Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Gjør jeg noe feil?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-14, 13:08   #1
sti87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 8
sti87 er på en erverdig vei
Red face

Gjør jeg noe feil?

Hei!

Jeg er nybegynner på lavkarbo, så har ikke helt bestemt meg om det er en spesiell type jeg vil følge. Jeg har vel bestemt meg for å ikke stresse med om jeg er i ketose eller ikke (kan hende dette er dumt)

MEN; jeg startet med dette kostholdet forrige onsdag (snart en uke siden). Jeg har kuttet det meste av karbohydrater, men "skeiet" ut her om dagen med grønnsakssuppe med kjøttbuljong, gulrot og kål. Ellers har jeg spist mye skinke, bacon, egg, avocado o.l

Jeg opplevde egentlig en økning i energi ganske kjapt, etter to dager. Det var så "ille" at jeg ikke klarte å være i ro. Jeg har ikke opplevd å ha vondt i hode, være svimmel eller annet ubehag. Har heller ikke de store abstinensene på sukker, noe som jeg syns er rart

Spørsmålet mitt er derfor om jeg gjør noe feil i.o.m at jeg ikke har de store endringene bortsett fra mye mer energi (som jeg syns kom veldig fort).

Kan nevne at jeg mistet 3 kg på to dager, men har gått opp igjen nå, så har totalt mistet 1,7 kg.

sti87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 13:33   #2
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Gjør jeg noe feil?

Siden det virker som om kroppen har sluppet på litt vann, er du på god vei
Man opplever somregel ikke hodepine om man ikke går over i ketose. Så fortsett som du gjør, du.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 13:43   #3
sti87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 8
sti87 er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe feil?

Ok. Vet ikke hvor fort man evt. havner i ketose jeg. Jeg spiser iallefall ikke mye karbohydrater nå, kanskje maks 20 kh. Men ser jo at det er individuelle forskjeller ute å går ang. det Jeg får vel fortsette å se, har det iallefall allerede mye bedre.

sti87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 19:16   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Gjør jeg noe feil?

Opprinnelig lagt inn av sti87, her.

Hei!

Jeg er nybegynner på lavkarbo, så har ikke helt bestemt meg om det er en spesiell type jeg vil følge. Jeg har vel bestemt meg for å ikke stresse med om jeg er i ketose eller ikke (kan hende dette er dumt)

MEN; jeg startet med dette kostholdet forrige onsdag (snart en uke siden). Jeg har kuttet det meste av karbohydrater, men "skeiet" ut her om dagen med grønnsakssuppe med kjøttbuljong, gulrot og kål. Ellers har jeg spist mye skinke, bacon, egg, avocado o.l

Jeg opplevde egentlig en økning i energi ganske kjapt, etter to dager. Det var så "ille" at jeg ikke klarte å være i ro. Jeg har ikke opplevd å ha vondt i hode, være svimmel eller annet ubehag. Har heller ikke de store abstinensene på sukker, noe som jeg syns er rart

Spørsmålet mitt er derfor om jeg gjør noe feil i.o.m at jeg ikke har de store endringene bortsett fra mye mer energi (som jeg syns kom veldig fort).

Kan nevne at jeg mistet 3 kg på to dager, men har gått opp igjen nå, så har totalt mistet 1,7 kg.

Du sier ikke alt hva du spiser. Du sier du ikke er nøye med å være i ketose eller ei, hva spiser du som hindrer det i så fall? om det er en del karbohydrater så er det vel derfor du ikke har hodepine osv, da kanskje? Ikke lett å svare deg når du ikke legger ut hele bildet.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 20:50   #5
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe feil?

Hei! Jeg lurer også veldig på om jeg gjør noe feil. Jeg har vært i Ketose nå i tre dager. Har holdt meg under 20 karbs om dagen, spiser masse til hvert måltid og føler selv at jeg gjør alt riktig! Men likevel går jeg ikke ned noe.... Om noe, så har jeg gått opp to kg siden jeg startet. HJELP!!!

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 20:56   #6
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe feil?

Evt hvor lang tid tar det før jeg begynner å gå ned i vekt? Problemet mitt er kanskje at jeg er liiiitt for utålmodig? setter hvertfall pris på tips og råd

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 21:10   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe feil?

