Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-11, 00:12   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

eller vil du velge selv? I siste fall hvilket BMI-tall velger du? Velger du basert på smak eller sunnhet?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 00:15   #2
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Jeg tar det jeg får, men håper selvfølgelig å komme meg det til 23 (siden jeg føler det høres rett ut.) Da skal jeg være fornøyd.

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 01:44   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

BMI betyr lite eller ingenting for meg, men heldigvis er lavkarbo vektregulerende, og jeg har tenkt å leve som dette resten av livet, så da er det vel kroppen som bestemmer, da! Jeg stoler på at den vet når jeg er der jeg skal være, med en god balanse mellom fett og muskler. Vet ikke hvordan jeg skal stoppe den i alle fall. Og ikke vil jeg det heller, da jeg fortsatt har noen små kilo igjen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 08:28   #4
mayeliz
Medlem
 
mayeliz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
Innlegg: 85
mayeliz er på en erverdig vei

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Er kanskje ikke så opphengt i akkurat tallet på BMI`n nå, men var det når jeg slanket meg :-)
Jeg hadde som mål å komme meg ned til 23, fordi det jo et midt i mellom normalskalaen. Men jeg var styggelig tynn da jeg kom dit. Jeg veide 66-67 kg, og så faktisk litt anorektisk ut... Nå veier jeg 69-70 og ser sunn og frisk ut. Ligger nok i øvre grense på min skala, men jeg ser langt fra overvektig ut (som jeg jo vil være hvis jeg legger på meg noen få kilo til).

__________________
Ferdig slanket i 2006. Lavkarbo - siden våren 2011.



mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 08:30   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Ikke BMI, men har bestemt meg for 75 kg, fordi at jeg vet jeg er på mitt mest smashing der Blir vel ca BMI 26 det da..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 08:41   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Jeg er en pingle med lite muskler så jeg ser best ut med en BMI på 20-21 når jeg er så lat som jeg er . For meg er dette 60 +- 2 kg. Så langt ser det ut som at kroppen er enig med meg om at dette er en grei plass å være. Jeg håper at det skal fortsette sånn.

At buksa sitter bra er viktigere enn BMIen...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 09:20   #7
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Jeg har en grense hvor jeg har sagt at alt under det er greit, og da er BMI'en på ca 27-28. Målet mitt er noen få kilo under som vil gi BMI på 26.5, dette for å få litt slingringsmonn med tanke på vann og sånn. Jeg har stor muskelmasse, og håper å beholde den på vei nedover. Men, jeg skal jo leve lavkarbisk resten av livet, så om kroppen vil på en lavere BMI enn det så skal den få lov til det. Men når jeg kommer meg ned på målet mitt avslutter jeg i hvert fall slankingen og starter jobben med å stabilisere meg.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 09:30   #8
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Vil lande på 95 kg, 29 i bmi.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 09:58   #9
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Jeg ser for meg en BMI på mellom 20-23, men om dette er realistisk for meg aner jeg ikke, det vil tiden vise. Men dette er som et utgangspunkt i hvilken vekt jeg vil nå. Jeg regner med at om jeg trener så mye styrke som jeg ønsker å gjøre, vil jeg få en strammere, men tyngre kropp generelt sett (i forhold til dit jeg vil - ikke hvor jeg er i dag), rett og slett fordi jeg da har byttet ut fettet med muskler. Kanskje BMI'en da ender nærmere 25. Per i dag er den mellom 27 og 28.

__________________


Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 10:03   #10
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Jeg har satt 70 kg som mål, som gir en BMI innenfor normalgrensen. Om jeg når den vet jeg jo ikke. Om kroppen vil enda lenger ned tror jeg ikke at jeg sier nei takk. Er hvertfall tanken om det nå, så får vi se hvordan jeg tenker når jeg nærmer meg.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 10:09   #11
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Jeg har satt meg som mål å nå kanskje 75 en gang, men forløpig er målet 80 kg som gir en BMI på mellom 27 og 28.
Grunnen til det er at jeg hele livet mitt har vært overvektig og jeg ønsker komme meg så mye ned som mulig uten å bli for tynn.

Jeg har stor muskelmasse og akter å bygge mer på den fra 80 kg - kanskje 75. Time will show.

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 11:30   #12
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Jeg eter lavkarbo pga div sjukdommer, så vekta er ikke så viktig for min del. Men siden den nå har begynt å gå nedover har jeg satt et mål på 60 kg. Hvordan jeg ser ut da veit jeg ikke, og om 60 kg ikke passer min kropp så blir det tallet noe annet. Jeg lar kroppen og tida bestemme, stresser ikke med å gå ned. All vektnedgang er bare en bonus i tillegg til bedre helse og at jeg er mindre sjuk

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 11:43   #13
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

jeg lar kroppen bestemme. begynner å bli spennende å se hva kroppen vil. da jeg begynte på lavkarbo var bmi 26. nå er bmi 19. jeg vil tro den går opp litt hvis jeg skaffer meg noen muskler?

