Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Vanskelig sønn 17 mnd

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-15, 14:46   #1
Johanne88
Juniormedlem
 
Johanne88 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 23
Johanne88 er på en erverdig vei

Vanskelig sønn 17 mnd

Hei!

Jeg trenger virkelig hjelp her!

Jeg har en sønn på 17 mmd som har blitt voldsomt vanskelig nær det kommer til mat. Dette har pågått i flere måneder. Middag og kvelds er ikke ofte vi få i han. Han lager drama så det holde og bare griner.

Nå jeg skal lage mar til han må jeg bare krysse fingrene for at han ikke klikker. Ofte kan jeg gi noe til han, også blir han rett og slett forbannet!

Helsesøsteren følger jo det idiotiske programmet de bruker og sier han ligger under gjennomsnittet og går for sakte opp i vekt. Faren hans og onkelen var svært småspist. Tror min samboer veide 9-10 kg når han var 2. Men han var bare sånn.
Jeg bekymret meg ikke over det før helsesøster spurte om jeg hadde en forklaring på vekten hans. Det var kjempe ekkelt å måtte sitte deg å prøve å få henne tilby forstå hvordan min sønn er. Han slekter veldig på sin far.

Men jeg vil gjøre noe med kostholdet hans!! Jeg vil at han skal glede deg over mat og ønske å spise. Jeg blir så lei meg og stresset når han nekter å spise mat.
Han havnet til og med på legevakten en gang fordi vi ikke hadde fått i han nok mat dagen før. Han hadde lavt blodsukker og var helt slapp og borte.

Har noen vært borti sånt før?? Er det noen tips til en fortvilet mamma som bare vil at gutten hennes skal spise mat??

Takker for svar<3

Johanne88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 15:21   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Jeg er en så dårlig mor at jeg bruker distraksjon for å få i junior mat. Nå er han tre, så han er litt enklere, men da han var rundt din sin alder så så han filmer på ipadden mens jeg maten ham. (Han ser fortsatt barnetv på den under middagen, eneste måten å få han til å sitte stille uten å binde ham...)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 16:12   #3
Johanne88
Juniormedlem
 
Johanne88 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 23
Johanne88 er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Huff, ikke lett altså! Men det var absolutt et tips å prøve ut! Bedre det enn ingenting! Går han i barnehage? I såfall... Spiser han bedre der?

Johanne88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 18:31   #4
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Ikke lett situasjon å være i! Hvilken mat er det han spiser?
Kan det være at det er ubehagelig for han å svelge mat?
Jeg bare spør, for min yngste jente hadde (og har vel fortsatt) ubehage ved å svelge mat som ikke er myk. Jeg fullammet henne i ett år for hun klarte ikke svelge annet, og vi fant ut at det var pga store mandler.
Nå er hun fem år, og cornflakes f eks, og annet gryn, spiser hun ikke. Ikke knekkebrød, men brød går nå.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 18:34   #5
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Og uten at jeg vet mer enn hva du skriver, så er det jo grunn til bekymring når han spiser så lite at han havner på legevakten pga lavt blodsukker? Synes det er bra at helsesøster følger med jeg da, selv om han ligner veldig på sin far. Barn er jo aktive og trenger næring. MEn det er jo ikke du som skal sitte der og forsvare din sønn, du skal jo kunne legge fram dette problemet for helsesøster for så og få hjelp. Helsesøster er jo forskjellige, men de skal jo fungere som hjelp og støtte for deg.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 18:42   #6
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Jeg tenkte også at det kan være ubehag som gjør at han ikke vil spise. Kanskje han har vondt også...

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 19:07   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Ja, han spiser i bhg, slik jeg fant ut at han spiste så lenge han ble avledet... for så lenge noe skjer rundt går det veldig bra, men hvis fokuset blir på maten blir det bare surr.
Da han var baby og begynte med fast føde spiste han alltid mye mer nr vi var ute på noe (cafe, babysang osv) enn hjemme når det var bare meg og han. Så vi begynte å gå på åpen barnehage bare for å spise lunsj der

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 00:56   #8
Johanne88
Juniormedlem
 
Johanne88 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 23
Johanne88 er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Ja, det er bra helsesøster følger med. Men jeg føler meg vel litt hjelpeløs når alle jeg snakker med dette om sier at det er bare en fase og at alle barn er sånn en gang. Også føler jeg at jeg gjør noe galt når jeg snakket med helsesøster. Hun var ikke noe "slem" eller noe, men jeg synes det er veldig.. Ekkelt? Redd for at hun skal tro vi ikke gir mat til gutten vår...

