Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Skal begynne på lavkarbo, men har et viktig spørsmål og trenger hjelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-12, 19:56   #1
RebekkaBerge993
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 7
RebekkaBerge993 er på en erverdig vei

Skal begynne på lavkarbo, men har et viktig spørsmål og trenger hjelp!

Har gått nå en stund på lavkalori diett ,og skal skifte over nå pga at jeg blir rett og slett utsultet . Og lurer på om noen vet om jeg må bytte ut måltidene delvis for ikke å gå opp i vekt eller kan jeg gå rett over til lavkarbo ? Håper på raskt svar !

RebekkaBerge993 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:05   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Skal begynne på lavkarbo,men har et viktig spm å trenger hjelp !

Du MÅ ikke noen ting, men det er lurt å kutte ut de "skumleste" karbohydratene som sukker, potet, ris, brød og pasta først slik at overgangen til et rent lavkarbo- kosthold går lettere!

Anbefaler deg å lese gjennom nybegynnertråden vår! Mye nyttig info der!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:06   #3
RebekkaBerge993
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 7
RebekkaBerge993 er på en erverdig vei

Sv: Skal begynne på lavkarbo,men har et viktig spm å trenger hjelp !

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du MÅ ikke noen ting, men det er lurt å kutte ut de "skumleste" karbohydratene som sukker, potet, ris, brød og pasta først slik at overgangen til et rent lavkarbo- kosthold går lettere!

Anbefaler deg å lese gjennom nybegynnertråden vår! Mye nyttig info der!

Lykke til!

Spiser verken brød,potet,ris eller pasta !:s så hva skal jeg gjøre nå da? takk for tipset og skal ta en titt på tråden !

RebekkaBerge993 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:09   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Skal begynne på lavkarbo,men har et viktig spm å trenger hjelp !

En gradvis overgang kan være lurt uansett for å slippe plutselige "abstinens"-plager. Gi det feks to uker hvor du faser ut brød/poteter/ris/pasta og innfører helfete produkter, rene proteinkilder, og grønnsaker som vokser over jorda. Det hjelper alltid å stille forberedt, så i overgangstida kan du feks lese bøker om den kostholdsfilosofien som fenger mest (Det finnes mange måter å gjøre lavkarbo på - stor forskjell på ketogen ketolysekur og liberal Fedon, feks) - og samle oppskrifter, både her på forumet og det utallet av fine lavkarboblogger som finnes rundtomkring.

Du kan selvsagt gjøre endringen "over natta" også - men da vil du sannsynligvis bli litt utslått (og kanskje demotivert) idet kroppen plutselig blir fratatt sin "vanlige" energikilde (karbohydrater) og bruker litt tid på å skjønne at den skal bruke fett, istedet. Uansett hvilken måte du velger å gjøre det på kan det være greit å gi det litt tid før du tråkker på vekta - for det vil uansett være en overgang.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:12   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Skal begynne på lavkarbo,men har et viktig spm å trenger hjelp !

Opprinnelig lagt inn av RebekkaBerge993, her.

Spiser verken brød,potet,ris eller pasta !:s så hva skal jeg gjøre nå da?

Droppe sukker også?

Dersom du allerede spiser nesten lavkarbo er det jo ikke noe problem å gå rett på full lavkarbo!

Les nybegynnertråden med linker og oppskrifter og sett i gang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:42   #6
RebekkaBerge993
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 7
RebekkaBerge993 er på en erverdig vei

Sv: Skal begynne på lavkarbo,men har et viktig spm å trenger hjelp !

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Droppe sukker også?

Dersom du allerede spiser nesten lavkarbo er det jo ikke noe problem å gå rett på full lavkarbo!

Les nybegynnertråden med linker og oppskrifter og sett i gang!

Spiser ikke sukker heller ,så når jeg tenker meg litt om er jeg vel på en måte på en lavkarbo diett ,men må bare lese og lære av blogger og her inne takk for all hjelp alle sammen

RebekkaBerge993 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 21:31   #7
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Skal begynne på lavkarbo,men har et viktig spm å trenger hjelp !

Gå rett på du.

Lykke til.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 20:29   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Skal begynne på lavkarbo, men har et viktig spørsmål og trenger hjelp!

Jeg tenker at om du ikke spiser sukker, eller pasta, ris, potet eller brød - og da sannsynligvis lite fett - er det ikke rart du føler deg utsultet!!! Spis godt med grønnsaker og velg gode fettkilder til og du bør være i boks. Synes ikke du trenger noen "overgangsperiode" - du har jo allerede kuttet kh ganske radikalt!

Nybegynnertråden er genial, mens du leser den, kan du bare spise etter "lavkarbo på 3 minutter" som jeg linker til i signaturen min.

Når du har lest deg opp litt, kan du jo se om du finner den type lavkarbokosthold som passer DEG og din hverdag best

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Emneord
lavkarbo hjelp!


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp jeg er ny her inne og vet ikke hvor jeg skal begynne rachel123 Frokost og kveldsmat 15 16-01-12 23:11
Skal begynne på lavkarbo for første gang! maain Spørsmål og svar 4 11-07-11 12:26
Spørsmål fra helt uvitende som skal begynne på ketolysekuren imorgen! **GulleDulle** Ketolysekuren 4 08-08-10 21:46
Skal begynne, bok bestilt men har noen spørsmål! aeven Ketolysekuren 5 23-01-10 01:01
Skal begynne på lavkarbo og ammer søtsaka Spørsmål og svar 2 10-06-09 22:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no