Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Løs mage med Skaldeman?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-06, 16:12   #1
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Løs mage med Skaldeman?

Jeg har spist lite karbo i helga. Men drukket en del. I dad har det til nå vært 0 karbo. Men nå er magen løs, og er det normalt?

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 16:35   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Ja jeg får iallefall det i begynnelsen. Noen får treg mage, andre får løs. Tarmen må venne seg til det nye kostholdet, og det kan ta noen dager/uker. Hos meg forsvinner det og blir normalt igjen etter ca 3-4 dager.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 17:20   #3
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Iset har redan svarat. Jag vill bara lägga till att det är långt vanligare med hård mage än med motsatsen.

Att byta till en naturlig animalisk kost är en enorm omställning för en sockerförgiftad kropp. Den kan hända en mängd dramatiska saker vecka ett, särskilt om man väljer en extrem variant. Vecka två börjar kroppen att anpassa sig och sen mår man normalt bättre dag för dag.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 17:27   #4
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Så flink du er til å følge opp Iset!
Takk for tipset!


Og heisann Skaldeman!
Takk for tipset du også!
I dag kom boka di, så nå skal jeg studere!

Flott at også du tar deg tid til å besøke disiplene dine!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-01-06, 14:45   #5
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Kan skrive under på den med løs mage...har vært på Skaldeman i 12 dager nå. JÆVLIG løs dag 2, men etterhvert tilnærmet normalt nå...og resultatet er 3kg minus allerede! Wow...Skaldeman funker!

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-06, 19:00   #6
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Heisann Jankph!
Så bra at du er i rute!

Men et par spørsmål til deg som jeg lurer på.

Hvordan spiser du? Etter forholdsrallsmetoden?
Jeg sliter litt med å vite om jeg jeg gjør dette riktig.
Er bare på dag 2 enda, og er redd jeg legger på meg hvis jeg ikke får nokk fett, proteiner etc.

Så hva er en normal kostmeny pr.dag for deg?

Lykke til videre!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-01-06, 21:29   #7
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Hei Goggen,

Tja, tror jeg har en Skaldeman ekstrem pluss variant, 75% fett eller mer, 20 % protein eller mindre og helst mindre enn 5% karboer. Teller ikke kalorier så nøye, er bare ekstremt påpasselig med karboene. Før var jeg livredd fett, nå er jeg livredd karboer...sukk. har ikke spist en frukt og knapt en grønnsak på 10 dager nå, det er kanskje litt vel ekstremt. Gikk redd over på Skaldeman, det var like greitt å hoppe i det. Vanvittig hodepine (sukkersug?) dag 3, men ellers ingen problemer.


Normal kostmeny

Frokost kl 7
1 nakkekotelett eller 2 lammekoteletter eller cirka halvparten av stket ferdigkylling (Prior eller Den stolte hane, husk å ta med fettet)
el
50-75g sideflesk, pluss litt fete oster, dansk salami, hardkokt egg, leverpostei og en dæsj majones eller creme fraiche, inkl stekefettet
Kanskje sånn cirka 1000 Kcal

Lunsj (tar med på jobben) kl 12
"Salat": 50-75g sideflesk, 2 hardkokte egg i biter, sauset sammen med litt majones og creme fraiche, inkl fleskefettet i panna, smaksatt med litt pepper finhakket løk/hvitløk og persille, gjerne noen ostebiter også
(I stedet for flesket hender det at jeg tar og steker en ekstra kotelett eller karbonade og skjærer i biter)
Kanskje sånn cirka 500-800 Kcal

Kvelds (avhengig av hvor sulten jeg er, noen ganger blir dette mer natt- enn kveldsmat hehe) kl 17 el senere
Fete oster m.n. som over, og gjerne et glass vin en halvtime etter maten
Kanskje sånn ca 500 Kcal

På jobben blir det cirka tre store krus med kaffi i løpet av dagen og med en skikkelig dæsj kaffefløte i.

Jeg bør nok hive på litt mer karboer etterhvert, akkurat nå er vekttapet viktigst.


Står opp en time tidligere enn vanlig og tar en kjapp liten 45-minutters rask spasertur før frokost, med mindre det høljer ned.


