Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Skravletråd for LCHF'erne

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-11, 11:54   #1
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Skravletråd for LCHF'erne

Vi må jo ha et sted å skravle!



Så skravl i vei!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 11:58   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Jeg begynner å skravle jeg da..... :-)
Er i utgangspunktet ferdig slanket nå....har tatt meg nesten 3 år å komme ned i ønsket vekt. Nå tror jeg at jeg ønsker å spise generell lavkarbo - men jeg synes det er så fryktelig skummelt.....tør liksom ikke å spise litt mer karber / annen mat....
Ketolyse måten å leve på er så innarbeidet nå at til og med gulrot oppleves som en utskeielse....Er selvfølgelig redd for å legge på meg igjen....

Det er jo dette jeg har sett frem til - å kunne spise mer lovlige matvarer og utvide utvalget litt, spesielt til midag.....men så tør jeg ikke.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:03   #3
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Så bra, Jabba!

Skjønner at det er skummelt å øke karbene! Men det er mye deilig å spise her i LCHF-verdenen, så det er verdt det Du får øve deg langsomt!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:06   #4
forever*young
Juniormedlem
 
forever*young sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 11
forever*young er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Er selvfølgelig redd for å legge på meg igjen....

Det er jo dette jeg har sett frem til - å kunne spise mer lovlige matvarer og utvide utvalget litt, spesielt til midag.....men så tør jeg ikke.....

Der er jeg og litt ja, så jeg skjønner følelsen...

Jeg la på meg haugevis i det siste svangerskapet nå, alt alt for mye. Og jkeg vet jo så godt att det er bare å få ut fingeren. Men jeg er litt opptatt av att det ikke skal bli en "fiksering" om du skjønner? Att jeg vokter alt jeg spiser og drikker fordi frykten for å legge på seg er størst...
Jeg har vært på ketogen diett før, og den har funket den. jeg har vel kanskje følt att middagene har vært de letteste jeg da, for egg og fiberhusk og ost fikk det til å velte seg i magen min tilslutt. Jeg ble så lei av ordet mat så jeg trodde jeg skulle dåne!
"Heldigvis" får jeg si, he he, så ble jeg gravid, så jeg slapp å tenke mere på det.

Men nå er jeg mere opptatt av att det skal fungere for hele familien. For med en liten en på ett og en på ni, sammen med en mann som er over middels avhengig av sine utallige karbohydrater ( prøver å "frelse han" daglig, men det er ikek lett! ) så må jo det jeg lager kunne passe alle...
Så det blir litt av en utfordring her i huset.

Og jeg må virkelig, for min egen del. For akkurat nå så føler jeg meg bare tung, oppblåst, trett, sliten osv osv. Og jeg vet jo så godt hvordan det er å føle seg fresh også, jeg vil oppnå det!!!

forever*young er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 15:01   #5
Oktober
Medlem
 
Oktober sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 89
Oktober er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Hei, og hallo
Det er vel her jeg hører hjemme når jeg følger ca Hexeberg, vel?
Startet i det jeg gikk til ferie, og har bare gått ned to og en halv kg til nå. Men stolt at jeg har gått ned noe som helst og det i sommerferien. Har litt stagnering nå. Men er superstresset og lite matlyst på dagen. Håper det tar seg opp igjen når ting roer seg.

__________________



Oktober er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 17:13   #6
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Opprinnelig lagt inn av forever*young, her.

Men nå er jeg mere opptatt av att det skal fungere for hele familien. For med en liten en på ett og en på ni, sammen med en mann som er over middels avhengig av sine utallige karbohydrater ( prøver å "frelse han" daglig, men det er ikek lett! ) så må jo det jeg lager kunne passe alle...
Så det blir litt av en utfordring her i huset.

