Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-12-10, 21:52   #1
Anna And
Nytt Medlem
 
Anna And sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 2
Anna And har litt lumsk oppførsel i fortiden

Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Jeg har fått link til dette forumet i et annet forum fra en bruker som beskrev hva som foregår her inne som hårreisende. Jeg har nå lest meg opp, og jeg må si at jeg er enig. Her inne ser folk til å gå på ALT, bare det ikke er konvensjonell ernæringslære eller noe som kommer fra noen som ikke støtter deres tro.

Denne kostdoktorn, for eksempel. Han viser jo i innlegg etter innlegg at han bare er en populist som slenger ut påstander og konklusjoner i hytt og pine basert på synsing og veldig lite vitenskapelige "tester", som den med pastaen fra Dreamfields.

ALT statens ernæringsråd sier er feil, men ALT enhver LCHF-guru sier er troverdig.

Anna And er avlogget   Min kostholdsfilosofi: andre Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 22:11   #2
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Fordi vi er stokk dumme og ikke klarer å tenke sjøl.


Bæææ.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 22:14   #3
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Siden du liker å bekymre deg over andre forum så du jo også ta en visitt hit:

http://www.bigguts.com

Da snakker vi hårreisende

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%

Sist redigert av ftdmia : 27-12-10 kl 22:32.
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 22:23   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Å? Så fint at du kommer for å opplyse oss i vårt vilfarne mørke da. Kom gjerne med forskning som viser at vi tar feil, ernæringsrådet har så langt ikke klart å komme opp med det.... Derav skepsisen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 22:47   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Noen som har sett Trolljegeren?? Vet ikke hvorfor jeg begynte å tenke på den nå...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 22:48   #6
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Noen som har sett Trolljegeren?? Vet ikke hvorfor jeg begynte å tenke på den nå...

Ja, den har jeg sett

vet ikke helt hvorfor du tenkte på den nå heller.. men morsom film er det.

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 22:50   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Opprinnelig lagt inn av Anna And, her.

Jeg har fått link til dette forumet i et annet forum fra en bruker som beskrev hva som foregår her inne som hårreisende. Jeg har nå lest meg opp, og jeg må si at jeg er enig. Her inne ser folk til å gå på ALT, bare det ikke er konvensjonell ernæringslære eller noe som kommer fra noen som ikke støtter deres tro.

Denne kostdoktorn, for eksempel. Han viser jo i innlegg etter innlegg at han bare er en populist som slenger ut påstander og konklusjoner i hytt og pine basert på synsing og veldig lite vitenskapelige "tester", som den med pastaen fra Dreamfields.

ALT statens ernæringsråd sier er feil, men ALT enhver LCHF-guru sier er troverdig.

Du er ikke tilfeldigvis i slekt med Anne Anka Bare spør jeg...

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 23:03   #8
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Som du ser av svarene over, er det litt vanskelig å ta deg seriøst Anna And, når du kommer med den typen generelle påstander om et helt forum. Hvis du kan gi konkrete eksempler på hva du reagerer på, begrunne påstandene dine og gjerne linke til kildene du støtter deg på, så er det kanskje noen som tar seg tid til å svare deg på en ordentlig måte.

Ellers er min oppfatning at lavkarbere er over gjennomsnittet interessert i vitenskaplig forskning på ernæring. Selvfølgelig finnes det mer og mindre reflekterte mennesker her som alle andre steder, men det linkes hyppig til vitenskaplige studier om lavkarbo/LCHF/GI-metoden her og andre steder. Når det gjelder akkurat kostdoktorn har vel han nettopp gitt ut en bok på temaet, som etter det jeg forstår inneholder en ganske grundig litteraturliste over de vitenskaplige studiene han støtter seg på. Jeg har ikke lest boka selv altså, den har vel ikke kommet i butikkhyllene ennå, men det er vel ting som tyder på at du kaster stein i glasshus når du beskylder han og alle andre lavkarbere for å
"slenge ut påstander og konklusjoner i hytt og pine basert på synsing og veldig lite vitenskapelige tester". Jeg ser ikke så mye spor av vitenskaplighet i dine beskyldninger heller.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 23:47   #9
drodla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Opprinnelig lagt inn av Anna And, her.

Jeg har fått link til dette forumet i et annet forum fra en bruker som beskrev hva som foregår her inne som hårreisende. Jeg har nå lest meg opp, og jeg må si at jeg er enig. Her inne ser folk til å gå på ALT, bare det ikke er konvensjonell ernæringslære eller noe som kommer fra noen som ikke støtter deres tro.

