Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Müsli

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-13, 17:49   #1
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Müsli

Nå har jeg lagt ut en rekke nye oppskrifter på nettsiden min (]www.PureFoodLifestyle.no), blant annet Ghee som er fint og bruke for de som vil unngå kasein (melkeprotein) og carbonara. Det er også en oppskrift på müsli som er kjempe god å bruke som utgangspunkt for sunn nøttesjokolade (se bilder på nettsiden, og direkte link til oppskriftene finner du i nyhetsbrevet HER.

Müsli:
Jeg gjør det veldig enkelt. Jeg tar det jeg har for hånden. Alt av nøtter smaker godt! Hvis du vil være ekstra sunn kan du med fordel bløtelegge nøttene over natten.

Du trenger:

  • Nøtter (f.eks pinjekjerner, valnøtter, paranøtter, mandler, hasselnøtter, rå peanøtter)
  • Solsikkekjerner
  • Sesamfrø
  • 1 ss Ghee /klaret smør(Oppskrift finner du HER) eller du kan bruke vanlig smør eller usaltet smør. Ta det du har. Fordelen med ghee er at den er rund i smaken, men veldig smaksnøytral
  • 1 ss Cocosa extra virgin (Kan droppes, men den gir god næring)
  • kaneldryss
  • kardemommedryss

Hakk nøttene til ønsket konsistens. Jeg liker å ha noe å tygge på, og liker dem best grovhakket.

Smelt smør/ghee og olje. Bland dem.

Legg nøttene over på en stekeplate med bakepapir under. Vend inn oljeblandingen. Ta på et ørlite kaneldryss og et ørlite kardemommedryss.

Rist blandingen til det er gyldent, ca 2o min på 150 grader. (Følg med på hasselnøtter, disse brenner seg raskere)

Oppbevares i kjøleskap hvis blandingen ikke blir helt tørr, eller tørk den etter steking på 50 grader i ca 1 døgn. Hvis/ når blandingen er tørr kan du oppbevare den i en tett boks på benken.

20130925_090646Serveres gjerne på deilig tyrkisk yoghurt, cottage cheese eller mascarpone. Rør gjerne inn litt stevia med toffee smak eller vanilje, og hakk en aprikos og ta i granolaen. Det er digg!

Et annet serveringsforslag er å ta 1-2 ss granola på omeletten. Lag omelett, hell på chiliolje og dryss på litt havsalt. Legg på granola med en hakket aprikos i. Salt, litt sterkt og litt søtt. En deilig variasjon av egg.

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjemmelaget müsli Grynta Mellommåltider 0 01-10-12 22:54
Frokost Müsli Shrinking Line Frokost og kveldsmat 13 25-09-11 11:55
Müsli Bee Frokost og kveldsmat 36 04-05-11 19:33
Hjemmelaget müsli Lisbeth Frokost og kveldsmat 3 22-09-10 19:45
Müsli med proteinberiket melk og frø Marianne Mellommåltider 0 11-05-05 21:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no