Jeg lager middager som er nogenlunde fornuftige jeg, vil han ha ris, pasta eller potet, så ender det ofte med at han må lage det selv. Blir til han og barna da, men jeg koker gjerne litt alternativer, og så bruker vi de grove alternativene. Av brød kjøper jeg også de beste alternativene ev. baker, men det er bare en gang hittil Kjøpt en del av de knekkebrødene som Fedon anbefaler til dem og, så her er det nærmest tvangkonvertering, selv om jeg ikke nekter dem noe...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 17:15   #7
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Jeg lager middager som er nogenlunde fornuftige jeg, vil han ha ris, pasta eller potet, så ender det ofte med at han må lage det selv.

Sånn er det her også! Det har ført til at han ofte dropper karbotillegget fordi det er så mye strev

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 17:34   #8
forever*young
Juniormedlem
 
forever*young sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 11
forever*young er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Jeg lager middager som er nogenlunde fornuftige jeg, vil han ha ris, pasta eller potet, så ender det ofte med at han må lage det selv. Blir til han og barna da, men jeg koker gjerne litt alternativer, og så bruker vi de grove alternativene. Av brød kjøper jeg også de beste alternativene ev. baker, men det er bare en gang hittil Kjøpt en del av de knekkebrødene som Fedon anbefaler til dem og, så her er det nærmest tvangkonvertering, selv om jeg ikke nekter dem noe...

Her i huset er vi så heldige får en si, å ha barn som liker danskt rugbrød, så det har de alltid fått. Da er ikke overgangen til ett ketolysebrød bakt på fiberhusk eller solsikkekjerner like stor. Utfordirngen med eldste barnet er kronisk sykdom, med behov for dobbelt opp av kcalorier ect og mye kosttilskudd. Så hans meny er jo veldig høy på fett, hvilket passer meg utmerket , men han må også ha noe mer karbohydrater. Så jeg prøver å fylle opp der det er behov ja. Mannen i huset spiser helst sin frokostblanding og det er jo greit det, men måååå han kjøpe hvitt brød???
he he he

forever*young er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 17:40   #9
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Opprinnelig lagt inn av Oktober, her.

Hei, og hallo
Det er vel her jeg hører hjemme når jeg følger ca Hexeberg, vel?
Startet i det jeg gikk til ferie, og har bare gått ned to og en halv kg til nå. Men stolt at jeg har gått ned noe som helst og det i sommerferien. Har litt stagnering nå. Men er superstresset og lite matlyst på dagen. Håper det tar seg opp igjen når ting roer seg.

Det er det, vettu!
Synes det er kjempebra at du har gått ned i ferien, selv samlet jeg vann fordi jeg ikke klarte å holde meg på matta
Du går nok nedover igjen når det roer seg, ja!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 00:13   #10
Isis33
Juniormedlem
 
Isis33 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Hordaland
Alder: 45
Innlegg: 14
Isis33 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Hei på dere!
Føyer meg inn i rekken av LCHF ere, men vet ikke helt hva jeg gjør feil.. Jeg har holdt på i 3.5 uker til nå og gikk fint ned første uken, men så stoppet det helt opp.. Vekten gikk faktisk litt opp igjen etter det og har ikke endret seg hverken opp eller ned etter det.. Jeg spiser en del ost/rømme/majones og lurer på om det kan være problemet?? Ellers spiser jeg kylling/fisk, grønnsaker og litt nøtter/baconcrisp. Ved 3 anledninger har jeg drukket cider med >0.5g karber pr dl og lurer på om det er det som er grunnen?? Jeg har til nå drukket rundt 1.5l vann pr dag, men har skjønt at det også er for lite så prøver å øke inntaket. De første ukene drakk jeg ikke kaffe eller brus (light), men introduserte dette igjen i små mengder fra uke 2. Noen som har noen lure tips til hvordan jeg kan få kroppen igang??

__________________


Isis33 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 23:07   #11
Plinoto
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 33
Plinoto er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Hei. "Melder meg" inn i skravletråden. Er vel her jeg hører hjemme... Jeg har gått på LCHF i ca 8 uker og vekta går nedover.

Isis33: Jeg ville kuttet ut light brus en stund og sett om det hjalp. Det gjorde det i alle fall på meg. Det du beskriver høres ut som meg, men nå ser det ut til å ha endret seg.

Plinoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 00:09   #12
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Kutt av light brus så ut til å hjelpe meg og, men så begynte jeg å trene og etter det har kroppen samlet vann... Nå har jeg boikottet vekta en stund, skal fortsette så lenge jeg klarer tror jeg, og så holder jeg øye med calori inntaket, ikke helt standard, men det har hjulpet meg før. Sliter nok mer med denne metthetsfølelsen, og trøstespising enn mange, dette ble helt satt ut av medisiner for et år siden og det trengs mye jobbing for å bli bevisst det igjen.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 09:47   #13
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Heeei på dere alle
Jeg er en gammel traver her på forumet Jeg tok av ca 30 kg på ketolyse fra mai-november i 07, da var jeg superaktiv her i noen år. Så begynte jeg å jobbe fullt (noe jeg fortsatt gjør) og da fikk jeg ikke tid til dette mer. De siste to årene med studier og full jobb, samt ett ublidt møte med den velkjente veggen har kiloene sneket seg på i takt med at energien forsvant.
Men Im back!! Jeg orker ikke tanken på ketolyse igjen, men har lest boka til Hexeberg og går til homeopat/akkupunktør som deler hennes filosofi og kunnskap, så nå ligger jeg mellom 30 og 50. Går ikke like fort ned som på ketolyse der jeg bare raste ned, men dette er lettere å holde seg til når man er lei av den helt strenge dietten... Lchf- here i am

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 21:59   #14
Plinoto
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 33
Plinoto er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Har dere det fint alle sammen?
Jeg gikk på en "smell" i dag med hjemmelaget pizza med vanlig bunn. Vel og merke ikke deep pan bunn, og toppingen var av det sunne slaget for meg. Blir spennende å se hvordan dette slår ut. Jeg gjør dette først og fremst for å se om det hjelper for eksemet mitt, så er vektnedgang bonus. Derfor kjenner jeg at jeg ikke blir så stresset av en "sprekk" som hvis jeg slanket meg.

God helg alle sammen.

Plinoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 11:09   #15
Isis33
Juniormedlem
 
Isis33 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Hordaland
Alder: 45
Innlegg: 14
Isis33 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Hei igjen!!
Jeg tar rådet om kutt av brus og skal se om det kan ha noen positiv virkning på meg!! Vekten står fremdeles ganske så stille nemlig.. Men jeg tok målene mine i dag og på to uker har jeg gått ned noen gode cm rundtom på kroppen så er iallfall noe som er i endring. Har også mistet 2kg fett i kroppen, selv om det pr nå er det fremdeles som vann så er det iallfall ikke fett!! Så en dag må det jo løsne på vekten også tenker jeg!! Håper dere er klar for en ny uke med friskt mot!!

Forresten, min søster og niese (4 år og litt kresen) vil komme på middag hos meg i morgen og jeg trenger sårt noen middagstips! De tåler ikke melk så det er jo enda en utfording for å finne noe vi kan spise sammen..

__________________


Isis33 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 14:10   #16
Christine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 56
Christine er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Eg snik litt rundt på forumet og målet er å finne min vei å gå.
Har gått ned mange kilo på lavkalori men fann ut at eg trengde litt forandring.
Har vært i ketose i 10 veker no, og merka stor forskjell på kropp og sinn.
Er 4-2 kg lettare- vekta går litt opp og ned.
Hovudverken som eg var plaga med fleire gongar i veka er omtrent heilt vekke, og eg er mykje bedre i magen og fordøyelsen er topp.

MEN- eg vil gjerne ned 5-6 kg til...Er snart normalvektig i fht BMI.
Eg er så fryktelig usikker på kor eg skal gripe det an. Prøvar å lese meg opp på LCHF no..
Nokon som har tips?

