Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-09, 19:38   #1
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

Jeg spiser etter Skaldemann sitt 50+ opplegg. Jeg har laget en delfiakake av 125g delfiafett, 100g sukkerfri sjokolade, 2egg og 50g kokosmasse. Blandigen inneholder for det meste fett og hele sulamitten gir 15 karber. Regner med at det blir minst 10små skiver av den. Er det helt no-no med en liten bit slik en gang i uka?
Jeg har jo liksom kuttet ut søtstoffer, men jeg fikk så lyst på noe til lørdag, snakker om en skive av denne, 1-2 karber fra denne kaka.

Noen som har erfaring som kan komme med innspill?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 20:13   #2
Qwerty2
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 2
Qwerty2 er på en erverdig vei

Sv: Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

Hei er ny her men fikk lyst til å laga kaka di. Smaker den som vanlig delfia kake eller er det mer som en fett-erstatning som smaker mer fett enn sjokolade. ..? Delfiakake er jo så digg men sukk.. lysten på noe godt ligger inne hele tiden..

Har forresten begynt på samme diett som deg men med 72karber daglig (tror jeg det er.. 6BG eller hva det heter, blir ikke det 12X6?) Klarer ikke å unnvære karbene helt er så drita-lei av å spise kjøtt og tryner på med salat/løk og dressing så snart det er kjøtt på tallerkenen..

Qwerty2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemanns lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 20:19   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

Smaker som vanlig synes jeg...

Men skaldemann tillater ikke så mye som 72 karber på noe opplegg!

Maks 12 på 50kg + , 18 på 25kg+ og 27 på 10kg+

Kanskje det er optimal ernæring du tenker på da?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 15:21   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

Dytter ingen som kan hjelpe meg? Lurer på om det er OK med et par jordbær en gang i blandt også...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 17:08   #5
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

Jeg tror det ligger et svar fra skaldeman her inne et sted hvor han skriver at han selv ikke kan spise nøtter, bær eller søtstoff og at han mener at det gjør dietten dårligere, men at han har "elever" som har klart å spise det og fortsatt sett bra resultat. Du finner det kanskje hvis du søker.

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 18:30   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

Jeg har nok sett det og føler meg like forvirra.... Så da er det lørdagskveld og jeg tar et jordbær, 50g krem og en bitteliten bit av delfiakaka. Også får jeg se på mandag om det var dumt. Det er jo alikevel stor forskjell fra å spise dette hver dag. Nå har jeg jo ikke spist et bær eller fløte på 2 uker, så får vi se om det går bra en gang i blandt.

Men dere som har fulgt Skaldeman, har dere kunnet ta et bær og litt krem dann og vann? Jeg vil jo så gjerne ha dessert en og annen lørdag og føler at dette egentlig er no-no. I GI-noll boka kalles han issjokolade for en liten synd, men jeg er ikke helt sikker på om det er noe mere riktig enn en middelstor synd

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 21:33   #7
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

Jeg måtte feire en viktig bursdag i familien, og lagde følgende:

Eggehvite-mareg-kakebunn av 12 eggehviter, et knivsegg salt, 30 dråper vaniljeessens, en pose kokkosflinger.
La alt i en stor rund kakeform, og stekte i 30-40min. Avkjølte.

Lagde 1dl krem med grov kardemumme og litt vanilje essens.

Skar et stykke av "kaken" og hadde på litt krem.
Forferdelig, men ikke søtt og ikke fristende.
Haha, men det så iallefall ut som om jeg spiste kake...

Modern digget kokos-kaken, og har spist opp hele men med iskrem på...
Annbefales ikke på Skaldemann.


Personlig tørr jeg ikke ta søtt i munnen.....føler det er å friste skebnen...
Og jeg har vært i mange selskaper men rett og slett ikke hatt lyst på alle kaker og godis for jeg er jo sååååå mett!!!!

Jeg har sagt til meg selv at det er 6mnd på 50+ dietten, så skal jeg nok få se resultater.
Jeg er bare pinadø meg nødt til å ikke gi etter! Føler meg som en alkis på vannvogna...

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 23:40   #8
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

Jeg syns du kan unne deg det. Heller litt jordbær med krem enn å lasse innpå med noe annet. Helt klart best å holde seg unna, men av og til så bare vil man unne seg noe. Pass bare på at det ikke blir for mye. Det er en del karber i jordbær.