Hva spiser dere?

Går ikke an å si om dere gjør feil uten å vite hva dere spiser.

Viss dere mener dere ligger på ca. x antall karber om dager, vei opp og regn ut et par dager for å virkelig se hvor mange det faktisk er. Man kan (erfart) få seg en stor overraskelse

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 21:18   #8
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe feil?

Okei, da kan jeg fortelle at i går regnet jeg veldig nøye og hadde bare fått i meg 7 karbohydrater, så har prøvd å spise litt flere i dag, vil jo ikke spise for lite heller.

I dag har jeg spist:

Frokost: En halv grapefrukt, omelett med reker, majones og fersk dill.

Lunsj: hjemmelaget tomatsuppe med chilli og crem frech.

Middag: kyllingsuppe med kokos, ingefær, hvitløk, løk, koriander og sitron.

Utenom det: en lavkarbo energbar (hele er 2,9 karb).

Har bare drukket vann, te med en sukket og et glass sukkerfri saft i hele dag.

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 21:25   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe feil?

7 karber er lite ja.

Grapefrukt er jo 7 karbs pr. 100g, og det er fruktsukker. Vet ikke hvor mye 1/2 veier jeg. Men det er en ganske tung frukt.
Ikke å anbefale å få i seg sukker viss du vil gå ned i vekt med ketose.
Ville heller ikke spist barer.

Og så ville jeg spist de fleste karbohydratene mine fra varierte grønnsaker. Kroppen trenger de næringstoffene fra grønnsaker for å fungere og forbrenne optimalt.

Hva er suppene laget av da?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 21:28   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe feil?

Nybegynnertråden, 1. innlegget er lurt å lese: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 21:30   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe feil?

Har jeg forstått det rett: Dere har begge holdt på i to, tre dager, og lurer alt nå på om om dere gjør noe feil/hvorfor dere ikke går ned i vekt ..? Om så tilfelle, foreslår jeg at dere leser nybegynnertråden som ligger HER og smører dere med en goood porsjon tålmodighet!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 21:30   #12
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe feil?

En grapefrukt (det man spiser, altså ikke skallet) er 7 karb, jeg spiste halve som utgjør 3,5. Spiste den faktisk fordi jeg var redd for å få i meg like lite karbo som i går, og har hørt at det er bedre å få i seg mer karbohydrater på morningen. Men det har kanskje ikke noe å si? Har ikke spist frukt de andre dagene og tenker heller ikke å gjøre det men tusen takk for svaret! Jeg er heller ikke overvektig i det heletatt, men har noen ekstra kg jeg vil ta av. Kan dette være avgjørende for at jeg ikke har hatt noen vektreduksjon?

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 21:33   #13
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe feil?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har jeg forstått det rett: Dere har begge holdt på i to, tre dager, og lurer alt nå på om om dere gjør noe feil/hvorfor dere ikke går ned i vekt ..? Om så tilfelle, foreslår jeg at dere leser nybegynnertråden som ligger HER og smører dere med en goood porsjon tålmodighet!

Neinei, har holdt påmi snart to uker. Har værtn ketose i tre dager

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 21:37   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe feil?

Opprinnelig lagt inn av vildenott, her.

En grapefrukt (det man spiser, altså ikke skallet) er 7 karb, jeg spiste halve som utgjør 3,5. Spiste den faktisk fordi jeg var redd for å få i meg like lite karbo som i går, og har hørt at det er bedre å få i seg mer karbohydrater på morningen. Men det har kanskje ikke noe å si? Har ikke spist frukt de andre dagene og tenker heller ikke å gjøre det men tusen takk for svaret! Jeg er heller ikke overvektig i det heletatt, men har noen ekstra kg jeg vil ta av. Kan dette være avgjørende for at jeg ikke har hatt noen vektreduksjon?

Om du ikke er overvektig i det hele tatt, er det nok ikke så stor sjanse for at du går ned i kroppsmasse. Men det kan fint hende at du får en bedre kroppsfordeling - altså mindre uheldig fett (viceralt fett, bukfett etc). De fleste vil nok råde deg til å trene i tillegg til kostholdet om du alt er slank og ønsker en endring. Og om du ikke synes det er helt konge å leve ketogent, så kan du sikkert med hell øke karboinntaket. Jeg ville for øvrig ha gått til andre karbohydratkilder basert på stivelser foran sukker om jeg måtte ha mer karbohydrater. Som bønner, linser, nøtter etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 22:03   #15
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe feil?