Han spiste en del skive før. Men nå er det ikke alltid deg er akseptabelt. Da må den i såfall være skjerpet. Så jeg tror kanskje ikke det er vondt for han å spise..
Så en dag kan se slik ut:

Frokost:
Alt 1: En skive med pålegg og et glass juice
Alt 1: chiagrøt med kokosmelk og bær (dette ser han ut til å like, men blir også her fort irritert. Men det går bedre enn med brødmat.

mellommåltid før luren:
Her går det ofte i frukt. En banan, litt eple.

Lunsj etter lur:
Her kan det gå bra og det kan gå dårlig. Enten får han cottage cheese med youghurt eller sø får han skive og frukt. Det skal sies at det alltid er mer igjen på fatet hans når han spiser. Selv om det kanskje bare er èn skive på tallerken.

Middag: skjer ikke som regel. Dramaskrik og raseriutbrudd. Kanskje litt småspising om han finner bacon, mais eller ris på fatet.

Kvelds: samme som middag. Noen ganger spiser han en skål med grøt, andre ganger smaker han på kveldsen og bare skaper seg.


Var innom apoteket i dag og kjøpte 4 næringsdrikker og 3 smoothies i samme "linje". Næringsdrikkene er et fullverdig måltid.
Kommr til å gi han dette når han kkke har spist stort.

Da vi kom hjem fra senteret (egentlig en god stund før), var det bare gyldig i skriking. Forkjølet er han også. Så matlysten er vel kanskje enda verre nå. Da måtte faren ta han med opp på rommet vårt for å roe han. Kom ikke på tale at han ville spise noe nede i stuen. Han drakk til slutt næringsdrikken OG en halv skive(!)


Så nå er planen min å hente masse inspirasjon fra oppskrifter og lage masse godt til poden. Jeg skal skrive ned hvordan hver dag er og hva og når han spiser. Dette skal jeg gjøre i en uke. Er jeg fortsatt bekymret kommer eg til å ringe legen for å få en time der. Han er ellers en frisk, aktiv og sosial gutt.

Når det gjelder dette med blodsukkerfallet, var det noe som skjedde en dag han var som i dag omtrent. Klin umulig å få gjort noe med. Også så trøtt at han ikke vet hva han skal gjøre, stakkars.
Men vi lærte i hvertfall at han aldri kan gå til sengs uten noe i magen sin. Leste et sted eller hørte fra en lege (? Husker ikke helt det)- at futtebarn forbrenner mer enn det jenter gjør? Om det stemmer vet jeg ikke.

Uansett: her skal jeg lage smoothier, brød med korn og frø, mate han med kokosolje ig det som er! Hehe!

Er fælt for foreldre å se at barnet ikke spiser som normalt....

Johanne88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 03:46   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Min hadde en runde litt før han var to med fullstendig krise rundt alle måltider og han nektet å ha noe i nærheten av munnen. Det viste seg at han hadde kraftig halsbetennelse... Ordnet seg med litt antibiotika. Har dere fått det sjekket hos lege?
Hvorfor ikke bare gi han litt melk med MME oppi til kvelds, så har han noe i magen? Og heller ta kampen igjen om en mnd eller to? Kanskje han rett og slett ikke er klar enda og har funnet sin rytme?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 06:50   #10
Johanne88
Juniormedlem
 
Johanne88 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 23
Johanne88 er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Han var til legen for noen mnd siden da han var uggen. Hun sjekket luftveiene, men alt sto bra til... Han har spist fast føde i 11 mnd, da.. Hvor av 9 (?) av de har vært problemfri.... Og han er interessert og glad i mat. Det vet jeg. Det må bare skje på hans premisser når han er i humør. Tilbyr vi mat på en feil tid klikker han. Særlig om han får det servert på sitt eget fat til tider. Ser han at jeg lager eller spiser mat, går han rundt å gaper.


Men som sagt. Jeg skal kartlegge måltidene hans nå. Ser jeg at det går rett vest, er det rett til legen.

Tror også jeg skal begynne å servere mat fra vårt fat mens han får sitte på fanget vårt.... Har aldri vært fan av det, men verdt et forsøk!

