Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Melkefrie menyer

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-06, 19:19   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Melkefrie menyer

Kan vi ha en slik tråd med inspirasjon til å spise melkefritt? Med bare menyer. Oppskriftene kan ligge der de skal ligge, med linken her.

Når en skal kutte ut noe så "stort" som melken, da er det vikitg å se muligheter og ikke begrensninger. Denne tråden vil sprudle over av ideer til melkefrie måltider ... håper jeg. Fyr løs!

Kanskje noen klistrer den også etterhvert?

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 00:08   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Melkefrie menyer

Veldig god idé! Skal komme tilbake til det jeg ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 10:42   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Melkefrie menyer

åh så bra !! genial tråd

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 17:48   #4
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Melkefrie menyer

Nok prat!

Hjemmelaget tomatsuppe, med eggebåter.

Lindbergslinsesuppe med kyllingkjøtt!

Gryterett med anerledes smaker
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=gryte

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 18:14   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Melkefrie menyer

Tomatsuppe uten melk? Hvordan?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 19:35   #6
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Melkefrie menyer

Slik:

Tomatsuppe !

· 1 løk, hakket
· 1 fedd hvitløk
· ¼ ts chilipulver (+)
freses med smør i stor kjele. Tilsett:
· 500 g friske tomater i biter
· 2 bokser hakkede tomater
· 1 liter kraft/buljong
La koke i 20 minutter. Bruk deretter stavmikseren på suppen. Mens stavmikseren går, tilsetter du
· 8 sekunder (en stor dash) olivenolje
· 2 ts fruktose
· 2 ss tørre urter
· pepper
Server med kokt egg, skinkebiter, kyllingbiter, middagsrester el.

Smakene hvitløk, chili, og urter kan byttes ut med avokado, soltørkede tomater, vårløk/purre

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 20:17   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Melkefrie menyer

Shakshuka!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 23:24   #8
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Melkefrie menyer

Med takknemlig hilsen til Mum 4 2, panert fisk (fra spreke fiskeretter-tråden)! Denne gangen a la Frøy:

Panert laks med spinat


Laksefileter, gjerne med skinn
Sesamfrø

Vend filetene i sesamfrø, men la gjerne skinnsiden være uten. Stek i smør eller ghee (klaret smør) på panne på alle sider på forholdsvis sterk varme (frøene beskytter mot brenning av fiskefettet) og la hvile litt.

Tilbehør:

pinjekjerner
frisk spinat
evt fetaost av sauemelk (hvis man tåler det)
Dijonsennep
(sitronsaft)

Rist pinjekjernene i stekepanne med smør eller ghee til de blir lys brune. Tilsett skylt spinat og la den falle sammen. Smuldre litt fetaost oppi. Tilsett en dæsj sennep, mer smør og evt sitronsaft. Godt som det er, men tilsett evt krydder og havsalt etter smak (husk at fetaost er salt).

UTROLIG godt! (Og skinnet blir godt og sprøtt, jeg spiser det, jeg ... )

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 20:18   #9
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Melkefrie smoothies og drikke

SMOOTHIES uten melk:


Tropical Raspberry Smoothie (marianne)

Coconut milk adds an exotic twist to this refreshing morning shake. Be sure not to confuse sweetened “cream of coconut” with unsweetened coconut milk.

118 ml unsweetened coconut milk
118 ml (scant 1/2 cup) silken tofu
118 ml fresh raspberries, plus more for garnish
2 teaspoons granular sugar substitute (optional)
1 to 2 drops coconut extract, to taste
3 ice cubes


1. Combine coconut milk, tofu, 1/2 cup raspberries, sugar substitute and coconut extract in a blender; blend until smooth. (If you want to remove the seeds, you can strain the mixture through a sieve, then return it to the blender).
2. With the machine running, add the ice cubes, one at a time, and blend until smooth. Pour into a tall glass, and garnish with whipped cream and raspberries, if desired. Serve immediately.


Carbohydrates:
14.5 grams

Net Carbs:
9 grams

Fiber:
5.5 grams

Protein:
8.5 grams

Fat:
27.5 grams

Calories:
319


Hawaiian Tropical Shake

Ingredients:

1 pkg. (300 g) Dessert Tofu
1/2 cup (125 ml) Unsweetened Soya Beverage or milk
4 slices canned pineapple
1/2 cup (125 ml) pineapple juice
1 banana, ripe
2 tbsp. (30 ml) honey
a few drops vanilla


From the website http://www.sunrisesoya.com

Dingpots

Jeg lager smoothien min som sorbet som jeg spiser med skje. Knallgod. Porsjonen blir stor nok til meg, for jeg spiser lite og ofte. Mange ville nok kanskje hatt i ett egg til for å få mer proteiner og en ss olje (cocosa ekstra virgin eller mct-olje) for enda mer fett.

150 gram bær
2 egg
1 dl kokosmelk
stevia (eller annet søtstoff)


Næringsinnhold: 375 kcal 11,5 g kh 19,5 g prot 29,6 g fett

Kjøttklumpens:

-300 gram bringebær
-2 egg
-toppet spiseskje kokosfett
-fanta free en eller annen god smak
-L glutamin ( nylig trent)


msf sin fra mat&helse:

Til ca 2 personer

1-2 frukter (jeg bruker 2 epler)
1 neve bær (jeg bruker gjerne 3 never)
2ss Cocosa Extra Virgin
2 ss Udo's Choice (jeg bruker 4)
5 dl kaldt vann (det gjør jeg aldri - liker den tykk. Heller isbiter)
Litt nøtter
2-4 rå egg/2ss proteinpulver (jeg bruker 4 egg)


Dags (Viljen Polezsynski) spekkede frokost; kraftsmoothie:

4-5 rå egg
2 spisesjeer Udo´s Choise
2 ss tran
1 banan / evnt 1/2 avocado / evnt en kopp med bær
1 stor neve nøtter (varier mellom valnøtter, hasselnøtter, makademianøtter, mandler etc - SELVFØLGELIG BARE HVIS DU IKKE ER ALLERGISK!)

Anapina av Guro:

Anapina (2) ?

· ½ frisk ananas, renset og i små biter
· 10 blader frisk mynte
· 2 dl kokosmelk
· 2 ½ dl ananas juice (eventuelt som isbiter)
· 4 ss (30ml) Udo’s Choice
· 4 ss Cocosa extra vergin
· 2 (økologiske) eggeplommer
kjøres i blender.



Annes Jordbærsmoothie:

Til 1 pers.
3 egg piskes til eggedosis (24 gr proteiner )
100 gr frosne jordbær m/1 ss fruktose kjøres til mos
Ha eggedosisen i jordbærene sammen med 1 ss avokadoolje. Kjør til smoothie


MHMs favoritt smoothie: (men uten melkeprod.)

100 gram frossen bringebær
2-3 egg
1 ss kaldpresset olivenolje
2 ts fruktose

Lises favoritt:

2-3 egg
ca 100g frosne/friske bær (blåbær, skogsbærblanding, jordbær, ol,-hva du måtte ønske)
litt søtstoff (jeg bruker 1 måleskje med stevia)
2-6 ss olje (jeg bruker 5 ss udos choise)


Mariannes KRYDDER-SMOOTHIE

2,5 dl melk/soyamelk

2 egg
1 ss sesamfrø
1 ss valnøtter
1 ss linfrø
Ingefær, kanel og nellik
Søtstoff etter smak



DRIKKE:


Kakao med kokosmelk av Gerogine:

En boks kokosmelk, 8 gram kakao og en dæsj splenda Deilig og fet kakao som varmer godt i magen

Husk å velge den med minst karber...

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no