Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

After eight

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-12-11, 06:39   #101
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: After eight

Skulle lage på nytt i går, eg, men helsekosten hadde aldri høyrd om tagatesse.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 19:42   #102
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Skulle lage på nytt i går, eg, men helsekosten hadde aldri høyrd om tagatesse.

Den er kjempegod med sukrin også, blir fastere men smaker kjempegodt!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 00:27   #103
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: After eight

I morgen skal jeg lage disse. Gleder meg allerede!

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 19:24   #104
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: After eight

Noe gikk litt galt - ikke med smaken - MEN måtte ha de i fryseren, de gikk i oppløsning i kjøleskapet... feil blanding med tagatesse? Kanskje sukrin neste gang med LITT tagatesse istedet

(Men fy søren så gode...)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 23:19   #105
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: After eight

Jeg tror kanskje tagatesse fungerer litt sånn når det er kaldt over en lengre periode?

mine var seige og sånn som vanlig after eight i ca to dager, så ble det mer kornete, eller ikke kornete men mye fastere etter flere dager stående kaldt. smakte awesome da, så gjorde ikke noe..

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 00:45   #106
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Mmmmmmmmm, eg har nettopp laga after eight 1/2 dl tagatesse og 1 dl sukrinmelis. Det smakte himmelsk akkurat som originalen.
Først ett lag sjokolade (86 % med søting), so minten og ett lag til med sjokolade.
Gikk veldig greit å knekke bitane uten at sjokoladen knakk sjøl om den var uten delfiafett.
Skar berre ett knekke'snitt' med en skarp kniv. No kan eg ha dei liggande i ei skål uten at dei blir mjuke

Sånn laga eg mine after eight 23. des. Eg har oppbevart dei i kjøleskap, i skål på bordet (også over natta), dei har ikkje forandra konsistens verken i varme eller kulde.
Syns også det var veldig greit å lage sjokoladetrekket uten delfiafett, for då vart det ikkje mjukt i romtemperatur

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 17:29   #107
snowflakes
Seniormedlem
 
snowflakes sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 984
snowflakes er ny på veien

Sv: After eight

snadder denne skal prøves=) åh jeg bare digger dere fantasifulle lavkarbo folk som deler oppskrifter <3

snowflakes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo på min måte. Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 16:51   #108
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: After eight

Oooohhhhh! Dette er det beste godteriet på lavkarbo. Akkurat like nydelig som originalen! Tusen Takk Gerd!!!!



Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

After eight
(ca 24 stk)

20g delfiafett

2 dl sukrinmelis
4 ss fløte

7 dråper peppermynteolje ( kjøpes på apotek)
½ ts tragant(kjøpes på apotek)

-Smelt delfiafett,

-Ha i fløten, oljen og rør inn sukrinmelisen (bruk visp)
-Kok opp under omrøring, massen skal bli blank.
-Dra kjelen av plata
-Ha i tragant, visp kraftig! ( klumper traganten seg, bruk stavmikser)

Smøres utover en bakepapirkledd form ( min er ca 15x20cm)
Settes kaldt

Sjokoladetrekk:

1 plate (75g) mørk sjokolade fra sukkerfritt
40g delfiafett
-Smeltes på svak varme

-Tøm ca halvparten av sjokoladen over peppermyntemassen.
-Beveg forma frem og tilbake til sjokoladen har fordelt seg
-Sett forma kaldt igjen.
-Når sjokoladen er stivnet, løsne massen fra papiret og legges med sjokoladesiden ned.
-Resten av den smelta sjokoladen helles over, fordel sjokoladen, og del i ruter.

-Settes igjen kaldt.
-Knekk rutene og oppbevares i en boks i kjøleskapet, eller fryser.

Ble ikke like seige som ordinære after eight, men den knasende sukrinsmaken ble borte under koking, og traganten gjør så det ikke blir tørt.


r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 09:22   #109
snowflakes
Seniormedlem
 
snowflakes sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 984
snowflakes er ny på veien

Sv: After eight

jeg lagte disse fantastiske herlighetene i går og smart som jeg tror jeg er tenkte jeg at jeg ville lage dem i wiltons små muffiscups (konfekt papir) det ble veldig stilig, men anbefaler ikke i det heletatt... alt hang fast til papiret så neste gang skal jeg lage dem slik Gerd gjør det og ikke tenke selv... tihi... tusen takk for en DEILIG oppskrift!!!

