Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Spotting

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-14, 10:28   #1
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Spotting

Hvorfor spotter jeg som en gal, når jeg spiser ketogent?

Begynner 5-6 dager før mensen.

Det er ikke sånn når jeg spiser mer karbohydrater. Da skjer det, til nød, dagen før.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 10:36   #2
wirow_84
Medlem
 
wirow_84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kyststripa i Agder
Alder: 39
Innlegg: 135
wirow_84 har en fantastisk aura rundt segwirow_84 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spotting

støtter din frustrasjon. Aner ikke hvorfor det er sånn...
har vel uansett noe med hormoner å gjøre, men noen direkte forklaring har kanskje noen andre?

__________________
wirow_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 10:44   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spotting

Nå er ikke jeg prøver, bare så det er sagt. Ble plutselig litt "bekymret" for festeblødning her for noen dager siden. Lever litt "farlig", for det er ikke noe stor krise om jeg skulle bli gravid.

Men det var spotting og holder på fortsatt, tre dager før mensen skal komme.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 11:07   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Spotting

Jeg spiser ikke veldig lavkarbo og jeg spotter hver eneste mnd. For min del tilskriver jeg det litt overgangsalderen som er i kjømda da, men det gjelder neppe for deg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 11:11   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spotting

Nei, og jeg spotter jo ikke til vanlig. Det er vel på grunn av lavt nivå av progesteron?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 12:11   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Spotting

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nei, og jeg spotter jo ikke til vanlig. Det er vel på grunn av lavt nivå av progesteron?

Leste at progesteron er fettløselig, kan det ha noe med lavkarbo å gjøre? Bare gjetter villt her altså.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 12:27   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spotting

Ikke at jeg er til noen hjelp, men denne tråden ga en oppklaring for meg! Jeg spottet hver dag i nesten to år på slutten av tenårene. Har PCOS og lite progesteron, og dette begynte rett etter en ekstremrunde hvor jeg først levde på 3 klementiner daglig et par mnd og så på cambridge kur. Skulle ønske jeg ikke var blitt instruert til å sky fett fra jeg gikk i barnehagen, tror mye ville vært anderledes.

Men, for å bidra med noe: Skjer dette hele tida i ketose eller bare i begynnelsen/overgangen?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 12:43   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spotting

Aner ikke. Jeg har aldri opplevd det, så jeg er ikke til mye hjelp. Jeg har veldig stabile sykluser på ketogent, blør akkurat passe mye, aldri spotting, eggløsning alltid på dag 9 osv( jeg har korte perioder og alltid hatt).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 12:51   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spotting

Får se om det fortsetter.

Jeg har også veldig stabile sykluser, men spottingen varierer.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 13:09   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spotting

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg har veldig stabile sykluser på ketogent, blør akkurat passe mye, aldri spotting, eggløsning alltid på dag 9 osv( jeg har korte perioder og alltid hatt).

Ketogent er det eneste jeg har stabile sykluser på, men da er de til gjengjeld veldig stabile, 6 ukers mellomrom, EL dag 14.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 16:47   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spotting

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ketogent er det eneste jeg har stabile sykluser på, men da er de til gjengjeld veldig stabile, 6 ukers mellomrom, EL dag 14.

Har du 4 ukers lutealfase?? Det var lenge!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 17:07   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spotting

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Har du 4 ukers lutealfase?? Det var lenge!

Når jeg ikke spsier ketogent kan den vare i årevis (PCOS)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 17:43   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spotting

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Når jeg ikke spsier ketogent kan den vare i årevis (PCOS)

Uff, ikke lett å bli gravid da nei. Periodene mine er det eneste som ikke har kødda med meg( minus da jeg prøvde minipiller, kombinasjonspiller og p-ring, da var det blødninger i hytt og vær).. Jeg blir uforskammet lett gravid.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no