Johanne88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 16:00   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Jentungen min hadde så store mandler at en homøopat (ja, man prøver alt!) ikke skjønte at hun klarte å spise brødmat og sånt! Få sjekket mandlene hans i alle fall. Friske unger sulter seg ikke heter det, og jeg synes ikke det høres ut som en unge som bare er mett og ikke vil ha mat heller egentlig.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 16:09   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Har også hatt slike perioder her, når lillemor var mindre. Jo mer jeg stressa, dess verre ble det. Men så gikk det over etterhvert. Men nå ble det aldri så ille at hun ble syk av det, "bare" veldig tynn. Det er fortsatt sånn at hun ikke ønsker å spise i perioder, men nå regulerer hun det helt fint selv.

Å lage seg en masse uvaner for å lure i han mat blir å sette alvorlige kjepper i hjula for dere selv. Utrolig vanskelig å snu noe sånt i ettertid. Må man så må man, men.. Vi hadde en uvane med å gi henne f.eks frokost og middag foran barne-TV og fant ut at det ble mye mer rolig og effektivt å spise ved kjøkkenbordet, uten noen distraksjoner. Men da var hun eldre enn din er nå og ferdig med trassalderen.

Det viktigste er jo at han får i seg næring. Så om det er næringsdrikk, så får det bare være. Lager mye smoothie her, når hun er inne i en veldig småspist periode. Der kan du lure inn mye næring. I supper også. Også kan det være kjekt å gi han det han liker, i en periode. Dette er kanskje ikke tiden for å tenke all verdens på at maten skal være gjennomsunn og perfekt, hele tiden? Finn ut noe han liker og gi han det, så kan du heller lære han å like nye ting, når det har stabilisert seg litt.

Rart at ikke helsesøster byr på noen forslag til problemløsing da. Spiser han ikke i barnehagen heller?

__________________

Sist redigert av nellie : 25-01-15 kl 16:19.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 16:14   #13
Johanne88
Juniormedlem
 
Johanne88 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 23
Johanne88 er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Nei, jeg er enig
Lirer på om jeg skal bestille time i morgen allerede.

Dagen i går så slik ut:

Frokost ca 9: skive med leverpostei, smør og majones. Drikke- eplejuice
Spiste hele skiven.

Lunsj/frokost 12:00 hos mamma- serverte pølser, brød og egg: spiste ikke.

Mellommåltid 14: servert skive med ost- spiste bare osten -

15:00 et halvt rundstykke uten noe på. Plukker bare av pålegg som kan plukkes av

16:00- slurk fra suppesmoothie og en hel fruktsmoothie fra hipp.
Herfra og til han endelig spiste siste måltid, var det bare hyling og skriking.

19- næringsdrikk (fullverdig måltid) og en halv skive


Dagen i dag så langt:

Frokost 09:00: et rundstykke med pålegg, smoothie. Spiste bare halve rundstykket

Måltid 2 litt over 11- næringssmoothie m bær, lagde egg og laks, men vil ikke ha

Måltid 3 etter lur klokken 15- servert pasta med hjemmelaget tomatsaus og kjøttdeig. Spiste noen Måbiter, nektet plent før han fikk bytte fat med pappan.


Nå sitter han å spiser pastaen. Hvor mye er uvisst akkurat nå, men fingerspiser og søler litt.

Johanne88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 16:15   #14
Johanne88
Juniormedlem
 
Johanne88 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 23
Johanne88 er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Tar også maten ut av munnen og slipper det på gulvet.

Johanne88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 16:22   #15
Johanne88
Juniormedlem
 
Johanne88 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 23
Johanne88 er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har også hatt slike perioder her, når lillemor var mindre. Jo mer jeg stressa, dess verre ble det. Men så gikk det over etterhvert. Men nå ble det aldri så ille at hun ble syk av det, "bare" veldig tynn. Det er fortsatt sånn at hun ikke ønsker å spise i perioder, men nå regulerer hun det helt fint selv.

Å lage seg en masse uvaner for å lure i han mat blir å sette alvorlige kjepper i hjula for dere selv. Utrolig vanskelig å snu noe sånt i ettertid. Må man så må man, men..