Jeg skal jammen ta for meg boken igjen og lese litt i den. Ikke bare for kunnskapen, men også for inspirasjonen. Så kan vi kanskje følge opp hverandre litt her inne? Det er alltid hyggelig med en partner.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 23:58   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

Mye karber i jordbær, så derfor tok jeg bare ett..

Nå har vi bursdag på hver side av 17.mai og 17.mai feiring her, så jeg tror det får bli noen dager med smaking på lavkarbokaker mm,men kontrollert. Lager meg pannacotta til 17.mai, tar med meg delfiakakebit den 16. på bursdag til tvillingsøstra mi, og lavkarbobløtkake den 18. Hvis jeg ikke tar noen slike løsninger er jeg redd det blir sprekk og det er jeg livredd.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 00:00   #10
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

Da legger du heller inn noe lovlig istedet for at du sprekker. Det viser bare at du tar ansvar for helsen din.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 13:36   #11
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

Hva er det med damer og kaker/søtsaker?

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hverken har spist eller savna en eneste kake på 1,5 år nå. Jeg savner mye mer salt snacks som potegull o.l.

Og øl selvfølgelig! Beer aahhhhhhhh...

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 09:38   #12
magan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: oslo
Alder: 44
Innlegg: 32
magan er på en erverdig vei

Sv: Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

er ikke bringebær det beste av bær når det kommer til karber? hva med noen bringebær og litt usøtet krem, er jo 38% fett!

magan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo,men tester skaldeman! Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 11:20   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av magan, her.

er ikke bringebær det beste av bær når det kommer til karber? hva med noen bringebær og litt usøtet krem, er jo 38% fett!

Bringebær har 3,2 kh pr 100, så det er ikke av det verste nei

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 01:47   #14
Bathory
Medlem
 
Bathory sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Hgsd
Alder: 35
Innlegg: 79
Bathory er på en erverdig vei

Sv: Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Hva er det med damer og kaker/søtsaker?

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hverken har spist eller savna en eneste kake på 1,5 år nå. Jeg savner mye mer salt snacks som potegull o.l.

Og øl selvfølgelig! Beer aahhhhhhhh...


Hormoner vet du! Er du ikke glad i donuts ?

__________________
It's all in your head...
Bathory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 frem til desember 2013 Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 09:05   #15
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av magan, her.

er ikke bringebær det beste av bær når det kommer til karber? hva med noen bringebær og litt usøtet krem, er jo 38% fett!

Men om jeg leste bøkene rett av Skaldemann, så sier han jo at bjørnen spiser først bær, får å trigge sulten og "legge-på-seg" mekanismen i kroppen, så fet fisk får å hanstre fett på kroppen.

Da bør vel man kansje tenke på å unngå alt søtt til man er nede?
Desto mer man tøyer søtningssuget, desto saktere ned i vekt tror jeg....

I boken skriver han (sånn ca.) : "om du ikke er villig til å gi 6mnd på denne dietten, så er du ikke virkelig klar til å gå ned i vekt."

Og jeg må si DEN SATT for meg...

Men jeg skjønner at diskusjonen kansje heler er om at OM man skal spise søtt, hva bør man da spise?
Jeg tror ikke det spiller noen rolle.

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 10:23   #16
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

Jeg ville laget den Delfiakaka med 85 % mørk sjokolade i stedet for sukkerfritt. Hvis jeg skjønte regnestykket til Imse riktig, så blir det bare 10 gram sjokolade i hvert stykke. Det er under 2 karber det. (Vet at vi snakker Skaldemann her, så da kan det jo være nok til at det velter dagens regnestykke)

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 18:51   #17
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann?

og oppskriften på den delfiakaka da? skal det ikke være noe kjeks også på den, eller

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Influensavaksine, hva mener dere om det? nalana Fysisk og mental helse 30 31-03-09 19:08
Hva mener dere om dette? Lisekir Ketolysekuren 14 07-04-08 17:50
Hva mener dere om dette da? Bee Generell diskusjon 9 22-04-07 20:26
Hva mener dere? annemerete Ketolysekuren 10 12-03-07 02:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no