Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Depper (predison og manglende vektnedgang)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-09, 22:48   #1
newone
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Halden
Innlegg: 10
newone er på en erverdig vei

Depper (predison og manglende vektnedgang)

Gir snart opp denne ketolyse kuren. Trudde jeg hadde funnet den siste rette slankekuren og følte det også når jeg gikk ned 7 kg på 1 mnd
Men etter det har det ikke rikket seg ett gram.
Stiksen viser at jeg er og har vært i ketose siden 15 januar.
Går lange turer nesten hver dag og rekker jeg ikke det så sitter jeg på ergometersykkelen
Men her også ett annet kjempe problem og det er at jeg går daglig på prendison.
Er det noen her som har erfaring med ketolyse og prendison?
Takker ellers for ett kjempe flott forum og mange flotte ide'r som dere kommer med.
Håper på svar.

newone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 08:25   #2
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Depper

Har ikke peiling på prendison! Men har du målt deg? Merker du noe på klærne dine?
Det er heller ikke utenkelig at kroppen din må ha en pause når den har tatt av 7 kg
Ellers kan det jo være noen justeringer i kostholdet som skal til for at det skal gå nedover igjen, uten at det er så lett å sette fingeren på noe spesifikt

Ikke gi opp!!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 08:36   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Depper

Du burde ha med spørsmålet om prendison i overskriften på tråden din, da er det mye større sjanse for at noen kan svare på akkurat det.
Bare et lite tips. Ellers håper jeg du føler deg bedre snart, og at vekta rikker seg slik at du ikke mister motet.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 08:48   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Depper

Hva spiser du i løpet av en dag og hvor mange kg har du igjen som du vil kvitte deg med?

Forresten, gratulere med super vektnedgang

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 09:58   #5
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Depper

Gratulerer med flott nedgang! 7 kilo på under 3 måneder er flott!!
Jeg har gått ned det samme - men har holdt på siden september...
Og er fornøyd - fordi det er bedre enn ingenting, og fordi jeg har det så bra med dette kotholdet.
Og jeg vet at det bare er et tidsspørsmål før jeg igjen mister kilo - så hold ut og kos deg med all den fine maten.

Og så håper jeg du får svar på spørsmålet ditt vedr. medikametet og kostholdet.
Lykke til

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 12:40   #6
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Depper(predison og manglende vektnedgang)

Prednison er vel et kortison produkt om jeg ikke tar helt feil?? Og det kan definitivt stoppe vektnedgangen hvis det er det. Men uansett er jo 7 kg. veldig bra på en måned, så du får bare holde ut.. Plutselig slipper det igjen ;-)

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 12:54   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Depper(predison og manglende vektnedgang)

Opprinnelig lagt inn av newone, her.

Gir snart opp denne ketolyse kuren. Trudde jeg hadde funnet den siste rette slankekuren og følte det også når jeg gikk ned 7 kg på 1 mnd
Men etter det har det ikke rikket seg ett gram.
Stiksen viser at jeg er og har vært i ketose siden 15 januar.
Går lange turer nesten hver dag og rekker jeg ikke det så sitter jeg på ergometersykkelen
Men her også ett annet kjempe problem og det er at jeg går daglig på prendison.
Er det noen her som har erfaring med ketolyse og prendison?
Takker ellers for ett kjempe flott forum og mange flotte ide'r som dere kommer med.
Håper på svar.

Hvor lenge har det stått stille da? Som du seir er 7 kilo på en mnd KJEMPE bra resultat Og som Kristin sier så er det helt normalt at det stopper opp litt etter ett så bra vekttap. 2-3 uker kanskje til og med litt mer, så prøv å holde ut.

Prednisolon er kortison ja, og det kan hemme vekttapet eller ofte øker vekta hvis ikke man er kjempe skrikse på hva man putter i munnen.
Nå veit ikke jeg hvorfor du går på disse, så jeg råder deg til å spørre legen din litt. Jeg har brukt det en del selv, men siden vekta er såpass viktig for meg, blitt enig med legen å trappe ned og forsøke meg uten, men med andre medisiner som ikke er like ille med tanke på vektøkning.

