Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Kh/ fett på Lindberg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-16, 23:13   #1
whiteandnerdy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 40
whiteandnerdy er på en erverdig vei

Kh/ fett på Lindberg?

Huff nå begynner jeg å bli oppgitt. Finner ikke ut hva som er rette veien å gå i forhold til filosofi! Idag har jeg spist alt for mye fett og er skikkelig kvalm. Har levd på en lavkarbo diett i snart to uker med mye fett fra smør...

Føler meg mer dratt mot Lindberg men vil ikke ha så mye karbohydrater! Og jeg har lest fordelingen hans, men tanken er fortsatt at kroppen bruker fettet som forbrenning? Kan man spise 50-70 gr kh på Lindberg, der man bruker fett fra olje, nøtter og kokosolje og avokado.. Og ikke fra kjøttdeig/bacon osv.. Og hvrodan blir fettfordelingen her inforhold til LCHF?

Blir superglad for et utfyllende svar, jeg trenger virkelig å finne ut en retning nå... Har ikke lyst å bruke masse penger på bøker før jeg er sikker på at det er Lindberg jeg vil følge! Kjøpte en billig LCHF bok men føler at det er så mye fokus på å få inseg masseeee fett...

whiteandnerdy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Lindberg! Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 03:49   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kh/ fett på Lindberg?

Grunnen til at det trengst mer fett på LowCarbHighFat er at vi kutter i karbohydratene.
Kroppen må jo få energi fra et sted og derfor øker vi fettmengden.

Det betyr IKKE at maten skal bugne i fett/smør/sauser, men at man velger naturlig fettrike matvarer som feks nøtter, avokado, gode oljer, fettrikt kjøtt/fisk, etc.

Dr Hexebergs bøker finnes på biblioteket og der finnes det også i tillegg til de 100 oppskriftene en 14 dagers plan/menyforslag. Kanskje en idè og kikke i en slik bok? Det var akkurat "Bli frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter" som var min inspirasjonskilde i starten, og da la jeg meg mellom nettopp 50 og 70 karbohydrater pr dag.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett eller karbohydrater ... En blir ikke overvektig av fett! (?) Hva gir utslaget? ragabast Generell diskusjon 11 09-03-11 11:52
Har Lindberg snudd i spørsmålet om sunt fett? Heksa Dr Lindbergs 11 23-10-10 16:13
Hvor mye fett hver dag på Lindberg? sunnereliv Dr Lindbergs 2 02-06-10 10:59
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! grotingeling Generell ernæringsdebatt 1 11-12-09 10:25
Fett, Lindberg og pcos Enid Dr Lindbergs 14 01-03-07 13:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no