Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-11, 10:41   #151
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

For dere som plages med betennelser så er omega3tilskudd viktige. Omega3 demper betennelser. Man må bra opp i dose.
(Nei, det virker ikke så mye/fort som hydrokortison gjør, men det virker både på betennelser og har andre positive effekter i kroppen også... i stedet for å øke sjansen for beinskjørhet og magesår.)


Jeg tar 1500 mg omega 3, har gjort det siden jeg fikk svar på blodprøver tatt på Lindbergklinikken, i september -10. Etter en tid var det som det la et lokk på smertene, de ble dempet og adskillig lettere å leve med. Men har fremdeles dårlige perioder. Burde jeg kanskje opp i høyere dose? kan spørre om det ved neste tlf konsultasjon altså

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 11:10   #152
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Jeg tar 2g daglig og regner med å fortsette med det iallfall 6mnd framover. Men det beste er nok å be om en blodprøvevurdering sånn at du får vite hva som passer nettopp deg best.

Dette skriver apotek1 om tilskudd:

Sitat:

Naturlig tran inneholder ca 25 % Omega-3 fettsyrer.
Som kosttilskudd anbefales 0,5-1,8 gram Omega-3 daglig
Forebyggende mot hjerte/kar lidelser: 1-2 gram Omega-3
For ledd: 3 gram Omega-3
5 ml (milliliter) tran inneholder 1,2 gram Omega-3 fettsyrer
Mye av dette dekkes opp hvis du spiser 2-3 måltider med fet fisk hver uke

Kilde http://www.apotek1.no/kost-og-ernaering/omega3-og-tran (høyre marg)

NB - viktig å lese det de skriver om omega3-innholdet i tran... man må altså opp i MYE tran om man skal ha 3g omega3...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 11:23   #153
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Takk for godt svar!!Tok nye blodprøver sist jeg var der, i september, går utifra at svarene kommer snart! Men så vondt som jeg har akkurat nå, kan det kanskje være en ide å øke det til 2 gram daglig hvertfall, frem til tlf timen neste uke.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 13:28   #154
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Så hver gang man sier at de fleste faktisk kan bevege ser mer så insinuerer man at de kun sitter på ræva?

Veldig mange velger heis i stede for trapper, bil i stedet for beina osv. Det er ikke alltid de store forskjellene som skal til.

Spørsmålet er hva du mener med "som skal til" for hva?

Får man bedre allmenntilstand? Får man bedre psyke? Får man direkte og varig vektreduksjon?

Dette er et sett med myter og ideer som tar utgangspunkt i kalori inn, kalori ut teorien. Man skal IKKE nødvendigvis gå opp en trapp istdenfor heisen hvis man er 150 kilo.

Man kan sikkert legge til seg vaner om å gå opp trapper istedenfor en heis hvis man er lettere overvektig, men om det har noe som helst med verken bedret allmenntilstand eller vektreduksjon over tid vil jeg gjerne se dobbelt-blind studier på før godtar slike gammeldagse forestillinger.

Og ja jeg har erfaring nok til å mene noe om det..

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 14:06   #155
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Spørsmålet er hva du mener med "som skal til" for hva?

Får man bedre allmenntilstand? Får man bedre psyke? Får man direkte og varig vektreduksjon?

Dette er et sett med myter og ideer som tar utgangspunkt i kalori inn, kalori ut teorien. Man skal IKKE nødvendigvis gå opp en trapp istdenfor heisen hvis man er 150 kilo.

Man kan sikkert legge til seg vaner om å gå opp trapper istedenfor en heis hvis man er lettere overvektig, men om det har noe som helst med verken bedret allmenntilstand eller vektreduksjon over tid vil jeg gjerne se dobbelt-blind studier på før godtar slike gammeldagse forestillinger.

Og ja jeg har erfaring nok til å mene noe om det..


Med noen unntak (bl.a. situasjonen du beskriver, at man veier 150 kilo), har de fleste kropper godt av å gå i trapper istedet for å ta heisen. Det samme med turen til matbutikken, hvis den ligger i praktisk gang- eller sykkelavstand, er det helt allright å la bilen bli hjemme.

Men; fører disse handlingene til redusert overvekt? Neppe! I alle fall har ingen klart å bevise at slik adferd gir en vektreduserende effekt. Kroppen har en fantastisk evne til å opprettholde status quo.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det bortkastet? nypålavkarb Lavkarbo generelt 8 26-04-11 15:09
Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson? Iset Nyheter / media 50 24-10-10 03:51
Kari Jaquesson overdrive BitTorres Nyheter / media 4 23-10-10 21:52
Bli med Kari Jaquesson til Marokko! Merete A Fysisk og mental helse 6 24-07-06 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no