Men hvis det bare har stått stille en liten periode ville jeg gitt det en sjanse noen uker til

Lykke til

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 15:13   #8
newone
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Halden
Innlegg: 10
newone er på en erverdig vei

Sv: Depper(predison og manglende vektnedgang)

Tursen takk for alle svarene
Er kjempe fornøyd med ketolyse kuren og de 7 kiloene jeg har gått ned
men har desverre godt over 30 igjen.
Første året jeg gikk på disse tablettene gikk jeg opp 40 kilo.
Har heldigvis kommet ned på 2,5 mg i forhold til 50 mg men trur ikke jeg kommer meg helt ned på 0 med det første.
Det jeg spiser i løpet av en dag er: (ingen frokostperson) en neve mandler,
lunsj er det en enkel salat eller 100 g fløtegrøt, middag en god salat eller grønnsaker med litt kjøtt, fisk eller kylling. Får i meg mellom 10 og 15g karb.
Har fått litt mere inspirasjon til å prøve en stund til. Tursen takk igjen

newone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 15:33   #9
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Depper (predison og manglende vektnedgang)

Du skal ikke ha under 15 g for dag, prøve heller å ligge på 15-17 og se om det er hjelp i, øk på med mengden fett og på kjøtt, fisk osv. Skal ikke bare ha en liten mengde av det. Du skal bli mett

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 17:22   #10
meksiko
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: telemark
Innlegg: 67
meksiko er på en erverdig vei

Sv: Depper (predison og manglende vektnedgang)

heisann
jobber i helsevesenet,og kjenner til dette med kortison fra mine pasienter.
Du er kjempeflink,og gjør det rette med denne kuren,men d er en kjent sak at man av dette medikamentet kan øke vekten,og for noen,i ditt tilfelle,stoppe helt opp. Så d er ikke du som ikke spiser riktig. ikke mist motet,og masse lykke til.

meksiko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 17:49   #11
Erlinda
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 23
Erlinda er på en erverdig vei

Sv: Depper (predison og manglende vektnedgang)

Hei.
Jeg blir med på den deppinga jeg også :-( Har gått på dette i 4 uker og har en nedgang på 1 1/2-2 kg så det er ikke så oppmuntrende. Synes ikke jeg tenker på noe annet enn denne maten, for alt smaker jo egg. Så jeg prøver meg fram, men nei. Nå vurderer jeg å selge alt jeg har kjøpt til denne kuren. Har nettop fått ett spann på 3kg med soyaprotein og kjøpt nytt glass med jbk og Hi-maize. Maset på butikker for at de skal kjøpe inn forskjellige ting. Må dra mellom forskjellige butikker for å få i alt man trenger, nei dette gidder jeg ikke mere :-( Når alt smaker egg og det ikke er mere nedgang enn det jeg har, så er det lite oppmuntrende.

Det ble ingen oppmuntrende ord fra meg, men det skal ikke stoppe deg

Erlinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 19:16   #12
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Depper (predison og manglende vektnedgang)

Opprinnelig lagt inn av Erlinda, her.

Hei.
Jeg blir med på den deppinga jeg også :-( Har gått på dette i 4 uker og har en nedgang på 1 1/2-2 kg så det er ikke så oppmuntrende. Synes ikke jeg tenker på noe annet enn denne maten, for alt smaker jo egg. Så jeg prøver meg fram, men nei. Nå vurderer jeg å selge alt jeg har kjøpt til denne kuren. Har nettop fått ett spann på 3kg med soyaprotein og kjøpt nytt glass med jbk og Hi-maize. Maset på butikker for at de skal kjøpe inn forskjellige ting. Må dra mellom forskjellige butikker for å få i alt man trenger, nei dette gidder jeg ikke mere :-( Når alt smaker egg og det ikke er mere nedgang enn det jeg har, så er det lite oppmuntrende.

