Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

sukkererstatning??????

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-05, 19:52   #1
Nirren
Medlem
 
Nirren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: I hedmark
Alder: 51
Innlegg: 236
Nirren er en juvelNirren er en juvelNirren er en juvel
Question

sukkererstatning??????

Jeg leser å leser i boka om ketolysekuren
Det står hvilke søtningsmiddel som går ann, men jeg skulle ta meg et mellommåltid i dag, så leste jeg på canderel boksen at det var 93.7 gram karbohydrater pr 100 g.
Vil det da si at hvis jeg tar noe av det går jeg da ut av ketose???
Eller er dette karbohydrater som ikke påvirker???
HJELP!!

__________________
Ny kamp mot kiloene
Nirren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-02-05, 19:54   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

du bruker nok ikke mer enn et par gram, men det var mer enn jeg hadde trodd!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-05, 20:57   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei.
Ikke få panikk. I hele det store glass er det 75 gram sukkererstatning. DVS 70 gram karbohydrat i HELE glasset. Bare ta en teskje eller to - det veier jo ingenting.
Lykke til.
MVH Torkil ANdersen

Opprinnelig lagt inn av Nirren

Jeg leser å leser i boka om ketolysekuren
Det står hvilke søtningsmiddel som går ann, men jeg skulle ta meg et mellommåltid i dag, så leste jeg på canderel boksen at det var 93.7 gram karbohydrater pr 100 g.
Vil det da si at hvis jeg tar noe av det går jeg da ut av ketose???
Eller er dette karbohydrater som ikke påvirker???
HJELP!!

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-02-05, 21:26   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

1 ts veier 0.5 gram !! Ikke mye karber der nei !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 00:14   #5
Nirren
Medlem
 
Nirren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: I hedmark
Alder: 51
Innlegg: 236
Nirren er en juvelNirren er en juvelNirren er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei.
Ikke få panikk. I hele det store glass er det 75 gram sukkererstatning. DVS 70 gram karbohydrat i HELE glasset. Bare ta en teskje eller to - det veier jo ingenting.
Lykke til.
MVH Torkil ANdersen

He he........ Jeg tengte jaggu ikke særlig langt.. Må le litt av meg selv nå.
Jeg syns ikke yoghurt naturell er så veldig godt,men jeg har tatt det som et mellommåltid. Og da har jeg tatt i litt canderel..... Skal tenke før jeg spør om mere senere... He he....

__________________
Ny kamp mot kiloene
Nirren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 00:21   #6
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Det er lov å spørre vet du. Spørre først,tenke etterpå,det gjør jeg ofte det

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 16:21   #7
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Jeg fikk det regnet ut i det generelle forumet, og det er ca. 0,5 karbohydrater i hver teskje canderel. Ikke så altfor gale det.

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 14:32   #8
vesla1963
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 60
Innlegg: 1
vesla1963 er på en erverdig vei
Smile

Natreen suketter

Leste bakpå boksen at det er 0 karbohydrater i disse sukettene, noen som vet om det stemmer. jeg er såååå glad i te med suketter, og jeg mååå få i meg NOE søtt. Ellers har jeg gått på kuren i 9 dager og er gått ned 3 kg. Kjempefornøyd!!!

Takk Torkil (denne gangen SKAL jeg holde ut)

klem fra Vesla (som brukte to forsøk på å slutte å røyke, og har holdt seg i ett år, men som ble "premiert" med ca. 12 kg ekstra bagasje. SOM SKAL VEKK NÅ.

vesla1963 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 17:11   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

De er ikke forpliktet til å oppgi om det er under 0.5 pr "sukett", derfor skriver de null. Men regn med 0.5 karb pr pille (som tilsvarer ca 1 ts) - så lurer du iallefall ikke deg selv !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-02-05, 10:55   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nirren

He he........ Jeg tengte jaggu ikke særlig langt.. Må le litt av meg selv nå.
Jeg syns ikke yoghurt naturell er så veldig godt,men jeg har tatt det som et mellommåltid. Og da har jeg tatt i litt canderel..... Skal tenke før jeg spør om mere senere... He he....

Et forum er til for å utveksle erfaringer, jeg steilet også første gang jeg så karbohydratinnholdet på Candarell. Øhhhhh du vet vel at yoghurt inneholder 5,7 gram KH / 100 g. ? Det tar jo en del av dagens KH dose - men alt er lov, så lenge de få kostholdsregler overholdes.
Noen tar cottagecheese i stedet for evt med litt konsentrert FUN light oppi- ikke særlig pent , men det smaker.
Lykke til videre
MVH Torkil Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-02-05, 11:30   #11
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

eller cottage cheese med litt søststoff, litt vanilje essens og kanel!! Mmmmmm!!

kjempegodt litt riskremaktig...?
her er en tråd om cottage cheese

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-05, 12:40   #12
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Aline

eller cottage cheese med litt søststoff, litt vanilje essens og kanel!! Mmmmmm!!

kjempegodt litt riskremaktig...?
her er en tråd om cottage cheese

Åååh! Nå fikk jeg lyst på Cottage Cheese!

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no