Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Mintknapper med sjokoladetrekk (bilder)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-12-12, 09:16   #1
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Mintknapper med sjokoladetrekk (bilder)

Nydelige små konfektbiter med smak av mint... Perfekt dersom du savner After Eight...
Sukkerfrie godsaker du kan unne deg, uten snev av dårlig samvittighet... Kan man ønske seg noe bedre...?

Oppskrift
ca 50 g sukrinmelis
2 ss kremfløte eller H-melk
1 - 2 dråper peppermynte ekstrakt (fås kjøpt på apoteket)
1/4 ts xanthan gum eller tragant (kan sløyfes)

Bland alt sammen til en jevn masse.
Juster med fløte/melis, dersom det blir for tørt eller vått.
Trill kuler som du legger på et fat dekket med plastfolie f.eks.
Sett kulene i fryseren ca 30 minutter.

Imens lager du sjokoladen du skal dyppe kulene i...


Sjokoladetrekk
2 ss kokosolje eller usaltet smør
2 ss kakaopulver
2 ss sukrinmelis eller annet søtt etter smak
1/2 ts vaniljeekstrakt
Smelt kokosoljen i mikrobølgeovnen noen sekunder.
Rør inn kakaopulver, sukrin og vanilje. Smak til med søtt.

Dypp kulene i sjokoladen, og sett konfekten kjølig (evt i fryseren) i ca 20 minutter - til sjokoladen har stivnet...

God Jul
fra
Tove

Vedlagte bilder
Filtype: jpg mintknapper1.jpg (763,7 KB, 33 visninger)
Filtype: jpg mintknapper2.jpg (781,1 KB, 9 visninger)
Filtype: jpg mintknapper3.jpg (836,7 KB, 13 visninger)
Filtype: jpg mintknapper4.jpg (423,8 KB, 6 visninger)
__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 10:49   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Mintknapper med sjokoladetrekk...(bilder)

Det så godt ut! Om tiden rekker til så blir det en ladning av disse før jul...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 18:59   #3
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Mintknapper med sjokoladetrekk...(bilder)

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Det så godt ut! Om tiden rekker til så blir det en ladning av disse før jul...

Kan virkelig anbefales ja

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 19:25   #4
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Mintknapper med sjokoladetrekk...(bilder)

Takk for oppskrift! Nydelige bilder!
Mint- et eller annet.. var min barndomsfavoritt og after eight har jeg spist hver eneste jul tror jeg, elsker det.. så det burde være noe for meg - om jeg rekker.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 21:16   #5
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Mintknapper med sjokoladetrekk...(bilder)

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Takk for oppskrift! Nydelige bilder!
Mint- et eller annet.. var min barndomsfavoritt og after eight har jeg spist hver eneste jul tror jeg, elsker det.. så det burde være noe for meg - om jeg rekker.

Så koselig Chamomilla Disse godsakene er kjemperaske å lage.... Et lite kveldsprosjekt kanskje..?
Ellers er jo romjula lang, så jeg satser på å supplere litt etter hvert som vi spiser opp snop og kaker

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 21:25   #6
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Mintknapper med sjokoladetrekk...(bilder)

Har pleid å lage noe lignende med 2 dl sukrinmelis, peppermynteekstrakt og 1ss fløte - dyppet i smeltet sjokolade. Kan skrive under på at det er godt, så, jeg går allerde god for denne oppskriften.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 21:29   #7
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Mintknapper med sjokoladetrekk...(bilder)

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Har pleid å lage noe lignende med 2 dl sukrinmelis, peppermynteekstrakt og 1ss fløte - dyppet i smeltet sjokolade. Kan skrive under på at det er godt, så, jeg går allerde god for denne oppskriften.

Ja, de er aldeles nydelige!!
Dersom en synes sukrinsmaken blir "kald" er peppermynte en perfekt match Ingen jeg har servert disse til har kunnet kjenne sukrinsmak

I dag har jeg laget en masse masse marsipan sammen med ungene, så nå er julekonfekten i boks Lagde marsipan med konjakksmak og appelsin... Nyyydelig!! Spørs hvor mye som blir igjen til jul... Mannen min har stadige ærender inn i kjelleren der brettene står....

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 23:05   #8
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Mintknapper med sjokoladetrekk (bilder)

Flotte bilder og veldig noen få ingredienser,veldig enkelt,må prøves
Takk for oppskriften

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 15:36   #9
naima
Nytt Medlem
 
naima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Drammensområdet
Alder: 34
Innlegg: 3
naima er på en erverdig vei

Sv: Mintknapper med sjokoladetrekk (bilder)

mmm, disse så nydelige ut. Må Prøves! Jeg elsker mint

__________________
Sunn og frisk med liberal LCHF! Har PCOS.



naima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver å finne den "riktige" Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 23:44   #10
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Mintknapper med sjokoladetrekk (bilder)

Prøvde meg på disse her om dagan og det blei bra rot, hehe. Smaken var faktisk nydelig! Men konsistensen blei veldig flytende. Så jeg tenkte i mitt stille synn at jeg bare legger massen i konfektformene og fryser. Men oppdaget fort at den ville ikke fryse! Så da måtte jeg skrape alt ut av formene og tilsette mer sukrin melis. Trur det blei omtrent dobbel så mye som i oppskrifta for at det kunne rulles/formes på noe vis. Så la jeg det i fryseren igjen og nå blei det relativt stive. Men tinte utrolig fort når jeg skulle dyppe dem i sjokolade. Jaja... nå har jeg endelig fått trekk på dem å la de i fryseren igjen. Blei nydelig smak! Bare så utrolig mye styr! Skjønner ikke hva som blei feil

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
konfekt, mintsjokolade, sjokolade


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Romtrøfler med sjokoladetrekk (bilder) Mat for sjelen Kake/dessert og snacks 0 16-12-12 13:28
Karamellskum med sjokoladetrekk Lisbeth Kake/dessert og snacks 13 25-12-10 19:16
Fløtekarameller med sjokoladetrekk lilje36 Kake/dessert og snacks 5 06-12-10 20:12
Basisoppskrift på sjokoladetrekk? Julie Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 26-11-10 07:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no