Det ble ingen oppmuntrende ord fra meg, men det skal ikke stoppe deg

Jeg tenker at du kanskje styrer litt for mye? Baker du mange erstatningsprodukter?

Det beste med denne livsstilen er jo at den er akkurat så vanskelig eller enkel som du selv ønsker. Masse rent kjøtt/ren fisk, kylling og salat eller grønnsaker i andre sammenhenger er alt du behøver. Med noen enkle og fete sauser i tillegg er du raskt i mål. Du MÅ ikke lage frokostpannekaker og bake proteinbrød (jeg gjør ingen av delene). Slike produkter kan for mange forhindre vektnedgang også.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 19:17   #13
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Depper (predison og manglende vektnedgang)

Opprinnelig lagt inn av Erlinda, her.

... Når alt smaker egg ...

Hei
Ketolyse gir da masse muligheter for mat som ikke smaker egg!?
Hvorfor ikke spise noe uten egg? Kjøtt, fisk, ost, grønnsaker. Selv om egg er sunt går det fint å spise annen mat. Du trenger ikke lage brøderstatninger
Synes ikke du skal gi opp ennå - selv om det er ditt valg. Men bare påpeker at det er mange muligheter til å variere kosten. Og det går fint an å kjøpe vanlig mat i vanlig butikk.
Og 1/2 kg i uka er da ikke så galt?! Det går i rykk og napp for de fleste, og noen kropper tar det lenger tid før de "gir slipp".

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 21:01   #14
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Depper (predison og manglende vektnedgang)

man klarer seg i allefall fint uten så masse egg!! spiser nesten ikke egg i det hele tatt lenger jeg!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 22:35   #15
newone
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Halden
Innlegg: 10
newone er på en erverdig vei

Sv: Depper (predison og manglende vektnedgang)

Nå er jeg tilbake igjen etter en liten pause som ble foreslått
Så nå er det helt på "karbovannvognen" igjen. Blir hardt i starten men går til med friskt mot igjen. Ser på mange av medlemmene hvor flinke og sta dere er så gir dere meg mot igjen.

newone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 11:15   #16
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Depper (predison og manglende vektnedgang)

Jeg plages også med hard mage. Da er stikkordet mitt fett.Nakkekoteletter er min følgesvenn og jeg steker meg en slik en nesten hver dag.

Jeg bruker lite brøderstatning, men har funnet ut at proteinbrødet her inne setter fart på magen. Så blir jeg for ille så tar jeg meg en slik skive.


Da sier jeg lykket til videre med "ny" start.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 18:36   #17
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Depper (predison og manglende vektnedgang)

Hei
For mange er kortison et vindundermiddel for mange plager ...betennelser, reumatisme m.m.
Desverre er en av bivirkningene vektoppgang

Jeg har gått av og på predisolon i mange år, og for hver runde legger jeg på med 1/2 kilo i uka

Det kan hende det er derfor du står "stille", at ketolyse på en måte balanserer den egentilige vektoppgangen du skulle ha hatt med kortison.
dvs... hvis du slutter på ketolyse kan det hende at du er som meg at du går opp mens du bruker kortison...

Sorry... med predisolon er kjip sånn sett..

Men det jeg opplever nå på ketolyse at dette kostholdet gjør slik at jeg slipper å bruke kortison
Kroppen min funker mye bedre nå enn den har gjort på mange år...