Jeg var jo ganske spent på om dette ville gå, men du verden du verden, her raser kiloene ser det ut til. Har laget et eget lite Excel ark, der jeg fører vekten hver dag, og sålangt ligger jeg godt under 1kg/uke linjen, det er bare så helt utrolig. Jeg fatter det bare ikke, fordi det strider mot alt jeg har lært.


Kan til slutt nevne at jeg er 1.73 høy og ganske bredbygd fra naturens side. Var 93kg i utgangspunktet, og vil ned til 70- (dvs. på venstre siden av 70)...har vært jojo-slanker i snart 23 år, med stadig høyere utgangspunkt...sukk, klarte faktisk å pine meg ned til 62 en gang for lenge siden, men nå skal jeg være happy med 70 og hvis livstilssendringen på sikt får meg litt under det så vill det være helt ypperlig...vi får se hva kroppen sier.


Lykke til med deg også, og så bra som dette ser ut til å gå så har ikke jeg tenkt å slutte med det første ihvertfall.


Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-06, 21:34   #8
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Løs mage med Skaldeman?

*sniker seg inn for å fortelle at jeg begynner å fnise og le hver gang denne tråden dukker opp som "ulest" hos meg.... Løs mage med Skaldeman - det er DEN reklamen vøttø....*

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-01-06, 22:02   #9
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Jaja, burde kanskje lagt dette utfyllende svaret mitt til en annen tråd, men siden det ble spurt her får jeg vel svare her...dessuen, det skulle bare mangle at en så radikal kostholdsomlegging ikke setter spor i systemet...

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 00:07   #10
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Hertelig takk Jankph!!

Ja dette var et flott svar! Jeg har omtrent det samme i min kost. Godt å få bekreftet at jeg ikke er helt ute og kjører!

Spiste et par ribbestykker til middag minus kjøttet, og kjente en god varme bre seg i kroppen. Og hele kroppen syntes å bli varmere. Har du den samme følelsen?

(Jeg maser litt for jeg ser du er rett foran i løypa, og enda husker dag 1.)

Lykke til videre og tusen takk for svar!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 00:09   #11
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

*sniker seg inn for å fortelle at jeg begynner å fnise og le hver gang denne tråden dukker opp som "ulest" hos meg.... Løs mage med Skaldeman - det er DEN reklamen vøttø....*

Men det var så vanskelig å spørre om dette uten å bli vulgær og useriøs
Synes jeg var så fin i kanten som bare det

Morsomt!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 08:05   #12
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Løs mage med Skaldeman?

jeg synes det var morsomt å se "salaten" til Jan
i min tid som "grønnsakshater" kunne jeg også kalle noe sånt for salat (iallefall om jeg hadde bittelitt gulrot i )

jeg for min del får løs mage av melkemat... eller plutselig skifta fra lavkarbo til høykarbo.. men ikke når jeg skifter tilbake til lavkarbo igjen..

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 08:42   #13
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Opprinnelig lagt inn av Goggen

Men det var så vanskelig å spørre om dette uten å bli vulgær og useriøs
Synes jeg var så fin i kanten som bare det

Morsomt!

Skjønner godt hva du mener - men jeg tenker så mye i bilder og tegneserier skjønner du, og da blir det litt komisk..

Se for deg store reklameplakater - som f.eks. super-boards langs veiene i Norge:

Ned i vekt med Grete Roede!

Naturlig slank med Fedon!

Løs mage med Skaldeman!

*jeg ler meg i hjæl*

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 10:49   #14
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Haha Goggen...sorry at jeg ler, men en sånn utenomsanselig varme-i-kroppen-følelse av å spise ribbe har ikke jeg opplevd ennå, men det var en interessant observasjon, men du kan ha rett i at jeg fryser mindre, det er helt sant. Det andre jeg merker er at jeg blir mett på en helt annen måte enn før. Men, apropos varme i kroppen...jeg husker fra mitt tidligere liv (før jeg ble Skaldemanist) at jeg fikk en veldig prikking i hele kroppen på akkurat de stedene der fettet pleier å legge seg når jeg spiste mye høykarb og høyfett mat...som om jeg faktisk kunne kjenne at jeg legger på meg...