Denne kostdoktorn, for eksempel. Han viser jo i innlegg etter innlegg at han bare er en populist som slenger ut påstander og konklusjoner i hytt og pine basert på synsing og veldig lite vitenskapelige "tester", som den med pastaen fra Dreamfields.

ALT statens ernæringsråd sier er feil, men ALT enhver LCHF-guru sier er troverdig.

Sier du dette for å være snill med oss så vi ikke skal gå oss helt vill, eller var det noe annet du ville?

  Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 01:06   #10
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Opprinnelig lagt inn av Anna And, her.

Jeg har fått link til dette forumet i et annet forum fra en bruker som beskrev hva som foregår her inne som hårreisende. Jeg har nå lest meg opp, og jeg må si at jeg er enig. Her inne ser folk til å gå på ALT, bare det ikke er konvensjonell ernæringslære eller noe som kommer fra noen som ikke støtter deres tro.

Denne kostdoktorn, for eksempel. Han viser jo i innlegg etter innlegg at han bare er en populist som slenger ut påstander og konklusjoner i hytt og pine basert på synsing og veldig lite vitenskapelige "tester", som den med pastaen fra Dreamfields.

ALT statens ernæringsråd sier er feil, men ALT enhver LCHF-guru sier er troverdig.


Hva VIL du??Hva ønsker du å oppnå med dine utsagn? Hvorfor melde seg inn her for å slenge med leppa? Skjønner du er et såkalt forumtroll, bare fatter ikke hvorfor du gidder?

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 03:25   #11
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Opprinnelig lagt inn av Anna And, her.

Jeg har fått link til dette forumet i et annet forum fra en bruker som beskrev hva som foregår her inne som hårreisende. Jeg har nå lest meg opp, og jeg må si at jeg er enig. Her inne ser folk til å gå på ALT, bare det ikke er konvensjonell ernæringslære eller noe som kommer fra noen som ikke støtter deres tro.

Denne kostdoktorn, for eksempel. Han viser jo i innlegg etter innlegg at han bare er en populist som slenger ut påstander og konklusjoner i hytt og pine basert på synsing og veldig lite vitenskapelige "tester", som den med pastaen fra Dreamfields.

ALT statens ernæringsråd sier er feil, men ALT enhver LCHF-guru sier er troverdig.

Samme om du er forum troll eller ikke,så har du et poeng i at å være uenig med medlemmer her inne,kan være vannskelig særlig hvis det er fra statens ernæringsråd.Det har jeg erfart.Men jeg må legge til at jeg er enig i mye av lavkarboverden også ja.Lever på lavkarbokosthold selv og er fornøyd med det.Syns det er greit at vi har forskjellige meninger egentlig,ting kan være riktig fra flere dietter egentlig.





Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 03:31   #12
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 05:49   #13
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Ohh, Hadde det enda vært Anna Anka gitt.

Men bare ett troll altsåå.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 12:33   #14
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Opprinnelig lagt inn av Anna And, her.

Jeg har fått link til dette forumet i et annet forum fra en bruker som beskrev hva som foregår her inne som hårreisende. Jeg har nå lest meg opp, og jeg må si at jeg er enig. Her inne ser folk til å gå på ALT, bare det ikke er konvensjonell ernæringslære eller noe som kommer fra noen som ikke støtter deres tro.

Denne kostdoktorn, for eksempel. Han viser jo i innlegg etter innlegg at han bare er en populist som slenger ut påstander og konklusjoner i hytt og pine basert på synsing og veldig lite vitenskapelige "tester", som den med pastaen fra Dreamfields.

ALT statens ernæringsråd sier er feil, men ALT enhver LCHF-guru sier er troverdig.

Wow. Du er enten utrolig naiv eller bare ett troll som er ute etter å provosere. Jeg tror nok at du bare er ett troll, men det gjør vondt å se slike uttalelser komme uten å bli forsvart.

Jeg sier ikke at ALT statens ernæringsråd sier er feil eller at ALT kostdoktorn sier er rett, men når det gjelder fett og karbohydrater så har ernæringsrådet feil. Jeg må bare spørre: Hvis rådet deres er rett, hvorfor blir det forandret fra år til år?

Mettet fett må ikke forveksles med transfett eller delvis hydrogenert fett. Naturlig mettet fett er sunt og gir ikke hjertesykdom. Karbohydrater derimot kan gi hjertesykdom og ca 100 andre sykdommer som ernæringsrådet og mye av legestanden påstår at man kun kan dempe symptomene til (hvis man er heldig). Og da ofte med sterke medisiner. I stedet kan utrolig mange spise seg symptomfrie. Og den hersens soyaoljen og margarin. Ingen bør bruke slikt søppel. Man bør heller gå for enten kaldpressede oljer (uten høyt innhold av omega-6) eller meierismør.

