takk for svar!!!!
Jeg er så vidt det er innenfor karbo-grensen i dag, takk og lov!
Har bestilt bok, ørten-børten tabletter og bakepulver, samt ketosestix men det tar laaangt tid.. Jeg gleder meg hemningsløst til den kommer, juhu!

Er nok litt for sløv når det gjelder vann, jeg er så innmari glad i Cola Zero.. Bør man holde seg unna slikt eller går det bra?
Men, skal drikke MASSE vann heretter, så kanskje kiloene bare renner vekk, hipp-hurra!

*..* Femalia *..*

femalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og deromkring :-) Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 21:54   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Antall karbohydrater pr dag...?

Når det gjelder cola zero så må du prøve deg frem. Det er så forskjellig fra person til person. Noen får vektbrems, andre reagerer ikke i heletatt på kunstig søtningstoff.

Vann er viktig ja...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 21:58   #7
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Antall karbohydrater pr dag...?

Boka må du ha ja!!
Og jeg anbefaler tilskuddene du får kjøpt på ketolyse siden også..jeg merker veldig forskjell på blant annet søtsuget, om jeg IKKE tar dem....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har du prøvd stoffskiftedietten? Gir Spørsmål og svar 12 03-12-07 20:53
Regner dere farris med som antall liter vann i løpet av en dag? Tette80 Ketolysekuren 5 24-04-07 18:14
Mat og Helse om Atkins Aline Induksjonen 7 19-02-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no