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 11:51   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Kroppen min landa på en mye lavere BMI enn dere så beskjedent ser for dere, men jeg har tynne lemmer også. Enig i at det er spennende å se hvor kroppen lander når man behandler den riktig og den får bestemme. Godt å vite at den er fornøyd. Det er godt å kjenne når den er sulten og mett så man kan gi den riktige mengder. Mye enklere å kjenne med slik tung kraftfor vi spiser nå enn når vi spiste luftig brødmat

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:17   #15
CharlotteQ
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
CharlotteQ er på en erverdig vei

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Yrla, står LCMF for "Moderat fett"?

Jeg venter og ser om kroppen min vil regulere seg jeg. Har jo en lav BMI fra før, men absolutt ikke bra fettfordeling. Midje/hofteforhold = 0.75 som er helt i grenseland for hva som er helsesamt... Håper kroppen er enig med hodet i at fettprosent og -fordeling ikke er optimal per i dag, hvis ikke blir det nok noe egenkomponert Fedoninspirert Low Carb Low Calorie på meg til høsten. Dét må da være idiotsikkert

__________________

CharlotteQ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sjokoholiker på avvenning/ lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:35   #16
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

En gang for mange år sia bestemte jeg sjøl... Jeg skulle ned på 60 kg. Basta.
Det skulle jeg aldri ha gjort. BMI var på 21.5, men jeg var et vandrende skjelett på god vei inn i anoreksiens verden. Når jeg ser tilbake, så var det ikke SÅ kult å bruke bukser i str 34 (aner ikke hva tommemålet var).

Denne gangen er kroppen min analysert, og jeg er anbefalt å legge meg helt i det øverste normalvekt-skiktet, og kanskje litt over.

Hvor jeg ender? Denne gangen får kroppen bestemme, og det får ta den tida det tar. Når jeg har brukt hele mitt voksne liv på å få kiloa PÅ kroppen, så er det ikke anna å vente enn at det tar litt tid å få dem AV heller.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 23:16   #17
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Aner ikke hvor jeg ender.....til slutt....
Jeg har vært feit så lenge at jeg ikke aner hvordan jeg bør se ut, hvor stor eller liten kroppen min bør være og når jeg ser best mulig ut.....
Er bare veldig opphengt i valkene jeg fremdeles har......
Hmmm - tror jeg må jobbe litt med hodet jeg...... :-)

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 00:40   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

En gang for mange år sia bestemte jeg sjøl... Jeg skulle ned på 60 kg. Basta.
Det skulle jeg aldri ha gjort. BMI var på 21.5, men jeg var et vandrende skjelett på god vei inn i anoreksiens verden. Når jeg ser tilbake, så var det ikke SÅ kult å bruke bukser i str 34 (aner ikke hva tommemålet var).

Denne gangen er kroppen min analysert, og jeg er anbefalt å legge meg helt i det øverste normalvekt-skiktet, og kanskje litt over.

Hvor jeg ender? Denne gangen får kroppen bestemme, og det får ta den tida det tar. Når jeg har brukt hele mitt voksne liv på å få kiloa PÅ kroppen, så er det ikke anna å vente enn at det tar litt tid å få dem AV heller.

Følte du deg dårlig den gangen? Hadde du sultet deg for å komme i str 34 eller hva hadde du gjort?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 00:42   #19
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Opprinnelig lagt inn av CharlotteQ, her.

Yrla, står LCMF for "Moderat fett"?

Ja, jeg spiser mer protein enn fett. Ifølge undersøkelser er det lurest å spise omvendt om man vil ned i vekt, men jeg synes det er vanskelig å spise mindre proteiner. Så lenge det ikke blir overspising av det tror jeg ikke det er farlig.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 01:39   #20
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Lar du kroppen velge hvilken BMI du skal lande på?

Jeg har nå en BMI på 22.5, som på ingen måte er et dårlig resultat på ketolyse. Problemet mitt er at jeg har blitt veldig tynn i overkroppen - jeg er 180cm høy og holder på å bikke over i str. S i topper. Har dog likevel noen ekstra kg på underkroppen, og kunne godt gått ned et par kg til der. Så synd man ikke kan punktslanke seg, eh? Men er det her kroppen min vil være, så skal jeg ta til takke med det, jeg sulter meg ikke for å komme inn i mindre bukser, når jeg alt har oppnådd en såpass "sunn" BMI på nammis ketolyse-mat.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken retning skal en velge? premo Lavkarbo generelt 3 02-05-10 22:08
Hvilken trim skal jeg velge? *lilje* Ketolysekuren 24 05-04-10 23:05
Meierismør (hvilken skal jeg velge?) grm123 Spørsmål og svar 10 24-01-09 11:58
Hvilken olje skal jeg velge? Mambo Spørsmål og svar 5 26-02-06 21:18
Hvilken kur skal jeg velge. andersdupp Spørsmål og svar 11 06-01-06 21:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no