Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sjokolade

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-19, 18:28   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sjokolade

Tilbake på lavkarbo etter et opphold der kiloene har sneket seg på ....
Har begynt på ketolyse igjen og det funker fint.
Jeg er veldig glad i sjokolade og vet at det er fy fy og alt det der men jeg tåler det og gikk ned 40 kg i sist runde der jeg spiste en bit sjokolade etter middag hver dag 🙂

Siden det er et par år siden jeg ramla av vogna regner jeg med at det er en jungel der ute med nye produkter som er lavkarbovennlige 🙂

Men det jeg lurer mest på er hvilken sjokolade som er best pr 2019? Altså komboen av lite karber og god smak - helst uten for mye magesjau 🙂

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-19, 18:31   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Sjokolade

Æsj, ser nå at jeg postet på feil plass, hvordan sletter man innlegg nå igjen ? ��

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-19, 11:03   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade

Tilbake på ketogent jeg også, falt av etter et mega ME -kræsj som gjorde meg varig dårligere.

Aner ikke om du får slettet innlegg. Men ang.sjokolade så lager jeg selv med sukrin/stevia dråper, eller jeg spiser en rute 86-90% sjokolade. De fleste sukkerfrie sjokolader inneholder maltiol og samme hva en kan lure seg til å tro, du kan ikke trekke fra alle gram med sukkeralkoholer når sjokoladen inneholder maltiol.

Men jeg mener å ha sett at cavalier(selges bl.a. på sunkost) har byttet ut maltitol med stevia og sukrin(erytrithol) , men har ikke testet den, siden det er 8mil til nærmeste utsalgssted.
Cloetta har fortsatt maltiol i sin sjokolade.
Jeg synes det letteste er å enkelt og greit holde seg til den rute veldig mørk sjokolade, selv om jeg vil ha hele plata.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 15:05   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Sjokolade

https://www.funksjonellmat.no/sukrinsjokolade/om/

Denne er visst uten maltiol ��

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 16:32   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

https://www.funksjonellmat.no/sukrinsjokolade/om/

Denne er visst uten maltiol ��

Ja, og MED melkepulver. Men der får en velge selv, om melkepulver passer inn i dietten. Det er altså melkesjokolade og jeg ville ikke spist den på ketogent(eller i det hele tatt, jeg er laktoseintolerant og gidder ikke kaste på karbokvota på melk).
Den fra cavalier med stevia er veldig god, nytes i moderasjoner. Men jeg fortrekker en rute med 86% eller 90% sjokolade, heller enn flere ruter med en sjokolade med søtstoff. Men jeg er er temmelig sensitiv for søtstoff og har det med å slite med å stoppe før jeg har spist hele plata av liksom Ok sjokolade

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-02-19, 11:47   #6
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Sjokolade

Den fra Cavalier var litt lite søt på smak synes jeg, men det er muligens bare en tilvenningssak. Uansett, ser at behovet for sjokolade nå er utrolig mye mindre når jeg får i meg nok fett. Så det er sjeldent det blir mer enn et par ruter til dagen....
Hurra!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolade Kristin81 Lavkarbo generelt 15 27-08-11 23:03
Sjokolade LivingDeadDOll Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 18-05-11 13:46
Sjokolade raskall Kake/dessert og snacks 10 05-07-10 13:48
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
70 % sjokolade kontra 85 % sjokolade donjuanwannabe Lavkarbo generelt 1 28-11-04 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no