Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Har det så vondt..

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-12, 17:18   #1
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Har det så vondt..

Sliter med angst, har vært bra en god stund, men er det tilbake for fullt.. Dødsangst.. Alt jeg tar meg fore kan være mitt siste. I disse periodene får jeg stor trang til å spise, men problemet er jo at jeg er livredd for å legge på meg.. Jeg får matorgier, der jeg tygger og ja, spytter ut igjen.. skammer meg over å si det, og vet det høres ekkelt ut.. Dette er ikke noe jeg klarer å fortelle lege og terapeut. Når en matorgie er over, så ligger den der bare som et avgt minne senere på dagen, og det er akkurat som om jeg har en "utavmegselv-"opplevelse, og det skremmer meg.

Fikk idag forslag om å ha en "sobril i lomma", at den kan berolige "angsten for angsten" som jeg har.. Jeg har ikke mye troa på det, men så tenkte jeg at den kan jo kanskje roe ned disse matorgiene? Men altså, jeg takka nei og det ble en lengre samtale istedet for, med terapeutene.

Trenger hjelp og oppmuntring til å bli kvitt denne forstyrret tankegangen på mat. Ingen som tror på meg når jeg sier jeg har en slags spiseforstyrrelse.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 17:22   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Har det så vondt..

Kjenner meg igjen. Nå er det mest sosial angst jeg sliter med.. Takler det på samme måte som du beskriver. Aner ikke hvordan man takler det annerledes, dessverre. Håper du får noen gode råd. Du er ikke alene.

Hvorfor har du ikke troa på medisiner? Er skeptisk selv. Vil ikke begynne med det.. Men ser på andre at det kan være til stor hjelp..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 17:33   #3
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Har det så vondt..

Kjære Rutt
Jeg fikk vondt av deg da jeg leste dette.Så trist...det som skjer med deg.
Du sliter med en spesiell angst og jeg er glad at du har legene rundt deg.
Er veldig glad at du takket nei til Sobril,da er den veldig vanedannende,
og ikke skal hjelpe som det skal.Nå er det så mange medisiner mot angst
at det ikke var lurt å tilby Sobril.
Håper at dere finer ut av detog finner en bra løsning for deg.
Ønsker deg god bedring og god

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 17:47   #4
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har det så vondt..

Takk for svar

Grunnen til at jeg ikke har troa på medisiner er for den grunnen som senka skriver, at det kan være vanedannende, og så vet jeg at det ikke er noe løsning på lang sikt.. Jeg bruker allerede innsovningstabletter, og det eneste de hjelper på er å sovne, men de har ikke gitt meg normal søvn tilbake.. Problemer må snakkes om, ikke dempes med medisiner. Jeg går også på noe antidepressiva.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 17:50   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Har det så vondt..

Ja, de må også snakkes og, men innimellom er det så tøft at man må medisineres for å kunne snakke om dem og se ting klart.. Men skjønner skepsisen..

Er enig i at sobril ikke er noe god løsning, men andre midler kan kanskje hjelpe.. Har de ikke tilbudt deg noe annet enn sobril?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 19:09   #6
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Har det så vondt..

For en del år siden hatte jeg en temmelig alvorlig depresjon. Legen overtalte meg til å forsøke Zoloft (anit depressiva), og etter 3-4 uker følte jeg en enorm lettelse.
Det var ikke slik at jeg ble kvitt depresjonen, men jeg kom meg såpass opp at jeg kunne ta tak i årsaken til depresjonen, og hadde dermed god utbytte av samtalsterapi.

Så vær ikke redd for medisiner, de er ikke der for å kurere deg, men gi deg et løft så du orker!S

Skriv ut det du skrev her og lever til legen din, om det er lettere. For dette må du få profesjonell hjelp med og det kan ikke vi gi deg.




ps. Jeg synes det høres ut som en form for spiseforstyrrelse. Men om den kommer AV din angst, eller et tillegg, vet jeg ikke. Er ikke psykriater.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 19:06   #7
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har det så vondt..

Ang medisiner, så har jeg brukt det over flere år nå, og hatt god effekt av både de og samtaleterapi. F.eks så er jeg tilbake i jobb. Idag har jeg hatt en roligere dag, med "bare" en matorgie.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 08:50   #8
gilbertine
Medlem
 
gilbertine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 86
gilbertine er på en erverdig vei

Sv: Har det så vondt..

Mange har nok det motsatte problemet, dvs. at man har spiseforstyrrelser el. pille/alkohol problemer, og dette fører til div. angst, særlig sosial angst. Tror nøkkelsen til å bli frisk er å være ærlig med seg selv. Men dette kan være svært smertefullt og dessuten føre til mye skam- og skyldfølelse.

__________________


gilbertine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mye fisk og skalldyr, ellers mat fra planteriket Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vondt i hele kroppen, kvalm og vondt i hodet Spira2 Ketolysekuren 5 12-09-11 14:49
Vondt her & der! Nero Fysisk og mental helse 2 11-01-11 10:35
Vondt ... frifuggel Stoffskifte / hormonproblemer 9 21-10-09 20:42
Vondt! tufsa83 Ketolysekuren 3 22-03-09 12:09
Vondt Ablazed Spørsmål og svar 5 04-03-06 23:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no