Høyt blodsukker er ikke en normal tilstand for kroppen. Det at vi har ett hormon som kan senke blodsukker når det trengs og hele fire som kan heve blodsukkeret når det trengs forteller bra om hva vi har hatt mest behov for i løpet av evolusjonen.

Denne her f.eks. er interessant lesning. (Eller, nå skal jeg ærlig innrømme at jeg bare har skumlest litt og mest sett på bildene siden jeg har vært travel siden jeg ble tipset om den.) Weston Price reiste rundt på 1930-tallet og studerte folkeslag som hadde blitt modernisert og de som fortsatt levde som før. Det er sjokkerende forskjeller.

Men stabilt blodsukker er vi vel alle enige om at er bra? Hvorfor er det da så utrolig at vi vil kutte ut sukker og stivelse?

Og hvis mettet fett er så usunt som noen skal ha det til, hvorfor velger kroppen å lagre fett som mettet fett? Så altså, når man forbrenner fett så er det mettet fett som flyter i årene. Tror du virkelig kroppen er så dum? Du må ha litt mer tillitt til kroppen og til evolusjonen. Vi må gå tilbake til hva man spiste før. Det er tross alt det kroppen har tilpasset seg å spise i løpet av ca to millioner år.

Hovedgrunnen til at vesten spiser så mye karbohydrater er at tulleforskeren Ancel Keys kom med en hypotese om at mettet fett er forbundet med hjertesykdom. For å komme med denne hypotesen måtte han ignorere dataene som ikke passet. Ancel Keys hadde nemlig tilgang på data fra 22 land, men valgte å bruke 7 av dem. Professjonelt. Man kan faktisk lage den motsatte grafen av sju andre land fra samme studie. Men alle de 22 landene viser ingen tydelig trend. Til og med American Heart Association nektet å godta Keys' hypotese i noen år før en komite på seks personer i AHA kunne rapportere at de hadde skiftet mening. Gjett hvem den ene av de seks personene var? Oh yes, Ancel Keys. De anbefalte mindre fett og mer karbohydrater. Forskere og leger over hele verden protesterte, men til ingen nytte. Ancel Keys vant. Så har fett stadig blitt nedjustert og nedjustert og karbohydrater oppjustert og oppjustert. For hvis ikke energien kommer fra fett, så må den komme fra karbohydrater. Proteiner er dårlig energi, men en viktig byggestein.

Det rare er at til tross for iherdig forsøk i 50 år, så har de fortsatt ikke klart å bevise denne hypotesen til Ancel Keys. Men den er så hardt innbarket i folk at folk flest tror det er fakta at mettet fett er usunt. Noe det heldigvis ikke er. Men de kommer nok til å overse de svarte svanene en stund til - til tross for at de sitter rett foran nesetippen deres.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 18:52   #15
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Hvis noen har fulgt litt med i timen, vil de ha fått med seg at Statens ernæringsråd nå gjør retrett, og innrømmer at de tidligere rådene de har forfektet, ikke er oppdatert overhodet. I den siste artikkelen jeg leste, kommer ernæringsrådet nå til å endre sine råd til en mer lavkarboretning, i motsetning til hva de har gjort før. De advarer nå mot for mye karbohydrater, pasta, brød, ris, potet osv, og anbefaler mer proteiner og fett i kosten!

Hva gir du meg?!

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 19:09   #16
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Enig, Brim - gleder meg til fortsettelsen

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 19:10   #17
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

Ble romjula litt for kjedelig for deg? Fikk du ikke noe fint til jul du kan kose deg med? Er fullstendig frivillig å være her altså, og om det vi driver med er så utrolig farlig, så gå heng på et annet forum.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 19:46   #18
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

joiner brimstone og ignite i sofaen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:40   #19
Marte83
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 54
Marte83 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?

__________________


Alt går! enten så går det bra, eller så går det over!
Marte83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCLF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor spiser dere Bacongull? smosje Lavkarbo generelt 47 27-05-10 21:36
Hva sier dere til barna? going down Barns kosthold 21 24-04-09 21:27
Hvorfor spiser dere rein cocosa olje? annabanana Ketolysekuren 2 01-04-08 12:59
Og dere sier at motedietter ikke virker Spirea Lavkarbo generelt 33 07-01-05 09:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no