Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ha!! 14,9 gram Kh på en dag

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-08, 19:15   #1
Gunhild
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 86
Gunhild er en juvelGunhild er en juvelGunhild er en juvel

Ha!! 14,9 gram Kh på en dag

Slett ikke dårlig beregnet

Jeg lastet med mat på data nå i kveld (tusen takk Lindabtn) og regnet over dagens karbohydrater så langt.... 14,9 karbohydrater....

Tenkte egenltig at jeg skulle ta et lett kveldsmåltid, men har jo egentlig ingen karbohydrater igjen i dag... får vel ta noe med tilnærmet 0 karb. i da

Har lest et sted at man bør ligge rett i overkant av 15 gr karb. pr dag når man er på ketolyse.... stemmer dette eller Altså jeg mener heller rett over enn noe særlig under (så lenge man er i ketolyse) ??

Uansett... kommer til å følge nøye med fremover.... ser at den største enkeltstående kilden til kh i dag er lettmelka jeg bruker i kaffen (ca 1 dl totalt i løpet av dagen) Får bruke fløte fremover. Mindre karber og trenger mindre mengde pr kopp....

Lurer litt på om jeg har litt lite grønt i dag.... bare salaten til middag og litt agurk..... Hvor dytter dere inn alle grønnsakene ??

__________________
Mange klemmer fra Gunhild
Gunhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 19:24   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Ha!! 14,9 gram Kh på en dag.

Heller rett over enn rett under vil jeg si.

Det er forskjellig hvor mye vi kan spise før vi går ut av ketose. Det er ikke noe vits å spise for få. Heller litt mer. Mange som ikke går ned i vekt merker at de spiser for lite.

Jeg kan være i ketose når jeg spiser 30kh for dagen. Så du må prøve ut hvor mye du kan spise.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 19:49   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ha!! 14,9 gram Kh på en dag.

det lureste er nok å "dytte inn" grønnsakene i alle måltider!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 21:16   #4
Gunhild
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 86
Gunhild er en juvelGunhild er en juvelGunhild er en juvel

Sv: Ha!! 14,9 gram Kh på en dag.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

det lureste er nok å "dytte inn" grønnsakene i alle måltider!

Ja sikkert....

Synes bare det er vanskelig å få med nok gr.saker. Spiser jo agurker til de fleste måltider. Salat eller andre gr.saker til middag, gjerne litt sopp i feks omeletter eller lignende.... mye løk osv... men det blir ikke så store mengder av det.......

Ja ja, kanskje jeg alikevel spiser nok....

__________________
Mange klemmer fra Gunhild
Gunhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 23:40   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ha!! 14,9 gram Kh på en dag

her må du eksperimentere. Se på oppskrifter her og se hvor mye fint du kan lage med masse grønnsaker.

Agurk er en veldig lite næringsrik grønnsak, så jeg ville heller prøvd å finne noe annet å spise Er mye godt du kan spise, men da må du prøve deg frem

Jeg f.eks har lært meg å ELSKE spinat. Spiser det hver dag og ja:P elsker det.. er så godt. Spiser også masse blomkål, brokkoli, forskjellig salat, aubergine, paprika i alle mulige forskjellige farger.

Masse muligheter anbefaler å prøve å eksperimentere litt. hvis ikke så kan ketolyse bli ille kjedelig etterhvert.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen av dere eksperter kommentere menyen min denne uka? Tette80 Ketolysekuren 7 03-05-07 15:11
Har jeg forstått utregningene? Icerus Optimal Ernæring 8 20-04-07 08:44
4everliving med sunnere livsstil 4everliving Åpne dagbøker 36 22-04-05 14:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no