Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-07, 15:32   #1
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Sitter her og lurer på hvorfor jeg ikke går ned på dette kostholdet. Gjorde ikke det før heller altså, men lurer på om hormonspiralen min er synderen... Er det noen er som har erfaring med at dere har gått ned i vekt etter å ha tatt ut hormonspiralen?

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:44   #2
AnneK
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3
AnneK er på en erverdig vei

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Hei!

Jeg bruker p-sprøyten som inneholder samme stoff som hormonspiralen. I tillegg bruker jeg hormonplaster pga overgangsplager. Jeg har også store problemer med å gå ned til tross for ketolysekost.

Jeg har sett at andre her på forumet har skrevet at ved bruk av hormontilskudd så har vekten stått stille eller gått opp. Jeg har fått min lege til å innrømme at p-sprøyten/plasteret kan være synderen. Men hva kan man gjøre? Det er ikke så enkelt å bare kutte ut hormontilskuddet heller.

AnneK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:50   #3
Pipp
Seniormedlem
 
Pipp sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 51
Innlegg: 13.866
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Jeg bruker også P-sprøyte og har problemer med å gå ned i vekt....

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:53   #4
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Jeg har problemer med å gå ned nå jeg også, men jeg går verken på p-sprøyte, p-pille eller spiral...

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:54   #5
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Takk for svar! Jeg tror jeg bestiller time og tar den ut, for jeg har mistet lysten på sex også, så da duger den jo egentlig ikke for meg. Da blir det kobberspiral eller kondom da.. Det gjenstår å se. Har du gått ned noe i det hele tatt, AnneK ?

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:55   #6
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien
Smile

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av wander, her.

Jeg har problemer med å gå ned nå jeg også, men jeg går verken på p-sprøyte, p-pille eller spiral...

Du har jo gått ned mye da!!

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:57   #7
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Pipp, her.

Jeg bruker også P-sprøyte og har problemer med å gå ned i vekt....

Skikkelig kjipt! Nei, nå går jeg og bestiller time hos lege og får den ut.

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 16:22   #8
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Nei, jeg har kobberspiral.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 16:28   #9
AnneK
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3
AnneK er på en erverdig vei

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Hei!

Jeg har nesten ikke gått ned noe. Vekten holder seg konstant. Fint at noen setter søkelys på at hormontilskudd i forskjellige former kan lage slike problemer. Uff, bare så vanskelig å klare seg uten.

AnneK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 22:39   #10
Pipp
Seniormedlem
 
Pipp sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 51
Innlegg: 13.866
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Jeg gikk ned 2,5 klilo fra februar fram til julimnd og da kom sommeren med ferie og ikke trening da rasa vi opp igjen (offcourse) og nå sliter jeg med å komme ned de 2,5 kiloene..har gått ned 1 av dem siden august......Yihaaaaa her går det unna gitt....

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 02:06   #11
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Jeg bruker P-sprøyte.... oi. Tenk om det har noe å si da!
Si fra da Knubbelubba, når du veit noe mer.

Flere erfaringer?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 10:09   #12
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Jeg har hormonspiral, og har rast ned i vekt, så det trenger ikke være derfor.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 10:13   #13
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Nei, jeg har ingen kunstige hormoner innabords. Men jeg har betennelsesdempende medisiner.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 11:06   #14
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Knubbelubba, her.

Du har jo gått ned mye da!!

Jeg gikk ned 10 kg i juli pga en ekstrem-pulverkur - og fra august til nå har jeg gått ned 4 kg på ketolyse... jeg syns ikke det er så veldig mye, jeg...

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 11:16   #15
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Jeg bruker P-sprøyte.... oi. Tenk om det har noe å si da!
Si fra da Knubbelubba, når du veit noe mer.

Flere erfaringer?

Hm... dette fikk meg til å tenke etter.

Januar ifjor kuttet jeg ut alt sukker og alt gjør pga. Candida-problemer. Etter et halvt år ble jeg kvitt plagene (sopp overalt.. ekkelt). En hyggelig bi-effekt var at jeg raste ned i vekt helt av meg selv, 12-15 kg.

Og nedgangen stoppet faktisk 1 mnd etter jeg startet med p-sprøyte, når jeg tenker meg om. Hm... etter det har 10 kg sneket seg på igjen. Nå skal det sies at jeg ble mer sløv med kostholdet etter at jeg var "kurert", så det er også endel av forklaringen på oppgangen.


Men - jeg sluttet å røyke for 3 uker siden.. noen som vet om myten om at man legger på seg av røykeslutt stemmer? Jeg er jo flink, spiser riktig og ikke noe snop i det hele tatt, ikke tyggis engang

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:10   #16
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

jeg har prøvd lavkarbo både med og uten p-piller, og går ned like lite med begge deler...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:14   #17
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Jeg tror dette vil variere fra person til person, akkurat som øvrige bivirkninger av hormonpreparater gjør. Noen vil slite med vektnedgang, andre ikke, også her er vi like individuelle som i fht andre faktorer som påvirker vekendringer. Det e rimidlertid anerkjent og kjent at hormonpreparater kan bidra til vektøkning, ikke bare stillstand.

Om noen ønsker å bytte til annen prevensjon er ladycomp et godt alternativ.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:20   #18
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Sweetflower, her.

Hm... dette fikk meg til å tenke etter.

Januar ifjor kuttet jeg ut alt sukker og alt gjør pga. Candida-problemer. Etter et halvt år ble jeg kvitt plagene (sopp overalt.. ekkelt). En hyggelig bi-effekt var at jeg raste ned i vekt helt av meg selv, 12-15 kg.