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 17:56   #18
newone
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Halden
Innlegg: 10
newone er på en erverdig vei

Sv: Depper (predison og manglende vektnedgang)

Har desverre gått fast på kortison i snart 20 år. La på meg mest det første året. Men i september bestemte jeg meg for å bli ett sundere menneske for meg selv. barna og mannen min.
Sluttet å røyke. PANG der kom det 10 kg til gett
På nyåret leste jeg om ketolyse Flotters.
Gikk jo ned 7 kg men nå rikker ikke nålen på vekten seg i det hele tatt. Og det er en del kiloer igjen.
Mister motivasjonen litt etter litt for hver uke
Er kjempe fornøyd med dette forumet for en kan lære en del her inne.

newone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 12:55   #19
arvid g
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 60
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Depper (predison og manglende vektnedgang)

Opprinnelig lagt inn av newone, her.

Gir snart opp denne ketolyse kuren. Trudde jeg hadde funnet den siste rette slankekuren og følte det også når jeg gikk ned 7 kg på 1 mnd
Men etter det har det ikke rikket seg ett gram.
Stiksen viser at jeg er og har vært i ketose siden 15 januar.
Går lange turer nesten hver dag og rekker jeg ikke det så sitter jeg på ergometersykkelen
Men her også ett annet kjempe problem og det er at jeg går daglig på prendison.
Er det noen her som har erfaring med ketolyse og prendison?
Takker ellers for ett kjempe flott forum og mange flotte ide'r som dere kommer med.
Håper på svar.

har ikke tid til å oversette,men her kan du nok finne noe som angår deg(og andre?)
High doses of cortisone (prednisone, etc.) typically cause elevated glucose levels. Cushing's syndrome usually involves hyperglycemia. Normally, this is just a functional response to an excess of glucocorticoids, but studies in dogs suggested that intense and/or prolonged stress can damage the insulin-secreting cells in the pancreas. Dogs had half of their pancreas removed, to increase the burden put on the remaining tissue, and after a large dose of cortisone the dogs became (and remained) diabetic.
Armour Thyroid and Naturlig Progesterone(ikke de du kan få av din lege,de er sytetiske), unlike IKKE østrogen, stimulate bone-building, and are associated with a decreased risk of cancer. It seems sensible to use thyroid and progesterone for their general anti-degenerative effects, protecting the bones, joints, brain, immune system, heart, blood vessels, breasts, etc

arvid g

arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 20:03   #20
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Depper (predison og manglende vektnedgang)

Prednisol og prednisolon, altså kortison, er jo kjent for å gi vektøkning, oppblåsthet og stoppe vektnedgang som er på vei.

Det at du nå ikke har gått opp, er jo bare veldig bra synes nå jeg! som du selv sier, sist gikk du opp 40, og nå har du gått ned 7!!! det i seg selv er jo en bragd!

At du er er nede på 2,5 mg er jo bra, og det sier jo at sykdomen (årsaken til at du står på prednison) er bedre. Er det luftveier? revmatisk sykdom? hudsykdom? det er jo oftest disse man bruker de for. Vil tippe en hissig revmatisk sykdom siden du har stått på så mye som 50 mg.

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 21:52   #21
newone
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Halden
Innlegg: 10
newone er på en erverdig vei

Sv: Depper (predison og manglende vektnedgang)

Oj dette ble mye doktor engelsk på en gang men skal prøve og få oversatt det så godt jeg kan
Hadde er veldig kraftig astma når jeg gikk på en så høy dose. Klarte å trappe ned litt etter litt ettersom jeg fikk barn Og er heldigvis nede på en dose som jeg aldri har vært på noen gang. Er kjempe happy for det men hadde hjulpet å gått ned 30 kg til
Men får bare stå på å trene ,spise lavkarbo og krysse fingre på at det en dag snur

newone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stress!! - og manglende vektnedgang... Fedonisten Generell ernæringsdebatt 15 24-05-11 19:24
Ang manglende ketose elian Lavkarbo generelt 3 30-11-08 19:46
Frustrert over manglende nedgang SkinnyToBe Ketolysekuren 33 24-10-07 17:17
Manglende resultat Suzi Lavkarbo generelt 5 02-08-07 23:11
Manglende vekttap!!! sirkeline Lavkarbo generelt 11 28-07-05 16:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no