Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Kjempetrist

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-12-10, 21:17   #1
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei

Kjempetrist

Desverre så kryper bare vekten oppover 94 kg , jeg må ned til 70 .jeg er bare 162,5 og like høy som jeg er bred
det siste året har gitt meg diabetes og drita dårlig form, men jeg klarer ikke vurderer å pråve igjenn det blir tredje gang jeg trenger en MENTOR en som kan hjelpe meg å sette sammen måltider er det ingen som kan forarme seg over en som virkelig trenger en mentor please noen hjelp meg jeg er med på alt. hilsen meg

__________________


aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:22   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: kjempe trist:(

Desverre er det ingen som kan tvinge noen til å gjøre det riktige, og den beste hjelperen vi har er oss selv
Sett opp en liste for seg selv hvorfor du skal ned i vekt ("Jeg må bli tynn" er ikke et godt argument ) Hva du er villig til å gjøre, og hvordan du må gjøre det. Så lager du en plan over de måltidene du skal spise de første 4 dagene. På dag tre lager du en ny firedagers liste. Og etter en uke eller to begynner det allerede å dannes nye vaner

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:27   #3
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: kjempe trist:(

har du lest noen lavkarbobøker? det kan jo kanskje hjelpe deg?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:29   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: kjempe trist:(

Eller denne? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:29   #5
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei

Sv: kjempe trist:(

Jeg skjønne rdet men det je ikke fatter er hvordan jeg skal spise jeg har liksom prøvd så mange ganger men jeggjør et eller annet veldig feil sikkert så seigt mellom ørene så jeg trenger ting inn med t-skje. jo jeg må gå ned ....det er ikke tvil på det når helsa tar den feil vegen da har det gått for langt.
Det jeg egentlig er kanskje er ute etter er noen som kan hjelpe meg å komme i gang som kan dette slik at jeg kan forstå hvordan jeg skal spise. Har lett igjennom alle alternativer på siden her men men men takk for svaret alikevel

__________________


aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:32   #6
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: kjempe trist:(

så har du lest en bok da? kan jo hjelpe å lese en bok med menyforslag som du kan følge "slavisk" til å begynne med?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:35   #7
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei

Sv: kjempe trist:(

Takk for den informasjon linken

__________________


aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:35   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: kjempe trist:(

Opprinnelig lagt inn av aikens, her.

jeggjør et eller annet veldig feil

Den vanligste feilen de fleste som skal legge om livsstilen gjør er å ikke se at det er opp til en selv hvilke valg en tar. Maten hopper ikke opp i handlekruven av seg selv, røyken tenner seg ikke og løper ned i lungene osv Jeg har sluttet å røyke for 3 år siden, så jeg vet hva jeg snakker om. Og jeg hadde aldri klart det hvis jeg ikke gjennom lavkarbo lærte at de valgene jeg tar er det som avgjør om endringen blir suksessfull. Dessuten må man planlegge! I nybegynner-tråden jeg linket til finner du info om alle typer måltider, og mye mer.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:36   #9
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei

Sv: kjempe trist:(

heisann igjenn ja jeg har lest skalderman og ketolyse boka ;/ men som sagt er sikekrt skikkelig treg i skolten

__________________


aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 22:24   #10
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: kjempe trist:(

Du aikens... Du er helt sikkert ikke treg i skolten, bare forvirra og ganske motløs.
Jeg er litt høyere enn deg, litt tyngre enn deg, og skal tilsvarende langt ned som deg. Jeg sliter også, eller jeg slet. I mange uker sto vekta mi stille, og jeg gikk til og med opp, men så plutselig gikk jeg ned igjen.Det er vel sånn det er å være menneske, tenker jeg. Det butter imot nå og da, men det er i motbakke det går oppover.

Jeg er så fersk i lavkarbogamet at jeg kan nok ikke fortelle deg om og hva du gjør feil, men jeg kan trøste deg med at det er mange av oss som opplever slanking og kostholdsomlegging som vanskelig.

Du må finne din vei og gå den sjøl, men vi er mange om går den sammen med deg

Tenk positivt, og bestem deg for å klare det, så klarer du det også, men vent deg ikke mirakler. Vi har brukt lang tid på å legge på oss, og dermed må vi også bruke tid på å ta av oss også.

Lykke til!

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 22:51   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: kjempe trist:(

Hei!

Det er viktig at du velger en filosofi (atkins, ketolyse, skaldemann, fedon etc), da kan vi lettere hjelpe deg!

