Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Vedvarende vekttap

Trenger litt råd ...

Vedvarende vekttap Det er her kiloene forsvinner!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-12-07, 13:40   #1
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Trenger litt råd ...

Hei dere! Nå har jeg fulgt reglene for induksjon i to uker. Har dog vært borti det som Atkins så vakkert kaller "The kiss of failure" - drakk 1 glass vin lørdag i uke 1 (gikk ned i cm for det) og skeiet ut med litt kålrabistappe, 1 glass vin og 1 Baileys () igår, dvs mandag i uke 3.

Jeg skal ned en 5+ kilo, ikke ekstremt mye altså, men vekten har ikke rast ukontrollert ned på disse ukene, og her er spørsmålet mitt:

Bør jeg forbli på induksjonskost nå fremover? Julebordsesongen innebærer jo et par "kisses of failure" til, så helt rene induksjonsuker blir det ikke.

Eller bør jeg over i fase 2?

Og I SÅ FALL: Jeg synes jeg spiser godt med grønnsaker til hvert måltid, og enda mer grønt vet jeg ikke om jeg orker! Det jeg har aller mest lyst til er å begynne med nøtter igjen, ingenting annet fra vedvarende-listen frister noe voldsomt. Er det noen med erfaringer å dele her?

Og et spørsmål til - når kan jeg øke ostekvoten? Det står at jeg kan spise ca 100g ost pr dag på induksjon, men så har jeg ikke funnet noe mer om det i boken.

Ble mange spørsmål her, tusen takk om du svarer!

__________________
Be still now

Sist redigert av Eilan : 11-12-07 kl 14:30.
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 14:23   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt råd..

Bare i farten her - jeg synes ikke det er noen grunn til at du skal fortsette på induksjon egentlig, med så få kilo som du skal ned. Når det gjelder ost: Egentlig ville jeg heller prøvd å kutte ut melkeproduktene for å se om det er det som stopper deg ... og heller økt en del på karbohydratene (også andre ting enn grønnsaker). Men det er meg, da, vet ikke om andre er enige

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 14:29   #3
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger litt råd..

Hei Frøy!

Vet ikke ennå om det er noe som stopper - gikk ned ca 1 cm på hvert målested første uken. På målingen igår hadde jeg gått opp igjen (resp. 1 og 1/2 cm) på to av målestedene (rumpe og lår), men nå har jeg menstruasjon, så det er umulig å si hva slags nedgang som skjuler seg bak den.

Kanskje jeg skal fortsett en uke til og se hva målingene blir da? Vanskelig å monitore nå.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 14:34   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt råd..

Ah, skjønner. Har visst ikke helt oversikt jeg, skjønner jeg .

Da vil jeg si at du sikkert kan spise litt nøtter og ost og litt vin. Induksjonen er jo strengt tatt bare to uker, du ødelegger nok ikke noe ved å øke på litt nå

tilbake

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 14:40   #5
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger litt råd..

Så bra! Er fortsatt litt paranoid for disse kisses of failure bare. Er induksjonsukene smadret av dette, eller er nedgangen et tegn på at det var ok?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ah, skjønner. Har visst ikke helt oversikt jeg, skjønner jeg .

Det jeg litt klossete prøvde å si i det første innlegget var at jeg ikke har gått så mye ned disse ukene at det vil være risikabelt for helsen å ta noen til! Litt har det gått ned

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 15:05   #6
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt råd..

Jeg mener det er ok . Det er jo ikke helt by the book, men det har sannsynligvis ikke ødelagt noe. Du er så flink til å holde deg på matta ellers at de glassene med vin du har tatt nok ikke har betydd noe.

Flott at du har gått ned litt, da!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 16:16   #7
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger litt råd..

Ja!

Er som Oscar Wilde - kan motstå hva som helst bortsett fra fristelser Kaffen var vond å slutte med denne gangen, men nå går det bra.

Vurderer steeeerkt å lage mandelmuffins idag. Uten mel, bare mer nøtter. En muffin blir 50g mandler, som er snaut 5g karb, i tillegg til smør og egg som jo er induksjonssnadder uansett.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger litt veileding Tommy28 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 37 18-01-08 01:53
jeg trenger litt råd og hjelp! Siljevanilje Andre dietter 1 08-03-07 10:50
Trenger litt hjelp! pixie Ketolysekuren 11 29-08-06 22:38
Trenger litt Atkins-hjelp. Fjonken Spørsmål og svar 4 19-02-06 12:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no