__________________
Startvekt : 75.9
Vekt no : 72.3
2,4 kg til....Delmål 1 : 69.9
Christine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 17:58   #17
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Jeg har tuslet litt rundt her og der, Hexeberg ser ut til å passe meg utmerket. Har levd "fritt lavkarbo" siden jeg kom hjem fra ferie. Gikk raskt ned 2 kg, fikk tilbake 1 kg og der ligger jeg enda. 55 kg, bom fast, på tross av trening. Er tilbake på diett.no og håper at fokuset gjør at jeg ser lyset. Gleder meg til fløtegrøt i kveld!

Fått dilla på stekt egg (i meierismør) med smeltet Jarlsberg på. Kan spise det "hele tiden"!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 23:22   #18
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Surrer enda rundt her. Er så forferdelig sulten for tiden... Spiser masse enda jeg dytter innpå en god del fett... Så redd nå da vekta endelig så ut til å peke nedover. Trimmer mer også da, men bekymringene er jo der. Klarer å holde meg til en veiedag i uka nå, men det gjør ikke akkurat bekymringen mindre... Er sånn småforkjølet og elendig form nå også da, så mulig kroppen trenger litt ekstra næring?

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 08:05   #19
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Det er helt normalt å få sånn "oksehunger" som jeg kalte det innimellom Bare spis riktig mat du så skal det nok gå over av seg selv. Øke litt på vannet kanskje? Mange kropper som misforstår tørstsignalet og tror man er sulten istedet.

Hei forresten.

Jeg hører også til her. Levde LCHF i fjor og gikk ned 12 kilo fra feb - august. Så skjedde diverse ting i livet mitt som endte med at jeg datt av lasset. Nå har jeg vært tilbake i snart 4 uker. Vekta jumper opp og ned, men har mye mer energi og et mindre søvnbehov nå enn på høykarbo, så jeg vet at dette er livsstilen for meg å leve.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 10:35   #20
Oktober
Medlem
 
Oktober sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 89
Oktober er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Hei, og velkommen StegforSteg

__________________



Oktober er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 10:41   #21
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Takk for det Oktober

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 10:54   #22
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Jeg lurer på, er det virkelig slik at man går opp så mye når man trener? Jeg har alltid trent, vekta står stille, slutter å trene så går jeg ned i vekt? Det finnes jo ikke logisk for meg?

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 11:28   #23
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Jeg lurer på, er det virkelig slik at man går opp så mye når man trener? Jeg har alltid trent, vekta står stille, slutter å trene så går jeg ned i vekt? Det finnes jo ikke logisk for meg?

Det er fordi muskler veier mer enn fett. Hvis man ikke trener eller vedlikeholder musklene slipper disse vann og man blir mer dvaskete igrunnen men lettere på vekta. For de som trener mye bør heller bruke et målebånd enn vekt for å se på at cm forsvinner

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 22:53   #24
Ylle
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3
Ylle er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Jeg lurer på hvor mange måltid dere LCHF'ere spiser per dag?

Etter at jeg begynte på LCHF har jeg bare behov for to måltid til dagen (lunsj og middag). Ofte spiser jeg ikke middag før litt ut på kvelden, fordi jeg ikke har lyst på mat.
Den enorme hungeren er også borte, slik at jeg så og si aldri har vært veldig veldig sulten etter at jeg begynte på LCHF.

Tidligere da jeg gikk på normalkost (høykarbo) spiste jeg ofte og lite, og hadde behov for mat ofte, fordi jeg ble fort sulten etter at jeg hadde spist.

I fra "gammel" slankefilosofi skal jeg jo spise ofte for å ikke ødelegge forbrenningen, men hvis jeg ikke har lyst på mat, ser jeg ingen grunn til å spise.

Noen andre som har noen synspunkter på dette?

Ylle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 22:59   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for LCHF'erne

Ylle: spis når du er sulten, og til du er passe mett. Er du sulten to ganger om dagen så er det helt fint.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
lchf, skravletråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10 kg til jul: uke 43/44 - skravletråd aslaug Ketolysekuren 36 30-10-09 17:46
Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletråd Vatti Ketolysekuren 66 20-10-09 18:15
Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd Vatti Ketolysekuren 91 12-10-09 13:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no