Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-12, 10:30   #76
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Det er da veldig mange grunner til å ha dårlig samvittighet om man spiser mye kjøtt (medmindre man kun spiser vilt): miljø, klima, dyrevelferd, bærekraft.
Om lavkarbere spiser mer kjøtt enn andre, og om det evt blir kompensert av alt vi ikke spiser, blir jo en annen diskusjon.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 16:30   #77
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg synes at HVIS man spiser kjøtt til alle døgnets måltider, så burde man kanskje tenke litt variasjon. Så sunt er ikke kjøtt at man tar noe skade av å bytte ut med fisk, fugl osv innimellom. Men vet ikke om noen som spiser kjøtt dagen lang, så i likehet med Rin synes jeg det blir en kunstig problemstilling.

Fugl er også kjøtt...

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Det er da veldig mange grunner til å ha dårlig samvittighet om man spiser mye kjøtt (medmindre man kun spiser vilt): miljø, klima, dyrevelferd, bærekraft.

Betyr det at du mener at man kan ha ren samvittighet hvis man spiser vilt? Så så lenge man spiser vilt, så kan man nærmest utrydde alle elgene/hjortene/rådyrene etc? Og er det bedre å gå på jakt og skyte dyret siden du nevner dyrevelferd? De fleste dyr i Norge har det ganske godt på gårdene, bedre enn flere av dyrene i naturen. Og de dyrene vi spiser som har det verst er vel kyllingene? Og kylling mente noen her at man ikke trengte å så dårlig samvittighet for å spise. Og hva med fisk? Har ikke fisken rett til å leve? Bør man ikke i så fall da også ha dårlig samvittighet for at man spiser fisk?

Jeg spiser kjøtt, og mye kjøtt. Null fisk, men det er fordi jeg er mentalt allergisk og brekker meg nesten ved tanken. Jeg spiser nok mer kjøtt enn før og har ikke dårlig samvittighet for det. Jeg spiser mer rødt kjøtt og mindre hvitt kjøtt enn jeg gjorde før. Noen her snakker om 500g i løpet av fem dager og så ser jeg at noen kaller kun rødt kjøtt for kjøtt. Ehm... Noen glemte visst at hvitt kjøtt også er kjøtt? Jeg spiser 500g kjøtt ca hver dag, jeg.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 16:34   #78
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Fugl er også kjøtt...

Tusen takk for opplysningen!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 10:59   #79
lillekri
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 107
lillekri er ny på veien

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Tulliball artikkel. Myte etter myte etter myte forkledd som fakta. Nok sakt.

lillekri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paelo'ish lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig samvittighet Bolla :O) Ketolysekuren 13 18-10-11 10:36
Om å ha dårlig samvittighet qazzque Spørsmål og svar 4 17-01-10 15:14
Dårlig samvittighet? bite_me Ketolysekuren 4 16-05-09 22:23
Dårlig samvittighet isabella Lavkarbo generelt 3 07-11-08 23:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no