Som de andre sier er det viktig å tenke over hvorfor du vil dette (konfeksjon bør helst ikke være hovedprioritet om du har mye å miste, det er bonusen!). Det er også lurt å få oversikt over hva som hindrer deg (hvem var du sist du var tynnere, hvordan tror du det kommer til å bli om du blir tynnere, forventer folk mer av deg da? Gjemmer du deg litt nå? Veldig vanlig!) Noen vet ikke hvordan man spiser bedre.

De to enkleste måtene å få hjelp her inne er: Start en journal og følg (og skriv i) andres journaler.
I journalen skriver du (daglig) om meny (m drikke og trening) og hvordan det går. Mål vektutvikling ukentlig, veiedag velger du selv. Vekt imellom teller ikke. Poenget er (i punkt to) at du forsøker å få noen lesere av denne journalen, og så det er viktig å lese, hilse og følge andre.

Finner du noens journal med litt samme utgangspunkt som deg (som har gått ned masse og som har ført inn det jeg skriver over=) er det lett å kopiere deres menyer. Og om du følger andre som forandrer livsstil (som det du ønsker) i journalene, så følger de også deg! De som har mange grønne prikker under navnet sitt er veteraner her.

Folket her inne er veldig hyggelige og ønsker andre vel. Veldig få forumtroll å se. Lykke til!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 22:56   #12
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: kjempe trist:(

Sjekk om det finnes f.eks ketolysekurs i nærheten der du bor. Siden du har lest bøkene uten å komme skikkelig inn i kostholdsfilosofien, tror jeg at et kurs med den oppfølgingen du får der kan være løsningen for deg.

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 23:57   #13
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei

Sv: kjempe trist:(

takker bukker og nikker for hyggelige svar

__________________


aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 00:12   #14
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei

Sv: kjempe trist:(

HEY de hjemmelagede knekke brødene som er laget av egg og korn produkter de kan jeg vel spise?? er et skikkelig brød vrak ser dere sesamfrø,linfrø,frittvalg av nøtter og sosikke frø 2,5 dl av alle nøtter å frø og 5 egg det må jo være sunt lager meg meny nemlig

__________________


aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 00:15   #15
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: kjempe trist:(

ikke spise mye av dem, men litt av og til burde gå greit

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 07:56   #16
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: kjempe trist:(

Hva med å lese Hexeberg sin bok? Der står det om diabetes, lettlest og informativ. Lån den på biblioeket, sammen med andre lavcarb bøker. For meg ble det mye lettere da jeg hadde lest meg opp! Kunnskap er makt! Lykke til!

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 08:20   #17
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: kjempe trist:(

Opprinnelig lagt inn av aikens, her.

HEY de hjemmelagede knekke brødene som er laget av egg og korn produkter de kan jeg vel spise?? er et skikkelig brød vrak ser dere sesamfrø,linfrø,frittvalg av nøtter og sosikke frø 2,5 dl av alle nøtter å frø og 5 egg det må jo være sunt lager meg meny nemlig

Det er sunt ja. Men det kan hindre vektnedgang. Jeg ville anbefale deg å prøve å frigjøre deg fra brød og brøderstatninger. Det er ikke bra å spise det 2 ganger om dagen.

(Det er lett for meg å si det, siden jeg misliker lavkarbo brød intenst! jeg elsker egg, men tåler ikke smaken av egg og frø sammen, pjuk!)

Jeg vil råde deg til å lese Lene Beatrice's blog: http://lenabeatrice.net/
Hun skriver veldig motiverende, og akkurat nå ligger et forslag til handleliste høyt oppe. Du kan klikke på linkene hun har til oppskrifter og forslag. Her skriver hun spesielt om dårlig vektnedgang: http://lenabeatrice.net/kategori/ove...ng/jeg-svarer/

Jeg har bra vektnedgang... er 97 i skrivende stund og var 104 den 29. oktober. Jeg spiser ikke lavkarbobrød, prøver å unngå nøtter og begrense bruken av kunstig søtning og "belønninger" som pisket krem med bær.

Unntaket er de første 2 ukene. Jeg følte meg uggen og fysen med hodepine. De 2 første ukene spiste jeg en del nøtter innimellom måltidene, fordi jeg var kvalm. Men når ketosen var på plass, ble nøttene bare helgesnop, og da en håndfull, ikke en pose i slengen.

