Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lite karbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-12, 16:36   #1
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Lite karbo

Får litt lite karbo, nærmere 2 enn 20 disse to dagene jeg har prøvd meg.. Å da har jeg spist en god del brokkoli.. å jalapeno..

Innser at det nok kan bli værre etterhvert å holde det rundt 20. Men gjør det noe at det er lavt, eller skal jeg hive i meg et eple på slike dager??

Er jo mett, så det er ikke et prob.

(der igjen me mye proteiner og fett hvem ville ikke bli mett.. ble jeg mett på rundt 1000 kalorier jeg, ifølge diett.no)

Har noen tanker rundt dette??

bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 16:46   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lite karbo

Du har enten regnet feil eller knapt spist brokkoli om du kun har spist 2 g karbo

Nei, du skal definitivt ikke hive i deg et eple, du skal spise grønnsaker til hvert måltid.

Kanskje du kan legge ut en dagsmeny for deg, med hva du har spist og ikke minst hvor mye. Da er det MYE lettere å kommentere og hjelpe deg.

1000kalorier hver eneste dag høres i underkant lite ut, spesielt om det har seg sånn at du prøver å bli gravid, stresset kropp øker vel ikke akkurat sjansene.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 16:53   #3
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Lite karbo

Ikke spis ALLE karbene på en gang i form av 1 "bombe" av en frukt, fordel de utover dagen til alle måltidene

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 16:59   #4
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Lite karbo

Takk for svar

Nærmere 2, betyr 5 ifølge diett.no. Mente bare å illustrere at det var alt for lite! Jeg har spist ca 100 gram, brokkoli til middagen (fordi resten va blitt ødelagt i kjøleskapet - derfor så lite).

Ellers gikk det i fisk, bacon og jalapeno, og litt salat (50gram) fra salatmesteren sin egg og bacon salat - med 1,5 karbo pr. 100gram. Stekt i smør.

Forsåv meg i morrest, derfor ble det bare rester av en stekt nakkekotelett, varmet i micro.. ellers tenker jeg at egg, salat og noen grønnsaker blir mer standard på morgenen.

Altså så prøver jeg ikke å stresse kroppen - ser at kan være dumt. Prøvde heller ikke å unngå karber, det bare ble sånn. Å jeg har ikke lyst å begynne med kornvarer som kan erstatte brød nå i starten, slik at jeg får lagt om kosten.

Derfor lurer jeg på om noen har noen forslag på hva jeg burde gjøre, når jeg etter middag regner på diett.no at dagens menge karbo var alt for lav?? For å rette på dette?? Sånn ut over bedre planlegging i forkant, da jeg ikkje fikser dette hver dag - tydligvis..

Leste at et medium eple var på ca 15-18 karbo så derfor tenkte jeg at det kanskje kunne vært løsningen

bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 17:04   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lite karbo

Ser det er ketolyse du følger, ønsker å følge?

Da kan det være veldig greit å gå ut fra oppskriftene i boka til du blir kjent med det nye kostholdet

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 17:09   #6
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Lite karbo

Nøtter er grei mat hvis du har vanskelig for å få i deg nok karbo og kalorier. Heller det enn frukt!

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 17:20   #7
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Lite karbo

Åki, ikke alt på en gang - bedre planlegging er altså det eneste som funker - å evt redde det med nøtter..

Har ketolyseboka - er bare at noen ganger går ting litt for fort, så da ble det lite med tid før middag å se i boka. Blir vel bedre med litt erfaring

bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 10:07   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lite karbo

Det går seg til. Når du blir mer kjent med matvarene og deres innhold, er det mye lettere å balansere mengden man får i seg av det forskjellige. Litt uvant til å begynne med, men etter hvert går det nesten automatisk. Men mye grønnsaker er svaret ja. Blomkål, squash, sellerirot, fennikkel etc. Og om du ligger litt lavt på karboen en dag, sleng gjerne på en liten gulrot også. Mmm, kjenner jeg begynner å bli sulten jeg...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 10:56   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lite karbo

Paprika, tomat...
Poenget er ikke å bare få i seg karbo, det bør følge med litt næring/vitaminer/mineraler også.

Til dager det går alt for kjapt:
Kavli oppskjært ost med jalapeno eller bacon eller skinke eller paprika blir fin-fine "knekkebrød"
Osteskivene legges på bakepapir i mikroen i ca 2 til 3 minutter (må passe på mot slutten, noen brennes lettere enn andre!)

Deretter er det bare å bruke Denjas reker i majones eller annet pålegg man liker.
Har man mikro på jobben, så nuker man osten der

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 12:57   #10
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Lite karbo

Hvis du liker løk så kan du jo spe på litt med det. Eller paprika og blomkål. Ikke eple.

Har du tenkt å gå ned noen kg eller?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 22:05   #11
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Lite karbo

Takk for tips, går bedre med litt planlegging

Jepp, tenker også noen kilo ned. Ihvertfall ned til 90! Etter snart en uke er jeg ned 2kg, så går nu rettveien, selv om at vet at det er vann som forsvinner i starten

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 01:18   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lite karbo

Opprinnelig lagt inn av index, her.

sleng gjerne på en liten gulrot også.

Ikke gulrot på ketolyse

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 18:28   #13
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Lite karbo

Jeg liker å ha sukkererter, cherrytomater eller miniagurk liggende. Like enkelt å dytte i seg som en ferdigstekt kotelett. Ventemat mens den varmes i micro... Krever null planlegging.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar

Emneord
lite karbo


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Får i meg for lite karbo ... MaritR Ketolysekuren 8 25-09-10 11:02
Karbo i Carlsberg LITE??? Millsi Spørsmål og svar 2 28-05-10 23:34
For lite karbo? Dippsey Atkins kosthold 12 01-05-08 13:09
For lite karbo? kix Ketolysekuren 9 08-03-08 00:49
For lite karbo? Eliram Ketolysekuren 6 19-08-07 20:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no