Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Er dette Lavkarbo Knekkebrød?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-12, 11:27   #1
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Er dette Lavkarbo Knekkebrød?

Hei, er dette lavkarbo? Så veldig gode ut.

Knekkebrød
Supersunne lavkarbo knekkebrød.
Porsjoner: Ca 24 stk
3,5 dl havregryn
3,5 dl sammalt rug
1,5 dl sesamfrø
2 dl solsikkefrø
1 dl linfrø
1 dl kli
1 dl valnøtter
1 ts salt
1 ss honning
7 dl vann

Bland ut honningen i vannet og legg alle ingrediensene i en kjøkkenmaskin. Bland godt. Fordel deigen på to stekebrett slik at de fyller hele brettet. Stekes ved 180 grader i cirka 10 minutter.
Skjær knekkebrødene i passe knekkebrødstørrelse med et pizzahjul eller skarp kniv. Sett tilbake i ovnen og stek i 30 minutter.
Legg så knekkebrødene på rist og sett i ovnen med døren litt åpen i cirka 15 minutter. Da blir knekkebrødene harde og sprø.

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 11:45   #2
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Er dette Lavkarbo Knekkebrød?

Nei, så absolutt ikke er vel min første innskytelse...
Deigen består av rimelig masse havregryn og sammaltrug, for ikke å snakke om honning som er reint sukker. Desverre altså

Disse knekkebrødene her derimot! Er fantastisk gode

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 11:50   #3
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Er dette Lavkarbo Knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.

Nei, så absolutt ikke er vel min første innskytelse...
Deigen består av rimelig masse havregryn og sammaltrug, for ikke å snakke om honning som er reint sukker. Desverre altså

Disse knekkebrødene her derimot! Er fantastisk gode

Dumt Det står at det er lavkaro, så er det ikke ;O Skal sjekke ut din

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 11:53   #4
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Er dette Lavkarbo Knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.


Disse knekkebrødene her derimot! Er fantastisk gode

Åh. Der er det lille problemet mitt Jeg har ikke varmluft. Noen forslag til løsning? Skal prøve meg på knekkebrød i dag *Gleder meg*

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 12:12   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Er dette Lavkarbo Knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av Jammo, her.

Åh. Der er det lille problemet mitt Jeg har ikke varmluft. Noen forslag til løsning? Skal prøve meg på knekkebrød i dag *Gleder meg*

Halver mengden

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 12:55   #6
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Er dette Lavkarbo Knekkebrød?

Prøver med på denne http://mamasworld.blogg.no/129841122...knekkebrd.html Disse og så gode ut

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 13:22   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er dette Lavkarbo Knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av Jammo, her.

Prøver med på denne http://mamasworld.blogg.no/129841122...knekkebrd.html Disse og så gode ut

Nannahs knekkebrød er herfra, de!
Nannah er jo "vår"!

Hun har mange andre fantastiske oppskrifter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 13:34   #8
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Er dette Lavkarbo Knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nannahs knekkebrød er herfra, de!
Nannah er jo "vår"!

Hun har mange andre fantastiske oppskrifter!

Var veldig enkelt å smøre ut knekkebrød "deigen" Så gleder meg til å se det ferdige resultatet

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 14:27   #9
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Er dette Lavkarbo Knekkebrød?

De ble svidde på mindre enn 1 time :O Prøver å ha det andre brettet inni mye mindre Men jeg hadde det på vanlig ovn, har ikke varmluft. Kanskje jeg har en litt for god ovn

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 14:33   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er dette Lavkarbo Knekkebrød?

Følg alltid med, det gjelder allt bakst.

Når man ikke har varmluft, så lønner det seg steke de litt, feks 30min. Så setter man en skje el.l som ikke smelter i stekeovnsdøra slik at den står bittelitt på gløtt og steker videre på feks 100g til knekkebrødene er tørre. Dette kan ta litt tid, men det pleier å funke. Poenget er å få ut fukten.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 14:47   #11
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Er dette Lavkarbo Knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Følg alltid med, det gjelder allt bakst.

Når man ikke har varmluft, så lønner det seg steke de litt, feks 30min. Så setter man en skje el.l som ikke smelter i stekeovnsdøra slik at den står bittelitt på gløtt og steker videre på feks 100g til knekkebrødene er tørre. Dette kan ta litt tid, men det pleier å funke. Poenget er å få ut fukten.

På andre brettet har jeg fulgt godt med Takk for tips.
Skal de stekes på nederste rille foresten? For de første hadde jeg på midterste. Lurer på om det var det som gjorde de svarte

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Supergode lavkarbo knekkebrød Gunhild Bakst 31 22-09-11 10:41
Får man kjøpt lavkarbo brød/knekkebrød? salomon Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 21-08-10 23:49
Lavkarbo knekkebrød (glutenfritt) irjan Bakst 3 20-01-10 13:52
Knekkebrød, lavkarbo og glutenfri irjan Bakst 0 02-11-09 21:49
Lavkarbo og knekkebrød NoSugarBaby Lavkarbo generelt 12 16-04-09 13:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no