Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor lenge blir du mett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-07-17, 15:14   #1
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Hvor lenge blir du mett?

Hvor lenge holder to speilegg, tre biter bacon og to sopp stekt i kokosolje deg mett?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 16:51   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge blir du mett?

Tja, 3-4 timer, vil jeg tro.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 04:34   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge blir du mett?

Det er et for lite måltid for at jeg skal holde meg mett.
2 speilegg + steker 100 gram bacon i biter sammen med 3-4 hakka sopp, en god ladning grønnkål (ca 1/3 pakke), 1/4 paprika, 1/4 løk og 1 liten tomat + drikker et stort glass med vann (0,4 liter) til maten.

Nå når jeg ikke lenger kan spise eggehvitten, så bytter jeg ut speileggene med avocado i biter som vendes inn i grønnkålsalaten rett før servering.
Dette holder meg mett i i 5-6 timer

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 09:35   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge blir du mett?

Nå er det en del år siden jeg spiste konsekvent lavkarbo, men jeg mener å huske at om frokosten min besto av 3-4 kokte egg (av god størrelse) med en god smørklatt + pepper + kaviar så var jeg mett i 5-6 timer. Men det var først etter en stund da kroppen var blitt vant til å bruke fett som brennstoff, helt i begynnelsen er det normalt å være sulten hele tiden.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 10:03   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor lenge blir du mett?

Jeg går på nevroleptika som også gjør meg sulten. Hadde grøt i dag

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 13-07-17, 05:13   #6
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Hvor lenge blir du mett?

6 timer eller mer.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 19-07-17, 11:39   #7
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor lenge blir du mett?

Vil tro at det for meg ville holde 3, max 4 timer.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 00:52   #8
Lenno
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2017
Innlegg: 959
Lenno har en fantastisk aura rundt segLenno har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lenge blir du mett?

Kommer an på så mangt. To store sopp kan jo suge opp mengder med fett under steking, og da kan det holde fem timer, kanskje. Om det var frokost hadde jeg hatt kaffe med fløte til, men tviler på at det hadde holdt til middag likevel.

Hvile har også mye å si. Hadde jeg sovet godt og vært uthvilt hadde det holdt mye lengre enn om jeg var sliten.

Lenno er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal-LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fort mett og lenge mellom måltidene Lilibird LCHF 4 18-09-14 09:39
Blir så fort mett... Sjokoladebananen Lavkarbo generelt 4 02-06-12 01:29
Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver? Kanskje Spørsmål om matvarer og oppskrifter 23 20-04-12 23:46
Mett lenge før tallerkenen er tom Hillelille Generell ernæringsdebatt 1 20-03-09 21:33
Blir så fort mett Tittentei Ketolysekuren 7 24-08-07 13:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no