Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Koffein

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-10, 00:07   #1
sukkerdronningen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 16
sukkerdronningen er på en erverdig vei

Koffein

Er det noen som vet hvorfor vi ikke kan drikke noe som inneholder koffein? Har det noe med at vi faller ut av ketosen??

sukkerdronningen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 00:17   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Koffein

Er vel fordi det er et sentralstimulerende middel som man må klare seg uten på induksjon!

Koffein får deg ikke ut av ketose, nei!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 12:17   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Koffein

Kaffen ga jeg ikke avkall på, det gikk fint det .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 12:29   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Koffein

Såvidt jeg oppfattet er det fordi kaffe kan påvirke blodsukker og sult/søtsug hos noen? Det gjelder dog ikke for meg, så jeg overså det glatt, jeg også...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 12:42   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Koffein

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Såvidt jeg oppfattet er det fordi kaffe kan påvirke blodsukker og sult/søtsug hos noen? Det gjelder dog ikke for meg, så jeg overså det glatt, jeg også...

Ja, jeg prøvde å finne ut av det, og leste så mye motstridende at jeg bare lot kaffen få være i fred (eller, jeg gikk i tre uker uten, tre fæle uker med hodepine og morragrettenhet som jeg aldri har vært plaga med før . Hehe), jeg fant påstander om både at kaffe kan senke blodsukkeret og gi dårligere insulinrespons og jeg vet ikke hva.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 13:04   #6
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Koffein

Jeg ble sultnere i induksjonsfasen når jeg drakk kaffe, men fikk hodepine når jeg holdt meg vekke, så jeg la meg på en mellomting. Drakk kaffe til frokost, og en kopp til lunsj, men ikke noe videre ut over dagen. Det fungerte.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 21:05   #7
sukkerdronningen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 16
sukkerdronningen er på en erverdig vei

Sv: Koffein

Takk for svar ) har vært to uker i startfasen nå, så tror jeg prøver med med litt svart brus som jeg savner STORT + litt kaffe )
Bare et sprøsmål til, den første uken var jeg ikke sulten i det hele tatt, (var veldig stillesittende) den andre uken har jeg trent mye mer og vært mer sulten, spiser 4 måltid for dagen. Men har kun lagt på 10-15 karbo for dagen så jeg er vel i ketose selv om?? eller?? Jeg blir jo vanligvis mer sulten når jeg er veldig aktiv.. Har lest så mye om at vi mister helt sult følelsen når vi er i ketose. Hmm..

sukkerdronningen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 22:13   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Koffein

Du kan bare falle ut av ketose ved å spise for mange karber, ikke ved å spise mye mat!

Du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten!
Sultfølelsen blir litt borte i begynnelsen, men kommer som regel tilbake etter en lite stund når kroppen har vendt seg til å bruke ketoner som brennstoff!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 10:14   #9
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Koffein

Koffen får deg ikke ut av ketose som flere kloke hoder allerede har påpekt. I tillegg er det svakt sentralstimulerende (som gir deg inntrykk av å ha mer energi til å være aktiv) og stimulerer lipolysen (nedbryting og frigjøring av fettsyrer i fettcellene). Det kan også gjøre deg sulten sies det, men det blir vel opp til hver enkelte. Jeg har aldri merket noen sultfølelse av å drikke kaffe, heller tvert imot. Ikke merker jeg noen forskjell på mengde insulin jeg må ta heller, enten jeg har avstått fra kaffe ei uke eller jeg drikker ei kanne++ for dagen.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Koffein Polleke Spørsmål og svar 12 13-07-09 18:46
Ang. koffein og ketolyse Nessy Ketolysekuren 4 18-12-08 09:47
Koffein og nikotin Sweetflower Fysisk og mental helse 2 16-11-07 18:02
Koffein.. Hennie Spørsmål og svar 6 13-04-06 00:57
Koffein Kristian Lavkarbo generelt 4 20-03-04 23:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no