Og Aline, salaten er veldig god den...jeg venter bare på de første kommentarene fra arbeidskollegaene mine på lunsjrommet som sikkert kommer til å si noe sånt: "Det der er jo ikke akkurat slankemat..." og noe sånt tenker de sikkert allerede uten å tørre si det. De skulle bare visst...

Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 16:20   #15
Spungeworthy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 51
Innlegg: 48
Spungeworthy er på en erverdig vei

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Har også opplevd litt løs mage etter at jeg ble "Skaldeman-disippel"
Men jeg har vært plaget med det tidligere også, og da har fiber, biola eller nyco hjelpa meg. (men whiskey er det mest effektive så klart..)
Hva anbefales som "løs mage-medisin" hvis man vil unngå sukker og karbohydrater? Noen som har erfaringer?

Har spist karb-/sukkerfritt nå siden jeg fikk Skaldeman-boka for 5 dager siden.
Har slitt med ujevnt blodsukker og "føling/anfall" i flere år. Har vært hos flere leger, og det eneste de gjør er å slå fast at jeg ikke har diabetes, uten å kunne si noe om årsak eller forslag til løsning på problemet. Med store porsjoner med mye fett og minimalt med karb. har jeg ikke hatt ett eneste tilfelle av blodsukker-problemer på disse 5 dagene.
Har gått ned et par kilo allerede, og hvis dette kan ta vekk blodsukker-problemene mine i tillegg, blir jeg nesten religiøs her jeg sitter..

Spungeworthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 16:47   #16
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Opprinnelig lagt inn av Spungeworthy

Har slitt med ujevnt blodsukker og "føling/anfall" i flere år. Har vært hos flere leger, og det eneste de gjør er å slå fast at jeg ikke har diabetes, uten å kunne si noe om årsak eller forslag til løsning på problemet.

Heisann!
Det er akkurat det samme som det jeg har hatt. Jeg var hos lege flere ganger, men de fant ikke noe. Var gjentatte ganger og tok blodprøver hos bedriftshelsesøsteren der jeg jobbet da. De fant ingen ting, men kom med den kjente regla om sunt kosthold, gå hjem og slank deg, spis mer brød og grønt et. etc. Den siste uka har jeg spist kanskje 5-10 karber pr.dag. Og problemet med skjelvinger, blodsukkersvingninger er som blåst bort i januarvinden!

Lykke til videre!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 09:33   #17
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Jepp, jeg har også løs mage, men så drikker jeg masse vann også da! + Kaffe setter også fart på magen.

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 09:41   #18
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Har fulgt kostholdet til Skaldeman i 2 snart 2 uker og gått ned 3 kg. Første gang på mange år at jeg ikke har humørsvingninger!! (Kort lunte) Huden er blitt bedre! Ikke det at jeg var plaget med kviser, men var rød i ansiktet, nå er jeg ikke det. Ganske fornøyd med dette kostholdet, men jeg liker ikke at man slukker fettforbrenningen ved å drikke alkohol innimellom (og da mener jeg en real fest). Men det skjer jo ikke så ofte, så det får være greit.

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 09:43   #19
Merre
Juniormedlem
 
Merre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: sørlandet
Alder: 52
Innlegg: 39
Merre er på en erverdig vei

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Hadde løs mage de første dagene. Drikker ca 4 liter vann om dagen og har ikke løs nå.

__________________



Start 13-08-07
Merre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 17:06   #20
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Jeg har holdt på i snart 3 uker og har hatt diare hver eneste dag, men det kan jeg leve med bare jeg går ned i vekt.

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 21:32   #21
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Opprinnelig lagt inn av Knubbelubba, her.

Jeg har holdt på i snart 3 uker og har hatt diare hver eneste dag, men det kan jeg leve med bare jeg går ned i vekt.

bedre med løs enn hard da for det er vondt...

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 15:48   #22
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Det er som regel fettet i kosten folk reagerer på når de får løsmage i begynnelsen. Men det betyr ikke at du ikke skal fortsette å spise fettet. Det er som sagt en omstillingsprosess. Og i løpet av en uke eller to pleier det å bedre seg.