Det viktigste er jo at han får i seg næring. Så om det er næringsdrikk, så får det bare være. Lager mye smoothie her, når hun er inne i en veldig småspist periode. Der kan du lure inn mye næring. I supper også. Også kan det være kjekt å gi han det han liker, i en periode. Dette er kanskje ikke tiden for å tenke all verdens på at maten skal være gjennomsunn og perfekt, hele tiden? Finn ut noe han liker og gi han det, så kan du heller lære han å like nye ting, når det har stabilisert seg litt.

Rart at ikke helsesøster byr på noen forslag til problemløsing da. Spiser han ikke i barnehagen heller?

Han går ikke i barnehage enda.. Men er enig i det du sier i hvertfall. Hjalp ikke noe særlig med "forstyrrelser" under måltid heller.

Kjenner jeg er stresset innvendig nå.. Sitter med en 5 uker gammel gutt som jeg faktisk ikke har roen på å amme fordi jeg styrer sånn med storebror. Kjenner jeg er sliten og lei nå. Hjelper heller ikke at mannen understreker hvor dumt det er at jeg ikke ammer...

Nå kjenner jeg at kaoset bygger deg opp i meg igjen....

Johanne88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 16:26   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Jenta mi lærte seg å elske sunn mat hos farmoren og farfaren sin. Jeg stressa så forferdelig med at hun MÅTTEEE LIKE SUNNE TING (!!!). Tilslutt så nektet hun å spise grønnsaker f.eks, mens hos besteforeldrene langet hun inn med både spinat og søtpotet, når jeg ikke var der. Også med faren sin var hun mer medgjørlig på det området.

Kan ikke mannen din ta seg av måltidene akkurat nå, mens du setter deg et annet, rolig sted og ammer?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 17:17   #17
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Opprinnelig lagt inn av Johanne88, her.

Han går ikke i barnehage enda.. Men er enig i det du sier i hvertfall. Hjalp ikke noe særlig med "forstyrrelser" under måltid heller.

Kjenner jeg er stresset innvendig nå.. Sitter med en 5 uker gammel gutt som jeg faktisk ikke har roen på å amme fordi jeg styrer sånn med storebror. Kjenner jeg er sliten og lei nå. Hjelper heller ikke at mannen understreker hvor dumt det er at jeg ikke ammer...

Nå kjenner jeg at kaoset bygger deg opp i meg igjen....

Spiste han da han fikk bytte fat med pappan? Hvis han da spiste godt er det jo bare tøysfakter. Og han ble storebror for en drøy mnd siden sier du - hadde han da begynt med måltids-styret eller begynte det på samme tid? Kan godt være en reaksjon på lillebroren det der da. Det kan jo være en enorm overgang for en liten tass å må dele mamma (og pappa) med en enda mindre tass.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 17:21   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Spiste han da han fikk bytte fat med pappan? Hvis han da spiste godt er det jo bare tøysfakter. Og han ble storebror for en drøy mnd siden sier du - hadde han da begynt med måltids-styret eller begynte det på samme tid? Kan godt være en reaksjon på lillebroren det der da. Det kan jo være en enorm overgang for en liten tass å må dele mamma (og pappa) med en enda mindre tass.

Akkurat det tenkte jeg også.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 17:38   #19
Johanne88
Juniormedlem
 
Johanne88 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 23
Johanne88 er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Spiste han da han fikk bytte fat med pappan? Hvis han da spiste godt er det jo bare tøysfakter. Og han ble storebror for en drøy mnd siden sier du - hadde han da begynt med måltids-styret eller begynte det på samme tid? Kan godt være en reaksjon på lillebroren det der da. Det kan jo være en enorm overgang for en liten tass å må dele mamma (og pappa) med en enda mindre tass.

Spiste litt fra fatet da ja. Men ikke mye. Det kan også hende han nekter å spise selvom. Og dette har vart KJEMPE lenge. Lenge før lillebror kom til verden. Så det er ikke reaksjon på det. Han er verdens snilleste storebror foreløpig...

Johanne88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 17:39   #20
Johanne88
Juniormedlem
 
Johanne88 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 23
Johanne88 er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jenta mi lærte seg å elske sunn mat hos farmoren og farfaren sin. Jeg stressa så forferdelig med at hun MÅTTEEE LIKE SUNNE TING (!!!). Tilslutt så nektet hun å spise grønnsaker f.eks, mens hos besteforeldrene langet hun inn med både spinat og søtpotet, når jeg ikke var der. Også med faren sin var hun mer medgjørlig på det området.