Og nedgangen stoppet faktisk 1 mnd etter jeg startet med p-sprøyte, når jeg tenker meg om. Hm... etter det har 10 kg sneket seg på igjen. Nå skal det sies at jeg ble mer sløv med kostholdet etter at jeg var "kurert", så det er også endel av forklaringen på oppgangen.

Interesant!

Men - jeg sluttet å røyke for 3 uker siden.. noen som vet om myten om at man legger på seg av røykeslutt stemmer? Jeg er jo flink, spiser riktig og ikke noe snop i det hele tatt, ikke tyggis engang

Jeg har god erfaring med dette, jeg hadde gått ned over 25 kilo den dagen jeg sluttet å røyke og var veldig bevisst på at jeg ikke skulle gå opp igjen. Jeg var HELT sikker på at hvis man var bevisst over matinntaket ville det gå fint!

Gikk fint å slutte ja... men desverre gikk jeg opp neste 5 kilo som jeg skylder på kun røykeslutten

Er verdt det da... fo det er MEGA deilig å være røykfri!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:09   #19
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Hei.

Jeg sliter også med å gå ned. Har lest litt om såkalte "partystoppere", men husker ikke hva det sto. Jeg på Eurodiett og skulle ha vært i ketose nå, men er det ikke.
Det eneste jeg har "tatt" er og Yogi te og paracet... Er noen av disse to såkalte "partystoppere" Jeg bruker ikke hormonspiral. Har lavt stoffskifte og går på levaxin og nettopp startet med loithyronin i tillegg.
Noen som kan si litt om partystoppere og om hva jeg haar skrevet stemmer med dette?

Mvh Fedona

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 15:32   #20
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Jeg bruker P-sprøyte.... oi. Tenk om det har noe å si da!
Si fra da Knubbelubba, når du veit noe mer.

Flere erfaringer?

Skal si i fra jeg. Ringte i går, men legen tok ikke i mot bestilling for å ta den ut før på fredag. Nå får det bli gummi heretter..

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 15:34   #21
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Jeg har hormonspiral, og har rast ned i vekt, så det trenger ikke være derfor.

Tror kanskje det kan ha med hvor "godt" hormonspiralen virker også. Noen mister mens (som jeg) og andre ikke, så jeg ville jo tro at muligheten for at den slipper ut litt forskjellig dose kan være tilstede..

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 15:38   #22
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Sweetflower, her.

Hm... dette fikk meg til å tenke etter.

Januar ifjor kuttet jeg ut alt sukker og alt gjør pga. Candida-problemer. Etter et halvt år ble jeg kvitt plagene (sopp overalt.. ekkelt). En hyggelig bi-effekt var at jeg raste ned i vekt helt av meg selv, 12-15 kg.

Og nedgangen stoppet faktisk 1 mnd etter jeg startet med p-sprøyte, når jeg tenker meg om. Hm... etter det har 10 kg sneket seg på igjen. Nå skal det sies at jeg ble mer sløv med kostholdet etter at jeg var "kurert", så det er også endel av forklaringen på oppgangen.


Men - jeg sluttet å røyke for 3 uker siden.. noen som vet om myten om at man legger på seg av røykeslutt stemmer? Jeg er jo flink, spiser riktig og ikke noe snop i det hele tatt, ikke tyggis engang

Jeg har lest en bok om candida problemer i mage/tarm-systemet og at dette kan gjøre at vi ikke går ned i vekt. Den liker seg jo der hvor sukkeret er, men nå har jeg jo vært uten det i snart 3 mnd., men har symptomene på det allikevel. Har du prøvd noe som heter Canditrol (som skal virke mot candida sopp i tarm? og hvis ikke hva gjør du for å bli kvitt dette?

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 15:41   #23
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Jeg tror dette vil variere fra person til person, akkurat som øvrige bivirkninger av hormonpreparater gjør. Noen vil slite med vektnedgang, andre ikke, også her er vi like individuelle som i fht andre faktorer som påvirker vekendringer. Det e rimidlertid anerkjent og kjent at hormonpreparater kan bidra til vektøkning, ikke bare stillstand.

Om noen ønsker å bytte til annen prevensjon er ladycomp et godt alternativ.

Så ladycomp er helt sikkert??

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 15:43   #24
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Hei.

Jeg sliter også med å gå ned. Har lest litt om såkalte "partystoppere", men husker ikke hva det sto. Jeg på Eurodiett og skulle ha vært i ketose nå, men er det ikke.
Det eneste jeg har "tatt" er og Yogi te og paracet... Er noen av disse to såkalte "partystoppere" Jeg bruker ikke hormonspiral. Har lavt stoffskifte og går på levaxin og nettopp startet med loithyronin i tillegg.
Noen som kan si litt om partystoppere og om hva jeg haar skrevet stemmer med dette?

Mvh Fedona

Hei ! Jeg bruker også Levaxin. Merker du at du blir bedre av symptomene på Liothyronin? Det skal visst fungere ganske kjapt etter at man begynner å ta dem.

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 17:06   #25
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Knubbelubba, her.

Hei ! Jeg bruker også Levaxin. Merker du at du blir bedre av symptomene på Liothyronin? Det skal visst fungere ganske kjapt etter at man begynner å ta dem.

Hei.
Jeg har bare brukt liothyronin i noen få dager. Noen kjempeforskjell kjenner jeg vel ikke ennå, men litt bedring er det faktisk . Skal bli spennende å se om det har noen innvirkning på forbrenninga mi som har stått på stedet vil siden jeg fikk diagnosen for et år siden. (Tar 150 mg levaxin og nå 10 mg lio (deler lio opp i to morgen og ettermiddag)

Hvordan er det med forbrenninga di? Haar du tatt levaxin lenge?

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 23:52
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 10:23
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 19:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no