__________________
Min Journal
snowflakes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo på min måte. Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 01:14   #110
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: After eight

Smaken var kjempegod! Men jeg tror jeg prøver med en skarpere kniv neste gang, for hele greia bare smuldret bort for meg, så det ble litt" After Eight-smule-aktig"...

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 21:27   #111
madamode
Seniormedlem
 
madamode sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
Innlegg: 1.533
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Sv: After eight

*tripper og venter på tirsdag skal komme...ut på apoteket og kjøpe peppermyntedråper...* - dette er nødt til å være snadder!!!

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 21:29   #112
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av madamode, her.

*tripper og venter på tirsdag skal komme...ut på apoteket og kjøpe peppermyntedråper...* - dette er nødt til å være snadder!!!

Det er helt sikkert at det er er. Gled deg. (Nå venter du sikkert ikke bare enda mer )

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 21:37   #113
madamode
Seniormedlem
 
madamode sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
Innlegg: 1.533
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Det er helt sikkert at det er er. Gled deg. (Nå venter du sikkert ikke bare enda mer )

ja, ser du ikke siklinga?? ...

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 23:13   #114
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av madamode, her.

ja, ser du ikke siklinga?? ...

Ahhh, det forklarer det hele... Trodde taket var gått lekk her, men vi bor jo ikke på toppen, og ikke regner det ute...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 20:50   #115
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: After eight

Åhhh, elsker peppermyntedigg. Vil det fungere uten tragant? Var i hver eneste tenkelige butikk uten å klare å oppdrive det...:-(

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 20:54   #116
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: After eight

Blir tørr uten tragant.

tragant får du tak i på apotek

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 20:59   #117
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Blir tørr uten tragant.

tragant får du tak i på apotek

Ja, jeg var faktisk innom 4 apoteker og 2 helsekostbutikker...så kjedelig, har alt annet og er klappet og klar:-(

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 20:57   #118
imfluffy87
Juniormedlem
 
imfluffy87 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Hedmark
Alder: 36
Innlegg: 10
imfluffy87 er på en erverdig vei

Sv: After eight

Jeg trenger litt hjelp jeg !

jeg har lyst til å lage after eighten min i små konfekt former
hvordan blir fremgangsmåten da ???? og kommer det til
å funke ??

hadde satte stor pris på svar snart for har lyst til å lage
disse ikveld

__________________
I'm not fat...I'm fluffy
imfluffy87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 23:13   #119
imfluffy87
Juniormedlem
 
imfluffy87 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Hedmark
Alder: 36
Innlegg: 10
imfluffy87 er på en erverdig vei

Sv: After eight

fyllet ble brunt

__________________
I'm not fat...I'm fluffy
imfluffy87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 13:21   #120
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: After eight

Hadde jo nesten glemt denne, jeg må på helsekosten og kjøpe sukrinmelis og peppermyntedråper og sukkerfri sjokolade gitt. Dette må jeg ha til jul.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 17:43   #121
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: After eight

Så det funker å lage disse med Tagatesse altså? Noen har visst fått det til og andre ikke?

Hva med stevia, noen som har prøvd?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 11:43   #122
imfluffy87
Juniormedlem
 
imfluffy87 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Hedmark
Alder: 36
Innlegg: 10
imfluffy87 er på en erverdig vei

Sv: After eight

du smakte ikke sukrin melisen .. og jeg er veldig sensitiv til den kalde
ettersmaken

__________________
I'm not fat...I'm fluffy
imfluffy87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 00:00   #123
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: After eight

Hm... En gammel tråd, men jeg må spørre: hva er tragant? Hva gjør den? Kan den ev byttes med noe? Har ikke den

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 21:11   #124
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Hm... En gammel tråd, men jeg må spørre: hva er tragant? Hva gjør den? Kan den ev byttes med noe? Har ikke den

Tragant fås på apoteket. Er dyrt men varer lenge.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar

Emneord
after eight, godteri, mintsjokolade, sjokolade


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no