Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Helt ny og føler som jeg skjelver innvendig hele tiden???

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-11, 11:40   #1
Vesle
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 4
Vesle er på en erverdig vei

Helt ny og føler som jeg skjelver innvendig hele tiden???

Etter å ha lest til øyet ble stort og vått har jeg nå hoppet på lavkarbo-kosthold. Er inspirert av div blogger, fremfor alt Lene Beatrice sin, og bruker stort sett ukeplan/oppskrifter derfra. Jeg er ikke direkte overvektig, men vil gjerne ned en fem kilo (veier 60 kg og er 167 cm), og søker fremfor alt en sunnere kosthold med bedre helse (jeg har en ME-diagnose i bunnen, men er nesten frisk nå).

Er inne i min andre uke med lavkarbo kosthold, og har gått ned til 59 kg MEN, jeg føler meg så skjelven hele tiden?? Spesielt om natten og morgenen. Benkramper og "restless legs" hadde jeg også hele første uken, føltes som når jeg var gravid, men så kom jeg på tipset om magnesiumtilskudd og det hjalp. Men skjelvingen innvendig er der.

Føler meg også veldig tung og sliten, men det er vel bare kroppen som venner seg til det nye kostholdet? Synes det er litt bedre nå enn i forrige uke. Og hodet kjennes lettere. Er skjelvingen også en del av dette som vil bedres, eller gjør jeg noe feil? Ligger vel på en 10-15 karber og dagen tenker jeg, skle litt ut i helgen da jeg falt for fristelsen med vannmelon og masse bær og frukt i varmen...

Det skal sies at jeg vet ikke om jeg er i ketose, føler jeg har en skrekkelig ånde, så det kan jo tyde på det kanskje? Tenkte jeg skulle kjøpe stix idag...

Blir veldig glad for tilbakemeldinger og råd

Vesle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 11:55   #2
Stripete
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 15
Stripete er på en erverdig vei

Sv: Helt ny og føler som jeg skjelver innvendig hele tiden???

Kan jo være litt abstinenser som gjør deg skjelven? Vet ikke hvordan du har spist tidligere, men uke 2 etter at jeg kutta sukker helt så følte jeg meg minst like uttafor som da jeg sluttet å røyke. Skikkelig abstinenser, rett og slett! Den uka står som skrekk og advarsel, som en evig motivasjon til å aldri la meg skli ut på sukkerkjøret igjen.

Stripete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 12:07   #3
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Helt ny og føler som jeg skjelver innvendig hele tiden???

Tar du magnesium? rastløse ben kan komme av magnesium mangel.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 13:42   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt ny og føler som jeg skjelver innvendig hele tiden???

Om du kjenner din vanlige temp - sjekk tempen din. Kanskje den er høyere enn vanlig, på grunn av økt forbrenning. Kanskje det er energi??

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 11:02   #5
Vesle
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 4
Vesle er på en erverdig vei

Sv: Helt ny og føler som jeg skjelver innvendig hele tiden???

Takk for svar, jeg konkluderer vel egentlig med at det er en del av overgangen fra HØY(!!)karbo-kosthold til lavkarbo. Er helt klart i ketose, stixen bare lyste lilla når jeg endelig fikk kjøpt og testet igår Skjelvingen er faktisk også en hel del bedre. Men bena er fortsatt som bly :S

Jeg kommer helt sikkert tilbake med fler spørsmål etterhvert....

Vesle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Føler meg helt gåen... Er det vanlig den første tiden? mima Spørsmål og svar 5 05-08-11 23:41
Inn og ut av ketose - HELE tiden! surflover Ketolysekuren 30 27-02-11 09:15
Sulten hele tiden Tingeling62 PCOS og karbohydratkontroll 1 12-03-09 22:03
Sulten hele tiden lill Ketolysekuren 13 15-04-08 19:37
Jeg må jo på do hele tiden! anneca Ketolysekuren 1 12-11-07 15:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no