Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Husmortips og kjerringråd

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-09, 09:07   #26
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg har alltid eddik i skyllevatnet. (Har ein god dæsj i same holdaren som skyllemiddel/tymjuknar.) Må berre ha det her, pga all kalken i vatnet. Maskinene kan rett og slett bli øydelagde utan. Det fins slike fancy tablettar ein kan kjøpe på butikken, men det er DYRT, og eddiken er minst like bra, og ikkje minst billig.

Har du det sammen med skyllemiddelet eller bruker du bare eddik?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 09:15   #27
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Har du det sammen med skyllemiddelet eller bruker du bare eddik?

Ilag med skyllemiddelet, ja. Klea held bedre på fargen også synes eg, sidan det har lett for å bli bleika med all "skiten" dei har i vatnet her nede.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 10:02   #28
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Ilag med skyllemiddelet, ja. Klea held bedre på fargen også synes eg, sidan det har lett for å bli bleika med all "skiten" dei har i vatnet her nede.

Takker!
Kalk i vannet er noe herk, for å si det mildt!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 21:08   #29
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd


Bruk bakepulver til å rense kaffetrakter med..et par spiseskjeer og varmt vann i vannbeholderen og trakt! Sure sorte kaffekanner: Ta 3 ss bakepulver og kokvarmt vann i kannen, la det virke en time...vips så har du en blank kanne

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 21:09   #30
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd


Vaske micron, Ta saften av en halv sitron i en liten bolle med vann. Sett i micron på full guffe i 5 minutter. Da kan du bare tørke av møkka

Sitron fungere også utmerket i dusjen...

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 23:28   #31
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Sure sorte kaffekanner: Ta 3 ss bakepulver og kokvarmt vann i kannen, la det virke en time...vips så har du en blank kanne

Til sure kanner fungerer det også veldig bra med litt oppvaksmaskinsåpe. Jeg bare smuldrer litt i sammen med varmt vann - og vips

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 09:16   #32
bondetuppa
Medlem
 
bondetuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 48
Innlegg: 226
bondetuppa er ny på veien

Sv: Husmortips og kjerringråd

*Mot kattepiss hjelper varmt grønnsåpevann. Har et par friere på døra her hver paringssesong. Hiver en liten bøtte grønnsåpevann mot døra og vips er lukta vekke.
*For å fjerne sot på ovnsdøra tar jeg litt fuktig papir og dypper i asken før jeg vasker vinduet i ovnsdøra. Vann og aske blir til lut og fjerner sort belegg.
*Hvis du er plaget av skjeggsopp el - smør på cocosa extra virgin noen dager - vips er den borte vekk.
*Fettbelegget som er i toppen av kokosmelkboksene fungerer fint som fuktighetskrem

__________________
Sterkest er den person som heller vinner over seg selv enn andre (lao-tze)
bondetuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - uten gluten og melkeproteiner. Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 21:21   #33
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Husmortips og kjerringråd

Hvis du skal fjerne klistrelapper fra glass osv, legg i bløt i KALDT vann, så løsner limet uten å bli seigt.

__________________
På'n igjen



The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:39   #34
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av The Cat, her.

Hvis du skal fjerne klistrelapper fra glass osv, legg i bløt i KALDT vann, så løsner limet uten å bli seigt.

Mener å huske at neglelakkfjerner også tar limrester fra klistrelapper.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 05:59   #35
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av bondetuppa, her.

*For å fjerne sot på ovnsdøra tar jeg litt fuktig papir og dypper i asken før jeg vasker vinduet i ovnsdøra. Vann og aske blir til lut og fjerner sort belegg.

D'oh! Jeg ville komme med dette geniale tipset! Men, selvfølgelig er det flere enn meg som har fått med seg dette.

Fikk forøvrig spørsmål om peisen ikke ble brukt da vi hadde besøk Vi har glassdør i peisen, og jeg foretrekker å holde den helt klar.

OK, et annet husmortips: hvis du sliter med å holde planter i live, ha flere av dem, og gjerne en som tydelig henger med huet når den trenger vann (feks fredslilje). Da har du en varsler, så når den henger vanner du rett og slett hele hurven.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 11:07   #36
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.

Istedenfor å kjøpe dyre vaskemidler, kan First Price sjampo gjøre samme nytten. Ofte, når de dyre vaskemidlene ikke funker, får denne sjampoen vekk flekkene. Også er den kjempebillig til sammenligning.

Men det frister vel ikke spesielt å bruke den i håret når man vet dette...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 16:28   #37
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Husmortips og kjerringråd

Noen som vet hvordan (eller om det i det hele tatt er mulig) å fjerne røyklukt fra et hus??? Vurderer å kjøpe, men vet ikke om vi må leve med en vag røyklukt i årevis....

__________________
På'n igjen



The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 16:46   #38
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Sett små glass med eddik oppå skap osv. Og ev. ha litt eddik i vannet når du vasker

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 18:54   #39
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av The Cat, her.

Noen som vet hvordan (eller om det i det hele tatt er mulig) å fjerne røyklukt fra et hus??? Vurderer å kjøpe, men vet ikke om vi må leve med en vag røyklukt i årevis....