Det er ikke sikkert det er fettet alene. Om du ikke er vant til å spise mye grønnsaker og plutselig setter i gang, kan det også være hardt for magen å fordøye. Spesielt salatgrønnsaker/råe grønnsaker. I begynnelsen er det kanskje lurt å spise mer kokte/forvellede grønnsaker. Men nå spørs det jo hvilkenSkaldeman versjon du følger - den med eller den uten grønnsaker (også kaldt Skaldeman ektrem - og egentlig ikke anbefalt av ham heller)


Men må gi kroppen tid til å venne seg til kostholdet !

Ellers er det uvanlig med diare problemer på Atkins, Ketolyse og de fleste lavkarbokurer - om man følger boka. Nettopp fordi man spiser masse fiberrik mat, drikker vann og beveger på seg...

Om man opplever har diare problemer kan årsaken være at man spiser for mye ost og meieri produkter. Mange reagerer på disse og det kan være lurt å kutte litt ned om man spiser mye og se om det hjelper.

Et godt råd er å spise psyllium husk (loppefrø). Dette virker som en "svamp" og suger opp overflødig væske tarmen. Hvis dette ikke hjelper kan en se på om man rett og slett får i seg for MYE fett. Som jeg skrev ovenfor, - hvis man tidligere har gått på lav fett diett kan det ta en tid før kroppen klarer å omstille seg og bli vant til fettet.

Om man har begynt med masse nye kosttilskudd - alle på en gang.... Da kan det godt være en av disse man reagerer på. Masse nytt for en stakkars kropp å forholde seg til på en gang ! Det man bør gjøre da er å kutte ut alle en uke. Hvis diareen gir seg, gjeninnfører man et og et tilskudd en uke imellom, - for å se hvordan kroppen/magen reagerer.

Når man har diare er det ekstra viktig å drikke nok vann - fordi man blir dehydrert. Har ikke hørt om at man får diare av å drikke mye vann, men det er viktig å ikke drikke alt på en gang. Minst 2.5 liter pr dag - spredd utover hele dagen. Det kan også lønne seg å kutte ut koffeinholdige drikker som kaffe, te eller Cola.

Kunstig søtstoff bør man også sjekke om man reagerer på.... Og så bør man sjekke ut allergier......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 18:06   #23
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Dette er skummelt, jeg fikk akutt diare i juli, stoppet det med et middel uten resept: Imodium 2 mg. Det holdt da opp 2-3 uker før det begynte igjen. Jeg ble redd og klaget til ny lege. Han anbefalte et middel fra helsekost: Probiotic 500, det er tarmflorabakterier i pulverform. 1 ts i et glass vann om kvelden. Det ser ut til å gå bra, men jeg er spent på hvordan det går når boksen er tom, eller hvor lenge jeg skal holde på.

Jeg har vært litt engstelig for dette ja, for man skal være obs. på slikt. Så jeg ble faktisk glad og lettet da jeg snublet over denne tråden hvor det virker som et utbredt problem. Jeg har jo også spist lavkarbo og høyfett, selv om jeg ikke får det helt til på noen måte. Det har kommet noen humper i veien, men jeg kommer nok etterhvert.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 18:36   #24
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Jeg har helt utrolig bra mage når jeg spiser lavkarbo, men når jeg spiser meieriprodukter og korn får jeg dårligere mage så det er ingen tvil hva som er best å spise. Å ikke spise grønnsaker har heller ingenting å si for meg.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 02:37   #25
Sativa
Juniormedlem
 
Sativa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: på torget
Innlegg: 39
Sativa er på en erverdig vei

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Jeg fløy ofte på do de to første ukene, men nå er det egentlig helt motsatt. Går på do hver annen til tredje dag, og må da ofte slåss litt med tarmen for å få den til å slippe innholdet sitt. Et stort pluss er et nesten totalt fravær av promp.

Sativa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen selvkomponerte lavkarbolivsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Min Atkins Ukemeny Marianne Atkins kosthold 3 31-08-05 14:29
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30
Må jeg kjøpe boka / Spørsmål om induksjon Nille Induksjonen 6 16-01-05 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no