Jeg er veldig lav, bare 1.58, og veier i 62 kg. Er normalvektig i den forstand, men pga høyden min har jeg ganske mye å gå på på lår, mage og hofter. Trener tre/fire ganger i uka og er generelt i grei form.. Sliter bare med disse få kg! Eller kanskje det er cm det går på, men har ikke mistet noen av dem heller... Fikk masse tips på den nybegynner linken, så skal slappe av med denne vekta inntil det har gått fire uker beklager for at jeg stiller spørsmålene dere sikkert har svart på 10000 ganger før!

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 22:09   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe feil?

Gjør det! Slapp av, og kjenn heller på de andre fordelene du sannsynligvis får av et rent og sunt kosthold.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 22:27   #17
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe feil?

Til TS: At du ikke føler ubehag trenger hverken bety at du ikke er i ketose eller at du gjør noe galt. Jeg opplever som regel ikke stort til ubehag i ketose, og jeg driver og vaker inn og ut av den "hele" tiden.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 22:29   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe feil?

Ja, det glemte jeg å si. Trådstarter: Nei, vet du hva. Jeg tror ikke du gjør noe galt! Alt høres faktisk helt supert ut! Tenk å slippe overgangsplagene og bare hoppe rett inn i energiboosten, a! Og gå ned over halvannen kilo på få dager! Heldiggris!
Litt gulrot er ikke noe å henge seg opp i. Tåler du det, er det helt fint en sjelden gang! Snilleste utskeielsen jeg har hørt om på lenge!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 00:31   #19
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Gjør jeg noe feil?

Opprinnelig lagt inn av vildenott, her.

Okei, da kan jeg fortelle at i går regnet jeg veldig nøye og hadde bare fått i meg 7 karbohydrater, så har prøvd å spise litt flere i dag, vil jo ikke spise for lite heller.

I dag har jeg spist:

Frokost: En halv grapefrukt, omelett med reker, majones og fersk dill.

Lunsj: hjemmelaget tomatsuppe med chilli og crem frech.

Middag: kyllingsuppe med kokos, ingefær, hvitløk, løk, koriander og sitron.

Utenom det: en lavkarbo energbar (hele er 2,9 karb).

Har bare drukket vann, te med en sukket og et glass sukkerfri saft i hele dag.

Skipp frukt, og ligg helt unna alt av barer, lavkarbo eller ei! Og hiv på mer grønnsaker, så er det tipp-topp.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 11:58   #20
sti87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 8
sti87 er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe feil?

Nå har jeg regnet på det, og jeg har ligget på mellom 15 og 20 kh om dagen. I dag har jeg det mye verre enn i går. Er kjempesvimmel og fryser voldsomt. Så det er vel et tegn på at noe skjer i kroppen. Jeg får vel bare holde ut!

sti87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 01:29   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Gjør jeg noe feil?

Opprinnelig lagt inn av vildenott, her.

Hei! Jeg lurer også veldig på om jeg gjør noe feil. Jeg har vært i Ketose nå i tre dager. Har holdt meg under 20 karbs om dagen, spiser masse til hvert måltid og føler selv at jeg gjør alt riktig! Men likevel går jeg ikke ned noe.... Om noe, så har jeg gått opp to kg siden jeg startet. HJELP!!!

spiser du så masse at det er for mye går du ihvertfall ikke ned

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 18:44   #22
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe feil?

Nei, jeg forstår det i teorien, men da lurer jeg veldig på hva "for mye" er? Føler selv at jeg spiser ca like mye som jeg alltid har gjort, bare at jeg spiser minimalt med karbo. Etter alt jeg har lest skal du jo kunne spise deg mett til hvert måltid og det føler jeg at jeg gjør sjekker at jeg er i ketose hver kveld og stiksen er nesten så lilla som den kan bli. Blir bare helt tullete av å ikke se noen resultater når jeg jobber så hardt :/ har trent fire ganger denne uka, spist tre sunne og karbofattige måltider hver dag, så kjenner at motivasjonen så smått begynner å forsvinne... Bare EN kilo hadde gitt meg det sparket jeg trenger.... Men jaja, skal ikke gi opp før det har gått hvertfall fire uker uten nedgang, går jeg ikke ned da får jeg konkludere med at lchf ikke var noe for meg og prøve noe annet Noen som har noen erfaringer som nybegynner å dele med meg?

