Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Får barna deres fettsyrer, evt andre tilskudd?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-05, 02:29   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Får barna deres fettsyrer, evt andre tilskudd?

Jeg er lite begeistret for vanlig tran pga miljøgiftene og fremstillingsprossessen, jeg vil ha det mest mulig naturlig. Så jeg har ikke gitt tran til jenta mi, men derimot begynte jeg med Eskimo 3 Kids da hun var 4 uker gammel. Jeg har vekslet litt mellom den og Udos Choice oppover.

Nå for noen måneder siden fikk vi inn (jeg jobbet i Life inntil nå nylig) en ny type tran, Arctic tran med naturlig appelsinsmak (appelsinolje). Den skal visst være en av de reneste på markedet.

Uansett, jenta mi ble helt vill!! Hun kunne sikkert drukket hele flasken på en gang. Jeg måtte jo smake på den selv, og jammen smaker den helt ekte appelsin. Guri for en nydelig smak!! Eskimo 3 Kids smaker jo også godt (tutti frutti) og det som var så genialt med den til spedbarn er jo at den ikke setter flekker på klærne og de lukter ingenting (jenta mi var en ekstrem-gulper, og gulpet hennes luktet faktisk tyggegummi pga eskimoen hehehe) men denne må vel også være ypperlig til spedbarn.

Kan iallefall anbefales på det sterkeste både til barn og voksne. Jeg gir henne en ts hver morgen.

Hun får i tillegg en stk Solaray barnemulti (organisk multivitamin) med kirsebærsmak. Kunne ikke falt meg inn å gitt henne kunstige sanasolgreier.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-07-05, 08:23   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Ungene får Eskimo Kids hver kveld, etterfulgt av en E-bombe (vitaminbjørner).

  Svar med sitat
Gammel 16-07-05, 12:31   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

2-6ss Udo's choice hver dag. Prøver med gjevne mellomrom å introdusere fiske omega3, men foreløpig så er visst ikke det aktuellt

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-07-05, 16:01   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

HP: prøv Arctic, den er jo nyyydelig på smak. Ren fiskeolje, med appelsinsmak.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-07-05, 00:43   #5
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Iset

HP: prøv Arctic, den er jo nyyydelig på smak. Ren fiskeolje, med appelsinsmak.

Fint tips. Både storebror og jeg drikker vanlig tran nå, vi startet begge med eskimo kids. Men lillebror er det verre med. Han gulper en del ennå (skal til homeopat med han for det i morgen), så vi holder oss til d-dråper enn så lenge. Men kanskje jeg skal prøve denne. Kjekt med en som ikke setter flekker og ikke lukter så ille.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-05, 10:57   #6
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

I går fikk jeg prøvesmake denne tranen, dvs. jeg prøvde tyggbare kapsler for barn. Kjente at det var fiskeolje i, men det smakte jo godt jo. Så jeg kjøpte likeså godt med slike kapsler. Skal kjøpe meg sånn tran selv også. Ekstremt mye bedre enn vanlig Møllers.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no