Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Iskremmaskin

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-07, 11:06   #1
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Iskremmaskin

Noen som har en av disse og er fornøyd?
Litt fristet til å kjøpe meg en iskremmaskin å ha til sommervarmen

Philips 2304
Kenwood
Krups
Noe billig (skvip?)

Andre merker?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 12:39   #2
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Iskremmaskin

Jeg har krups sin og er kjempefornøyd. Men har ikke prøvd de andre da. Ifjor sommer laget jeg all iskrem vi spiste så det ble en populær dessert her hos oss. ( Selv spiser jeg ikke iskrem så ikke spør meg hvordan den smakte)

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 14:23   #3
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Iskremmaskin

Jeg har også Krups ismaskin, men den er 8 år gammel så min modell er litt annerledes enn den på bildet. Jeg har brukt min maskin mye og er godt fornøyd med den.

Min hjemmelagde is har blitt populær, og vennene mine har blitt vant med å få den servert når de er på besøk. En gang jeg ventet gjester hadde jeg det litt travelt så jeg hadde kjøpt vanlig is i butikken. Da fikk jeg en nokså sur kommentar fra en kamerat:"Hva, har du kjøpt isen!"

Lykke til med handelen! Håper du finner en maskin du blir fornøyd med.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 15:00   #4
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

jeg har kjøpte en krupps nå på lørdag...blir god is...men veldig lite synes jeg....noen som vet om det går ann og lage flere porsjoner på en gang?
Hvor lenge holder bollen seg kald nok?

Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 15:36   #5
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Iskremmaskin

Når jeg har laget en porsjon tar jeg det over i en form og setter den i fryseboksen. Da er det bare å sette igang å lage en porsjon til. Hvor mange porsjoner man kan lage før bollen er kald vet jeg ikke , men det tar LANG tid før den ikke kjennes kald ut.

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 13:29   #6
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Jeg har Philips sin, og er kjempefornøyd med den! Vurderer å kjøpe et ekstra kjøleelement til sommeren, sånn at en kan lage flere porsjoner om gangen...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 14:36   #7
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Iskremmaskin

Kan noen forklare meg hvordan den fungerer?

har ikke peiling..

står den på benken tilkoblet strøm?

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 17:32   #8
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Jeg har den fra Kenwood, har ikke brukt den så mye, men synes den har fungert bra. Eneste jeg synes med den er at bollen er litt liten. Tror en kan lage ca 0,5 liter i gangen. Hvis en lager bare til et par personer, så er det ok, men litt lite hvis det er flere som skal ha.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 22:01   #9
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Jeg har også fra Kenwood. Prøvd to ganger.... funker dårlig, etter bare noen minutter begynner kloa å fryse fast i bollen ... etter litt mer tid er den bom fast!
syns også det blir noe veldig til KLIN
Må vel invistere i en som er bedre, har jo lyst til å unne meg en is i ny og ne når ferien kommer

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 22:04   #10
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Jeg har også fra Kenwood. Prøvd to ganger.... funker dårlig, etter bare noen minutter begynner kloa å fryse fast i bollen ... etter litt mer tid er den bom fast!
syns også det blir noe veldig til KLIN
Må vel invistere i en som er bedre, har jo lyst til å unne meg en is i ny og ne når ferien kommer

Prøv med en ganske rennende røre. Det har funket fint for meg.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 23:27   #11
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Den første røra jeg prøvde var veldig fast, da satt kloa seg fast etter to minutter. Andre gang var med en ganske rennende røre.... og da klarte den å røre i ti minutter før den satt fast
Hvordan røre bruker du?... Så prøver jeg en tredje gang med den alle gode ting er tre heter det jo

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 23:30   #12
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Jeg brukte oppskriften til Iset her inne, mulig jeg reduserte mengden noe, er så lenge siden nå at jeg husker ikke. Du må bare prøve deg fram til du får det til!

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:00   #13
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Mentos, her.

Kan noen forklare meg hvordan den fungerer?

har ikke peiling..

står den på benken tilkoblet strøm?

Ja, det lurer jeg også på...
Og om det kun er NOE av ismaskina som skal i frysa, hvor stor er den biten? Har ei liiita fryseskuff, nærmest...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:03   #14
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Iskremmaskin

Hvordan blir isen i sånne maskiner? Som softis eller?

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:03   #15
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Det er hele den store bollen som skal stå i fryseren og bli kald.

Når en skal lage is skal en ha røren i bollen (som skal ha stått i minst 24 t i fryseren først), så setter en i gang maskinene. Maskinene rører da i isen hele tiden, slik at det ikke blir krystaller i den. Etter ca 20-30 min er den ferdig, og da kan en ta den over i en annen bolle å fryse den, eller spise den.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:07   #16
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Det er hele den store bollen som skal stå i fryseren og bli kald.

Når en skal lage is skal en ha røren i bollen (som skal ha stått i minst 24 t i fryseren først), så setter en i gang maskinene. Maskinene rører da i isen hele tiden, slik at det ikke blir krystaller i den. Etter ca 20-30 min er den ferdig, og da kan en ta den over i en annen bolle å fryse den, eller spise den.

Takk!
Og finnes disse som ganske små boller?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:10   #17
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Det vet jeg ikke. Synes min er liten, og tror den rommer ca en 1/2 liter. Er kjøleelementet rundt bollen som tar plass, og gjør at den blir stor.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:15   #18
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Det vet jeg ikke. Synes min er liten, og tror den rommer ca en 1/2 liter. Er kjøleelementet rundt bollen som tar plass, og gjør at den blir stor.

Er vel fare for at jeg da må kjøpe iskremmaskin OG ny fryser...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:17   #19
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Den tar opp ca en halv skuff i fryseren min, og den plassen skal den få ha, i tilfelle jeg en dag plutselig får lyst til å lage is.

En har vel alltids bruk for en større fryser forresten?

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:19   #20
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Den tar opp ca en halv skuff i fryseren min, og den plassen skal den få ha, i tilfelle jeg en dag plutselig får lyst til å lage is.

En har vel alltids bruk for en større fryser forresten?

Bruk for ja...men plass?
Veit du hvor høy din er totalt, sånn cirka? Og tversover/diameter,altså?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:20   #21
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Hvordan blir isen i sånne maskiner? Som softis eller?


Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:21   #22
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Nei, men jeg har 4 meter å gå bort til fryseren, og målebånd ved siden av meg, så det kan jeg finne ut.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:22   #23
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Elementet på Philps sin er lite og tar ikke store plassen det... mitt ligger i fryseren hele tiden det.. og jeg har ikke stor fryser, men merker ikke at det tar store plassen...

Og Philipsen lager mere enn 0,5 l pr porsjon og...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:22   #24
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Nei, men jeg har 4 meter å gå bort til fryseren, og målebånd ved siden av meg, så det kan jeg finne ut.

Ca 14cm høy, og 20 cm i diameter.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:27   #25
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Elementet på Philps sin er lite og tar ikke store plassen det... mitt ligger i fryseren hele tiden det.. og jeg har ikke stor fryser, men merker ikke at det tar store plassen...

Og Philipsen lager mere enn 0,5 l pr porsjon og...

.

Oj, ser at jeg har tatt feil. Står på produktsiden at bollen har 1,1 (og en plass står det 1,3) liter i kapasitet.

På min sin maskin, putter en hele denne bollen i fryseren. (Untatt det blanke lokket på toppen)
http://www.bestbuy.no/product.asp?ms...=815&sku=51029

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bruk av iskremmaskin... hjelp:) Distrea Generell diskusjon 7 26-04-07 21:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no