Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

LCHF og blodtype O

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-12, 22:51   #1
masun
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Midt i
Innlegg: 10
masun er på en erverdig vei

LCHF og blodtype O

Er det noen der ute som tar hensyn til blodtypedietten når dere spiser LCHF?
Har blodtype O, men spiser både bacon og bruker melkeprodukter i kosten. Noen med erfaring?

__________________
Hei og hå, jeg er så glad i dag..
masun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 23:14   #2
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: LCHF og blodtype O

Jeg har samme blodtype, men tar ikke spesielle hensyn til det. Dog spekulerer jeg på om jeg ikke bør spise melkeprodukter da.... Merker at kroppen ikke fungerer like godt hvis jeg spiser rømme/fløte. Ost spiser jeg litt av hver dag som pålegg. Bacon spiser jeg ikke nå; er rett og slett lei...

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 09:51   #3
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: LCHF og blodtype O

Jeg er O og merker at for mye melkeprodukter ikke er bra, som fløte.. men bruker en del ost og litt rømme. Tror også at tomat er noe jeg ikke skal ha så mye av. Merker at rødt kjøtt og grønne grønnsaker er bra saker.

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 15:47   #4
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: LCHF og blodtype O

Masun, mener du at fetaost er gunstigere enn vanlig hvitost? Jeg har fått for meg at lagret ost er bedre enn fersk ost som feta? Bruker begge deler..

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 16:04   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: LCHF og blodtype O

Fetaost av saue/geitemelk er et bra alternativ for oss som ikke tåler så godt kumelk Det er den ekte greske fetaen, som faktisk flere Remabutikker fører (med bilde av gresk kirke, hvit med blå kuppel på).

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 20:52   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: LCHF og blodtype O

Blodtypedietten har ikke noe vitenskapelig belegg for at de forskjellige blodtypene bør spise forskjellig (har lagt link ut til dette tidligere)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 00:01   #7
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: LCHF og blodtype O

Jeg har også blodtype 0 og vet at melkeprodukter ikke er noe særlig bra for meg. Likevel lar jeg meg friste - selv om jeg vet at jeg ville holdt meg 2-3 kg lavere om jeg bare klarte holde meg unna... grrrrrr. Ellers har jeg jeg ikke satt meg noe særlig inn i hva jeg bør ha og ikke ha i meg i forhold til blodtype. Det er vel flere faktorer enn bare blodtype også, er det ikke? Er det ikke noe med utskiller/ikke utskiller, noe annet? Hvordan vet man hva man er utover det?

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 14:01   #8
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: LCHF og blodtype O

Opprinnelig lagt inn av masun, her.

Har sett ditt tidligere innlegg Hos mange stemmer mye av det som er beskrevet i blodtypedietten. Hos andre stemmer det ikke. Jeg opplever at jeg har det bedre når jeg kombinerer LCHF og blodtypedietten

Det stemmer overraskende bra på meg også, uten at jeg spiser slavisk etter tabellen. Jeg lo av det første gang jeg fikk høre om den men virker klart som det er noe i det, iallefall med tanke på vekttap. Rødt kjøtt kan jeg kjenne at jeg forbrenner mye bedre enn annet kjøtt f.eks.

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
blodtype o, lchf


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det seriøs forskning på om hvorvidt LCHF passer for blodtype A? Ridiculous Spørsmål og svar 16 02-05-12 10:56
Finne ut sin blodtype? SunnhetMedSirrup Blodtypedietten 20 30-08-11 18:59
Blodtype og lavkarbo spiren Spørsmål og svar 17 29-08-10 01:53
Hvilken blodtype? PotetGulla Blodtypedietten 9 05-03-08 11:12
Kanel og blodtype 0 themonk Type O 4 02-12-05 20:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no