Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Midt i mellom?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-09, 01:18   #1
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Midt i mellom?

Noen som har erfaring med å leve midt i mellom ketolyse og lindberg?
Noen ganger blir jeg så usikker, og føler jeg må velge, for det er jo mest effektivt.. Jeg vil spise rømme, smør og fløte med god samvittighet med ketolyse, samtidig vil jeg spise villris/pastarett en gang i blant (1-2 ganger i uka?) med god samvittighet med lindberg.. Jeg er redd er jeg for streng med ketolyse, så POFF sprekker jeg som pokker en dag..!

Spørsmålet er vel om jeg går like mye ned i vekt om jeg lever ketolyse stil hvor jeg ofrer ketosen en dag eller to i uka ved å spise en liten porsjon ris med middagen.. Men det hørres ikke så sunt ut, inn å ut av ketose. Kanskje målet burde være å spise lavkarbo uten å havne i ketose?
Men liker litt vite jeg er i ketose, for da vet jeg at jeg gjør der riktig..

Frister litt å ha faste regler om at ris/pommes/pasta f.eks bare kan nytes på lørdagen, som en liten porsjon tilbehør med middagen. Og på vanskelige dager spiser jeg av og til 2 rugsprø med masse pålegg. Har ikke testet ut enda om det gjør at jeg faller ut av ketose.. Prøver å holde meg litt unna stixsene, vil ikke bli for fanatisk

Jeje, vet ikke om dere ble særlig kloke på innlegget mitt her, men jeg prøvde ivertfall Alle tanker og tips tas hjertelig imot!!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 07:31   #2
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: midt i mellom?

Jeg forstår bekymringen din.

Som regel er det best å følge èn kur, med mindre du kan komme opp med noe bedre selv. Det handler om rammer, rett og slett. Rammene kan virke strenge, men de gir deg et langtidsperspektiv.

Inn og ut av ketose er egentlig ikke noe problem (men flere her hevder at det blir verre med vektnedgang). Mange andre lavkarbere spiser ketogent først, men undertiden blir kroppen istand til å brenne fettsyrer direkte. Da går man inn i ketose av og til (når man sulter), men stort sett brenner man frie fettsyrer.

Det har vært mye snakk om karboloading. For enkelte hjelper det med en dose karbohydrater èn gang i uken, bl. a. hvis vekten står stille. Èn del av forklaringen er at leptin (metthetshormon) øker. Dette er ikke ketolyse-kompatibelt, da ketolyse er et dogme.

Merk deg at mange ketolyse-folk går over til Lindberg efter endt kur. Det kan også være en idé.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 09:00   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Midt i mellom?

Har du sjekket ut Optimal Ernæring? F.eks boka "bedre uten brød" Der kan du ha opptil ca 70 karber pr dag.
Søk også på innlegg av Ziggy her inne han er/var OE's svar på hva er gerd er for oss på ketolyse

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som har greie på mat fra Midt-Østen? benam Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 10-01-09 20:07
Utlogging midt i innlegg Nike Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 4 13-05-08 15:02
Dette med tid mellom måltidene. Lollypop! Dr Lindbergs 3 06-11-07 18:48
Det midt i mellom grovt og fint ... Ny brødoppskrift Fjonken Bakst 2 22-05-06 18:53
No midt i mellom? Fjonken Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 21-05-06 10:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no