Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Sår i munnen

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-07, 02:35   #1
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sår i munnen

Jeg har så lett for å få slike hvite sår i munnen... de starter som små blemmer og gjør innmari vondt. Nå har jeg i allefall 7 slike rundt i munnen, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med de... er det noen som har noen råd mot slike sår... det er skikkelig vondt, og jeg har prøvd både cosylan og vademekum. Nå bruker jeg sånn gele som man har på gummene til babyer som får tenner... den bedøver faktisk ganske bra...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 07:23   #2
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: sår i munnen

Corsodyl munnskyllevæske fra apotek har hjulpet her i gården

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 10:13   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: sår i munnen

var corsodyl jeg mente... ikke cosylan Jeg blander de to... cosylan er hostesaft

(til mitt forsvar så spurte jeg midt på natta )

det er i allefall kjempevondt. Jeg har en tre-fire sår i gummen nedfor fortennene i underkjeven, og det føles som tennene kommer til å falle ut

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 15:13   #4
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: sår i munnen

Og du hadde prøvd Vademecum? Det er liksom det jeg tyr til for sånne sår: Ren ublandet Vademecum fra flaske (ikke munnspray, det duger ikke) dryppes på såret. Det svir som f, og så forsvinner sårene hos meg.

Hm. Det må være noen riktig resistente sår du har

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 15:36   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: sår i munnen

Opprinnelig lagt inn av xtra, her.

Og du hadde prøvd Vademecum? Det er liksom det jeg tyr til for sånne sår: Ren ublandet Vademecum fra flaske (ikke munnspray, det duger ikke) dryppes på såret. Det svir som f, og så forsvinner sårene hos meg.

Hm. Det må være noen riktig resistente sår du har

jeg bruker å dyppe q-tips i ren vademekum og ha på... svir bra, men de forsvinner ikke...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 23:04   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Sår i munnen

Høres ut som du lider av det samme som jeg har hatt i alle år. Har vært til utredning på odontologisk fakultet tom. Der gikk jeg i perioder på tre uker og kuttet ut bestemte og beslektede matvarer for å finne ut hva som utløste dette. Barna mine har også fått dette, dessverre. Det eneste som hjalp av alt det jeg prøvde var å bytte tannkrem. Bruker nå kun Zendium, den er den eneste på markedet uten såpe i. Og vi er ytterst sjelden plaget lenger, før hadde vi det konstand ett eller flere steder i munnen, nå konner det kun en sjelden gang, spesielt hvis vi biter oss eller klorer oss i munnen. After heter det vi har...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 23:13   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Sår i munnen

jeg bruker jo bare zendium og king fisher tannkremer, og de har ikke såpe i seg, men jeg bruker de for å ikke få gule tenner pga det skyllemidlet da...

det er vondt å spise...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 23:57   #8
Vivendel
Medlem
 
Vivendel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 55
Innlegg: 89
Vivendel er ny på veien

Sv: Sår i munnen

Hei!
Jeg har slitt med det samme, bruker Zendium men får slike sår rett før mens uansett (pga lavere imunforsvar i denne perioden er meg fortalt). Jeg smører sårene med alovera juice og det virker! Men merk deg at salver,geleer eller kremer ikke er brukenes her, bare juicen! Jeg bruker også en tannkrem med aloevera, men pusser tennene med Zendium først fordi jeg ellers får dårlig ånde. Tannkremen heter: Aloe Vera Body Shape Tannpasta Gele. Eneimportør: Good Shape Trading AS, 2630 Ringebu, tlf 61 28 18 50

Vivendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mett og sunn på Atkins Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 00:27   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Sår i munnen

problemet er at jeg har så dårlig økonomi, at jeg ikke har råd til noe fancy tannkrem eller dyr juice, så håper dette ikke er så dyrt.

jeg har de jo så lenge også...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 00:39   #10
Vivendel
Medlem
 
Vivendel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 55
Innlegg: 89
Vivendel er ny på veien

Sv: Sår i munnen

Aner ikke prisen men de varer veldig lenge. Trenger bare å bruke det til det går over, vanligvis 2-3 dager. anntar at juicen blir det billigste alternativet. Det kan kjøpes på helsekosten mens tannkremen må bli tilsendt.

Vivendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mett og sunn på Atkins Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 00:43   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Sår i munnen

ok... takker for tips skal påhelsekosten og spørre over helga

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 01:55   #12
balanse
Medlem
 
balanse sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: vestfold
Innlegg: 148
balanse er på en erverdig vei

Sv: Sår i munnen

Jeg har hatt noen lignende sår. Kjøpte plaster på apoteket for å ha i munnen, det hjalp faktisk.

__________________


balanse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 17:39   #13
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Sår i munnen

På helsekosten har de mange tannkremer uten såpe, ikke alle er så dyre. Hva med å prøve tannkremen for barn fra Weleda? Tror det var ca 30 for en tube, noe mindre enn Sensodyne, men ikke så dyrt like vel synes jeg. Ellers er tannkrem med aloe-vera og solhatt mulig å få +++ limer inn en lenke på ideer til hva du kan spørre etter. Dessverre var ikke den siden så god på produktinfo, men det kan du sikekrt søke på om du er interessert : http://kinsarvik.no/visNettbutikk.as...=24&n1=8&n2=11

Lykke til!!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 18:01   #14
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Sår i munnen

tusen takk for tips folkens

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 18:21   #15
plysjhai
Medlem
 
plysjhai sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 76
plysjhai er på en erverdig vei

Sv: Sår i munnen

Longovital har jeg fått høre skal hjelpe. Tabletter som man kan kjøpe på butikken hvor de har en del vitaminer og sånt. Mamma, som jobber på tannlegekontor, sier iallefall at det skal hjelpe, selv om jeg ikke har prøvd det selv enda.
Jeg får de nå bare når jeg kjører ting i tannkjøttet, eller er og tar bilder hos tannlegen og sånt, men absolutt ikke godt!

__________________



Første delmål: - 5kg nådd 19.05.07

plysjhai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 15:26   #16
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Sår i munnen

Jeg har også opplevd sånne. Kjempevondt!

For min del er det en allergireaksjon. Det tok lang tid å finne ut det, men jeg fant til slutt ut at jeg fikk sånne blemmer når jeg spiste eller drakk noe med citrussyre - appelsinjuice, for eksempel.

Prøv å finn ut om det er noen matvarer du reagerer på, har du spist noe du ikke spiste tidligere da du fikk sårene?

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 16:53   #17
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Sår i munnen

Opprinnelig lagt inn av plysjhai, her.

Longovital har jeg fått høre skal hjelpe. Tabletter som man kan kjøpe på butikken hvor de har en del vitaminer og sånt. Mamma, som jobber på tannlegekontor, sier iallefall at det skal hjelpe, selv om jeg ikke har prøvd det selv enda.
Jeg får de nå bare når jeg kjører ting i tannkjøttet, eller er og tar bilder hos tannlegen og sånt, men absolutt ikke godt!


longovital har alltid hjulpet meg. og sambo og. hver gang vi begynner på disse så tar det kun ca 1 1/2 dag før den eller de er vekke.

og de er ikker dyre og veldig drøye i bruk, perfekt for en slunken lommebok

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvit tunge - hva betyr det igjen? mofe Fysisk og mental helse 24 28-03-11 10:00
Sår hodebunn mofe Fysisk og mental helse 16 02-07-05 15:14
vond smak i munnen... Matilde Ketolysekuren 4 30-05-05 18:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no