Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo mot diabetes type 2

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-10, 00:22   #1
bgm
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1
bgm er på en erverdig vei

Lavkarbo mot diabetes type 2

Jeg er ny i gamet og håper jeg kan finne mange nyttige råd hos dere.

I min familie er Diabetes 2 veldig vanlig, og jeg har alltid tenkt at det er ikke noe problem for meg, for jeg er da så sunn... Men nå har jeg innsett at det var før, for noen år siden. Nå, i dag, er jeg minst 15 kilo for tung, mosjonerer alt for lite og har et kosthold som sikkert har forbedringspotensiale....

Det jeg er ute etter er et kosthold og en livsstil som virker forebyggende mot Diabetes type 2. Per i dag har vi et sånn traust "typisk norsk" kosthold, med mye brød, poteter, ris, pasta etc. Lite brus, saft og snop, og den slags da, heldigvis. Mannen min er enig om at vi kan prøve en eller annen variant av lavkarbo, men vi har ærlig talt ikke mye peiling foreløbig.

Det jeg lurer mest på er hva jeg kan erstatte brød, ris og poteter med.... Vi er en familie på seks, så kostholdet kan ikke for omstendig eller dyrt heller...


Forslag til ting jeg kan lese?

bgm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Søkende Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 00:31   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo mot diabetes type 2

Hei,
Slenger inn en link til en tråd jeg har laget der jeg har samlet en del informasjon vedrørende lavkarbo beregnet på nykommere i lavkarbo verdenen. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 00:39   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo mot diabetes type 2

Hei,
Jeg bare glemte…
Se helt nederst på siden der vil du alltids finne et utvalg tråder med samme tema som i headingen.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 12:11   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo mot diabetes type 2

Jeg har hatt dia2 i snart 5 år. Går jeg på lavkarbo er blodsukkeret mitt helt greit selv uten medisiner. Spiser jeg mye brød, pasta, ris og poteter går blodsukkeret rett i været!

Jeg spiser ketogent jeg, da!

Frokost/lunsj- tips
Middags- tips

Ellers er oppskriftsdelen av forumet veldig bra! Mye godt å velge mellom!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetes type 2 Marianne Fysisk og mental helse 19 22-03-12 20:59
Diabetes type 2 (forslag til måltider?) mill@ Spørsmål og svar 8 22-02-09 09:40
Insulinresistens/diabetes type 2, symptomer ol? Budeia Fysisk og mental helse 12 20-01-09 23:44
Lavkarbo mot diabetes tommygutt Nyheter / media 7 05-02-08 18:49
Diabetes og lavkarbo? stinasol Spørsmål og svar 5 27-01-07 19:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no