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 18:57   #23
wirow_84
Medlem
 
wirow_84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kyststripa i Agder
Alder: 39
Innlegg: 135
wirow_84 har en fantastisk aura rundt segwirow_84 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gjør jeg noe feil?

for å komme med en liten metafor; å få et tog i fart til nå øyeblikkelig stoppe når man drar i nødbremsen, og forvente at det skal gå i revers i neste sekund når man trykker inn rygge-knappen(eller hva de nå bruker for å reverser et tog),- det skjer ikke...

Kroppen trenger tid til å kjenne på omstillingen, tipper kroppen din er kjempefornøyd, den trenger bare litt tid til å kjenne at det er riktig å begynne å gi slipp på denne kjære ekstravekten den har lagret på til både hungsersnød og kalde vintre!

Om du fortsetter å betrygge den om at maten kommer, og maten er god, ja så begynner den å spille på lag med forventingene du har til å kvitte deg med ekstravekt lykke til

__________________
wirow_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 19:09   #24
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe feil?

Opprinnelig lagt inn av vildenott, her.

Nei, jeg forstår det i teorien, men da lurer jeg veldig på hva "for mye" er? Føler selv at jeg spiser ca like mye som jeg alltid har gjort, bare at jeg spiser minimalt med karbo. Etter alt jeg har lest skal du jo kunne spise deg mett til hvert måltid og det føler jeg at jeg gjør sjekker at jeg er i ketose hver kveld og stiksen er nesten så lilla som den kan bli. Blir bare helt tullete av å ikke se noen resultater når jeg jobber så hardt :/ har trent fire ganger denne uka, spist tre sunne og karbofattige måltider hver dag, så kjenner at motivasjonen så smått begynner å forsvinne... Bare EN kilo hadde gitt meg det sparket jeg trenger.... Men jaja, skal ikke gi opp før det har gått hvertfall fire uker uten nedgang, går jeg ikke ned da får jeg konkludere med at lchf ikke var noe for meg og prøve noe annet Noen som har noen erfaringer som nybegynner å dele med meg?

Hvis du fortsatt holder på og spiser 5000 kalorier om dagen, så er det rart du ikke har gått opp mer.

Du har et dagsbehov, og det dagsbehovet endrer seg ikke helt veldig mye, bare fordi at du kutter ut karbohydratene. For de fleste øker forbrenningen med maks 200 kalorier om dagen, når man kutter ned til 20 gram karbohydrater per dag.

Med mindre man har problemer med stoffskifte insulinresistens osv, for da kan jo forbrenningen nærmest gå fra 0/så vidt man klarer å holde vekten, til å faktisk gå ned, ved å spise normale mengder med mat. Men hadde du en fin og grei forbrenning fra før, så har den nok ikke økt så veldig mye.

Dette er hva Torkil som har skrevet boken og står bak Ketolysekuren sier.

Han anbefaler altså 100 gram fett = 900 kalorier, 100 gram protein=400 kalorier også da noen gram karbohydrater.

Jeg synes at han anbefaler litt vel lite, men det er et ganske så stort sprang fra de 1400 han anbefaler, til de 5000 du har sagt at du spiser.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 19:15   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe feil?

Opprinnelig lagt inn av vildenott, her.

sjekker at jeg er i ketose hver kveld og stiksen er nesten så lilla som den kan bli.

Om den er så mørk drikker du sannsynligvis for lite vann

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg feil? mariana Lavkarbo generelt 5 13-01-13 11:16
Hva gjør jeg feil ...? oppavsofaen Lavkarbo generelt 15 27-09-11 23:54
Gjør jeg noe feil? Slankerinna Lavkarbo generelt 1 17-04-09 10:49
Hva gjør jeg feil? Megvel Spørsmål og svar 5 06-01-08 23:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no