Å male alle flater hjelper

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 17:20   #40
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Jeg leste akkurat at hvis man tar en teskje bakepulver i kokevannet til eggene så løsner skallet lettere.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 17:35   #41
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men det frister vel ikke spesielt å bruke den i håret når man vet dette...

Det ville nok fungert med enhver shampo, men da blir det jo dyrere...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 17:40   #42
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Det ville nok fungert med enhver shampo, men da blir det jo dyrere...

Jeg vasker håret mitt i sunlight såpstykke og håret har adri vært tykkere og blankere!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 13:39   #43
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

HURRA, jeg har sett lyset!!!!!

KALKFLEKKER ER NOE HERK, og jeg har det overalt på grunn av ekstremt "hardt" vann. Badet, hvor jeg har fine buete glassdører i dusjen, har vært mitt verste mareritt. Dørene ser ut som de er av frostet glass etter kort tid, pga all kalken. Og vanlige bade-vaskemidler fungerer IKKE, og dessuten koster de Heroin.

Nå har jeg funnet noe som faktisk bare er å spraye på og tørke av I VIRKELIGHETEN, og ikke bare i TV-reklamen!!!!

Jeg har en drøy klunk med eddik oppi ei tom Jif-sprayflaske og fyller opp med kokende vann. Virker best når vannet er skikkelig varmt. Sprayer på og bare tørker av med microfiberklut, trenger IKKE skrubbe eller noen ting. Kalkbelegget forsvinner som dugg for solen, Yeay!

Det enkle ER ofte det beste!

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:25   #44
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Husmortips og kjerringråd

Jeg kjøper biff når det er på tilbud, gjerne hele stykker, deler opp i passe porsjoner og legger de i en bolle, helst ikke plastikk, men noe som leder kulde. Så fyller jeg opp bollen med olje (og ev krydder) så det dekker kjøttet helt. (Det er viktig) da konserverer du kjøttet, det blir verdens møreste og kan holde seg i kjøleskapet leenge uten å bli surt. Hvis det er noe som ikke er dekket med olje blir dette dårlig. Dekker med plastikk, og vips, har klart kjøtt når som helst.

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:56   #45
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Jeg kjøper biff når det er på tilbud, gjerne hele stykker, deler opp i passe porsjoner og legger de i en bolle, helst ikke plastikk, men noe som leder kulde. Så fyller jeg opp bollen med olje (og ev krydder) så det dekker kjøttet helt. (Det er viktig) da konserverer du kjøttet, det blir verdens møreste og kan holde seg i kjøleskapet leenge uten å bli surt. Hvis det er noe som ikke er dekket med olje blir dette dårlig. Dekker med plastikk, og vips, har klart kjøtt når som helst.

Jeg regner med at du løfter kjøttet slik at det som er i kontakt med bollen også får oljekontakt??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 21:13   #46
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg leste akkurat at hvis man tar en teskje bakepulver i kokevannet til eggene så løsner skallet lettere.

Det er jo ikke noe problem så lenge man lar eggene ligge i - tja - et halvt minutt i kaldt vann etter koking. Da løsner skallet så lett så.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 21:17   #47
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Husmortips og kjerringråd

For å rengjøre sånne ovnsrister når de blir brune, ta VANLIG cola på en klut og skur i vei. Skal løsne med en gang.

Har klærne dine fått sånn svettelukt som adlri går bort, selv etter ørten vask, legg de i bløtt i eddik eller skyllemiddel i en dag. Vask de så som normalt, MEN har du flere plagg som lukter, vask ett og ett plagg med andre klær.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 00:04   #48
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg regner med at du løfter kjøttet slik at det som er i kontakt med bollen også får oljekontakt??

Jepp. Takk for presiseringen

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 11:28   #49
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Husmortips og kjerringråd

et lite sparetips.
i stedet for og kjøpe vaskemiddel for alt i huset.
så tar jeg bare en sprute flaske med litt salmiakk og litt grønnsåpe og resten med vann. bruker på kjøkken benk,vask,toalett,dusj og det som tåler det
(jeg tar ca 0,5dl salmiakk og ca 1,5dl grønnsåpe og resten vann)

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 12:36   #50
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

et lite sparetips.
i stedet for og kjøpe vaskemiddel for alt i huset.
så tar jeg bare en sprute flaske med litt salmiakk og litt grønnsåpe og resten med vann. bruker på kjøkken benk,vask,toalett,dusj og det som tåler det
(jeg tar ca 0,5dl salmiakk og ca 1,5dl grønnsåpe og resten vann)

Jepp! Det gjør jeg også! Og det funker som bare rakker'n på alle flater, og tar alle flekker som bikkja setter etter seg.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjerringråd for hager - hagetips mofe Generell diskusjon 2 26-05-07 14:48
Kjerringråd mot forstuet tå? themonk Fysisk og mental helse 9 22-11-06 11:09
Kjerringråd mofe Fysisk og mental helse 28 12-01-06 15:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no