Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Om forholdet mellom jern, kobber, C-vitamin og sink i kroppen

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-07, 11:22   #1
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Om forholdet mellom jern, kobber, C-vitamin og sink i kroppen

Hei, denne lenken syntes jeg var veldig interessant:

http://www.fitnessprat.no/showthread.php?t=6039

Her står det om ubalanser i kroppen med forskjellige mineraler og vitaminer, og også i forhold til østrogen.
Må si jeg kjente meg veldig igjen i forhold til å ha for mye kobber når jeg tar p-piller. Og det kan forklare hvorfor det ikke hjelper på ferritin-nivået at jeg tar jerntabletter, så lenge jeg går på det.
Men jeg tror at østrogennivået mitt blir veldig lavt når jeg ikke tar p-piller. Dette føles jo også ubehagelig.

Noen andre som kjenner seg igjen?

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 12:43   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Om forholdet mellom jern, kobber, C-vitamin og sink i kroppen.

ÅH, så interessant!!!

Skulle gjerne likt å ta en slik håranalysetest...!!!

Noen som vet hvor man får gjort det???

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 13:15   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Om forholdet mellom jern, kobber, C-vitamin og sink i kroppen.

Men, skulle man ta tilskudd av kobber når man hadde kobberforgiftning

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 13:33   #4
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Om forholdet mellom jern, kobber, C-vitamin og sink i kroppen.

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Men, skulle man ta tilskudd av kobber når man hadde kobberforgiftning

Nei. Men store doser sink og C-vit.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 18:44   #5
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Om forholdet mellom jern, kobber, C-vitamin og sink i kroppen.

Men så er det jo også noen som har lave kobbernivåer. Og da er C-vitamin og sink i store mengder direkte skadelig...
Og som jeg forsto, så kunne nivået av kobber bli lavt, nettopp fordi en tok c-vitamin og evt. sink i store doser.

Har hørt at visse naturterapeuter tar slike håranalyser, men at det er rådyrt, for de må analyseres i USA.

Nå har jeg kjøpt lever som jeg skal lage levergryte av. Det har jeg aldri gjort før! For nå tyder det på at jeg trenger å bygge opp både jern- og kobbernivået.


Sist redigert av Manina : 28-03-07 kl 10:57.
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 20:04   #6
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Om forholdet mellom jern, kobber, C-vitamin og sink i kroppen.

Det er forresten ikke lenge siden jeg hørte at en som jobbet på Balderklinikken sa til en annen som var mye syk at han kunne ta store doser med C-vitamin intravenøst. Det drev de mye med der, sa han...

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi Ziggy Optimal Ernæring 408 29-06-07 11:56
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt donjuanwannabe Lavkarbobøker 14 27-10-05 20:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no