Ja det er hardt å legge om kostholdet... jeg har spist helt jævlig. Du kan lese her hvordan jeg spiste før: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...7&postcount=25

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 09:23   #18
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: kjempe trist:(

Jeg vil bare få ønske deg lykke til jeg. Og så håper jeg du finner styrken i deg selv til å gjøre noe som er skikkelig godt for deg selv, selvom det kan oppleves tøft. Forandringer er vi ikke så glad i vet du - men, det kan faktisk bli ganske gøy også, spesiellt når man ser resultater og man kjenner seg bedre! God klem til deg!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 14:09   #19
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Kjempe trist:(

Jeg kan fortelle deg litt om hva jeg har gjort. Jeg er 35 år gått så mye opp og ned i vekt at jeg mistet troen på at jeg virkelig kunne få en normal livstil. Avhengig av brød,sjokolade ja nesten alt. Jeg var veldig skeptisk til disse lav karbo greiene, men fant veien hit inn og har ved hjelp av å lese meg opp, gode råd og tips av disse fantastiske menneskene her inne og en viljestyrke som bare er blitt sterkere etterhvert som resultatene har kommet.
Noen viktige tips;
Bestem deg for en bestemt livstil. (ketolyse passet for med)
Bestem deg for å følge denne. (Vanskelig i begynnelsen- Det blir bedre)
Ta deg selv alvorlig- Bruk tiden godt. (Om jeg er flink nå, vil jeg være fornøyd til sommeren)
Skill mellom kortsiktige og langsiktige mål- DE BØR VÆRE REALISTISKE.
Hverdagen teller ( det er lov å skeie ut av og til).
Få rutiner på ting, Måltider, mosjon( trenger ikke være hard trening) rutinene må være levelig med.
Trivsel i hverdagen ( mange ganger trenger man ikke gjøre de store endringene for å få det bedre.)

Kunne sikkert skrevet mere. Alt passer ikke for alle, men det er viktig å finne styrken i seg selv å komme igang.
For meg er dette blitt en livsstil, men jeg har hatt mange runder med meg selv for å holde ut... Men idag har jeg kun lyst på lav karbo, for maten er bedre, jeg føler med bedre. Og brød og poteter osv gjør med bare oppblåst og energiløs.

Lykke til. Håper du finner styrken til å komme igang aikens.
Kan jeg- så kan du- Bare å spørre om det er noe du lurer på

Håper dette kan være til hjelp.

__________________

Sist redigert av Timiane : 08-12-10 kl 14:17.
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 14:11   #20
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjempe trist:(

Å jeg er utflytta Finnmarking, vi kunne holdt motet oppe hos hverandre hvis jeg enda bodde hjemme. Men hvis du vil så kan du gjerne sende meg en pm i ny å ne, så kanskje vi kan finne litt mot hos hverandre. Har heller ingen andre å snakke med når det er ting jeg er frustrert eller lei meg over, selv om dette forumet er superfantastisk på tips og råd.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 08:17   #21
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei

Sv: Kjempe trist:(

takk for herlig oppmuntring og god motivasjon:= )

__________________


aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 08:18   #22
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Kjempe trist:(

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

Å jeg er utflytta Finnmarking, vi kunne holdt motet oppe hos hverandre hvis jeg enda bodde hjemme. Men hvis du vil så kan du gjerne sende meg en pm i ny å ne, så kanskje vi kan finne litt mot hos hverandre. Har heller ingen andre å snakke med når det er ting jeg er frustrert eller lei meg over, selv om dette forumet er superfantastisk på tips og råd.



ja det hadde vært supert godt å ha noen å dele ting med

__________________


aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 22:57   #23
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjempe trist:(

Har forresten sendt deg en pm

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 20:32   #24
Hilja
Juniormedlem
 
Hilja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 25
Hilja er på en erverdig vei

Sv: Kjempetrist

Hei.
Hvis du fortsatt sliter med vektnedgang, så hvorfor ikke få sjekket stoffskifte hos legen?
Jeg har gått på Atkins i 6 måneder nå, uten å ha kommet meg ned i vekt noe særlig. Jeg har lest mye, vært streng og trent masse. Likevell stoppet alt opp etter et par måneder. Nå har jeg fått sjekket stoffskifte, og fått medisiner. Kanskje det løser seg for meg snart.
Vær obs hvis du føler at du spiser likt alle andre, men likevell ikke går ned i vekt .
Det finnes mange andre symptomer på lavt stoffskifte også. Bare søk på Google. Lykke til.

__________________


Hilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og lavkarbo generelt. Svar med sitat
Svar

Emneord
trenger mentor!


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no