Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jojo-slanking og lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-11, 12:50   #1
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Jojo-slanking og lavkarbo

Tenkte jeg skulle dele noen erfaringer med dere...
Jeg er en dame på 54 år som har slanket seg de siste 20 årene, opp og ned, opp og ned...
Jeg har forsøkt forskjellige dietter, den ene mer vanvittig enn den andre, ja dere vet sannsynligvis hva jeg mener ;-)
Jeg gikk ned nesten 30 kg på GR, det var et slit men jeg klarte det. Holdt vekta i 3-4 år men så seg kiloene på igjen..
De siste årene har jeg spist variasjoner av Lavkarbo.. Riktignok har jeg gått ned i vekt men ikke så mye som jeg trenger..
Etter et år med stabil vekt fikk jeg plutselig nok, nå eller aldri! Vekta skal ned!
Jeg hentet fram Skaldeman-bøkene mine og kopierte hans metoder til punkt og prikke.. Alt unødvendig skrelles bort, ingen brøderstatninger, ingen grønnsaker, ikke alkohol, ikke sjokolade, det som gjenstår er egg, smør, kjøtt, fisk..
Hva skjedde så, jo vekta raser ned... Vektstoppen min rundt 85 kg er en saga blott, etter to uker veier jeg 80 kg..
Jeg kommer ikke til å gi meg før jeg har nådd idealvekta som er et sted mellom 70-75..
Når det skjer skal jeg gradvis øke mengden grønnsaker og unne meg ost, nøtter, meieriprodukter... Men hvis jeg skal ned i vekt er det nødvendig med svært strikt kosthold, sånn er det bare...
Skulle ønske vekta kunne gå ned med nøtter, yoghurt, brøderstatninger, rødvin osv men sånn er det ikke for meg, og jeg tror, mangt med meg.. En annen viktig faktor er størrelsen på porsjonene, jeg kan ikke tillate meg store porsjoner mat, jeg må kjenne etter når jeg er mett og stoppe spisingen da selv om tallerkenen ikke er tom.. Kjedelig men sant!
Håper min historie kan være til inspirasjon til andre!

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 12:58   #2
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Jojo-slanking og lavkarbo

Å så flott da. Men kan du spise ubegrenset med egg, smør, kjøtt og fisk da eller hvordan virker det?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 13:03   #3
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Jojo-slanking og lavkarbo

Nei, jeg må passe på mengden mat... Jeg spiser 2 egg og en halv pakke bacon til frokost, 2 kjøttkaker (Skaldeman) til lunsj og 3 kjøttkaker til middag. Drikker kaffe, te og vann. Alternativt nakkekoteletter, ribbe, svinekoteletter.. Masse smør til hvert måltid :-)

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 13:40   #4
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jojo-slanking og lavkarbo

Jeg skal hente skaldemannboka jeg har bestilt på biblioteket, på Mandag. Blir spennende å lese.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
skaldeman


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slanking Snart gift Ketolysekuren 1 05-04-10 20:43
Jeg kan nå regne meg som en jojo-slanker på høyde med Oprah candyland Ketolysekuren 13 03-02-09 12:54
Nykommer til både slanking og lavkarbo Conjurier Lavkarbo generelt 25 27-09-08 23:59
Slanking gilbertine Ketolysekuren 11 24-04-07 21:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no