Kan ikke mannen din ta seg av måltidene akkurat nå, mens du setter deg et annet, rolig sted og ammer?

Jeg klarer rett og slett ikke...

Johanne88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 18:00   #21
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Opprinnelig lagt inn av Johanne88, her.

Jeg klarer rett og slett ikke...

Kanskje du rett og slett MÅ klare det en stund.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 18:05   #22
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Høres veldig utfordrende ut for dere dette
Jeg synes du er flink som tenker ut alternative måltider som måltidserstattere og smoothies. Ellers så spiser han lite, men ikke så lite heller. Min datter er fem år, og det er perioder hun knapt spiser på dagen, i dag har hun f eks spist to speilegg og en pakke nudler. Middag liker hun ikke for tiden, hun nekter plent å smake. Kanskje hun spiser fiskepudding i dag, vi får se. Skiver spiser hun svært sjeldent hjemme.
Har dere tenkt han skal gå i bhg? Det er der min datter får i seg maten. Hun elsker maten i bhg for den er magisk, og vi gjør ikke noe stort nummer av det. Det kommer senere.

Men jeg synes det hele virker svært fastlåst hos dere, så var jeg deg ville jeg ha kontaktet helsestasjonen og bedt om hjelp.
Lykke til

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 18:08   #23
Johanne88
Juniormedlem
 
Johanne88 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 23
Johanne88 er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Kanskje du rett og slett MÅ klare det en stund.

Jeg er hjemme hver dag med begge to. Gjorde det en stund, men jeg klarer ikke ta meg av begge to når jeg har mini til puppen så ofte. Flott for de som klarer det. Men jeg har ikke mer krefter igjen. Har dårlig nok samvittighet som det er.

Johanne88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 18:12   #24
Johanne88
Juniormedlem
 
Johanne88 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 23
Johanne88 er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Høres veldig utfordrende ut for dere dette
Jeg synes du er flink som tenker ut alternative måltider som måltidserstattere og smoothies. Ellers så spiser han lite, men ikke så lite heller. Min datter er fem år, og det er perioder hun knapt spiser på dagen, i dag har hun f eks spist to speilegg og en pakke nudler. Middag liker hun ikke for tiden, hun nekter plent å smake. Kanskje hun spiser fiskepudding i dag, vi får se. Skiver spiser hun svært sjeldent hjemme.
Har dere tenkt han skal gå i bhg? Det er der min datter får i seg maten. Hun elsker maten i bhg for den er magisk, og vi gjør ikke noe stort nummer av det. Det kommer senere.

Men jeg synes det hele virker svært fastlåst hos dere, så var jeg deg ville jeg ha kontaktet helsestasjonen og bedt om hjelp.
Lykke til

Ja, veldig håpløst...Så bra at hun spiser i barnehagen da. Har lest det er mange som gjør det!
Han skal inn i bhg så snart vi får plass. Venter på svar. Garantert til høsten da.

Kanskje jeg er helt på villspor her, men jeg føler ikke helsesøster kan gjøre stort annet enn å gi meg tips på hvordan han får spist.
I dag har vi gjort alt mulig. Og jeg orker ikke bruke tid på helsesøster.. De gjentar seg selv hele tiden. I hvertfall min Ringer legen vår i morgen og ber henne sjekke alt som kan sjekkes.

Johanne88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 19:39   #25
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

For han er det en fin måte å få ekstra oppmerksomhet. Ikke uvanlig når de er så små da de får søsken. Slitsomt og frustrerende.

La han få masse oppmerksomhet på de positive tingene han gjør. Enten det er lek eller spising.

Synd at mannen maser om amming, hvis du holder på å gå i frø. Mange har det vel så bra med morsmelkerstatning.

Overse ham så godt du kan når han ikke vil spise...bare la maten stå der. Ikke mas. Lett å si, men når du føler du får korreks av helsestasjon fordi han er tynn, så skjønner jeg det er vanskelig. Legg bare en og en bit av noe han har spist før, så du vet at han liker det. Skryt så fort det er noe å skryte av.

Lykke til😊

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Personlig kosthold og sønn på 2 år Tempezt Barns kosthold 6 25-05-13 18:54
Ekstremt tynn sønn Vibeke-67 Generell diskusjon 28 14-12-11 00:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no