Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Enkle mandelpletter

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-11, 11:25   #1
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Enkle mandelpletter

Lagde mandelmelk i går, og måtte finne på noe med mandelmassen. Det er en pose med mandelmel på vei i posten, så gadd ikke tørke det til mandelmel. I stedet lagde jeg noen pletter, som ble ganske så gode, synes jeg. Prøvde å steke de i stekepanne først, anbefales ikke

Vet ikke nøyaktig mengde mandelmasse, men det var etter 2 dl mandler.

Mandelmasse
3 egg
ca 1,5 dl fløte
litt vann
vaniljesukker*
kardemomme
kanel
salt

Bland mandelmasse, egg og fløte sammen. Spe på med vann til det er en tjukk røre/tynn grøt. Smak til med krydder og salt. Klæsj på en stekeplate med bakepapir i ønsket plettstørrelse, sett i forvarmet ovn, 200 grader, 10 minutter.

Veldig godt med skogsbærsaus over!

*Tips: Jeg har en vaniljestang i en tett boks med sukrin.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 01:44   #2
Ninisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 16
Ninisen er på en erverdig vei

Sv: Enkle mandelpletter

Det hørtes godt ut! Men hvordan (og hvorfor) lager du egentlig mandelmelk?

Angående vaniljesukker, blir det altså vaniljesmak på sukrinet av å bare ha en vaniljestang oppi boksen?

Ninisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 09:10   #3
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Enkle mandelpletter

Opprinnelig lagt inn av Ninisen, her.

Det hørtes godt ut! Men hvordan (og hvorfor) lager du egentlig mandelmelk?

Angående vaniljesukker, blir det altså vaniljesmak på sukrinet av å bare ha en vaniljestang oppi boksen?

Jeg brukte Mjuuugly sin framgangsmåte for å lage mandelmelken. Det var veldig enkelt! Hun skriver også godt om hvorfor man vil ønske å lage mandelmelk. Jeg tenkte å bruke det i smoothie, og kanskje matlaging? Har tidligere brukt soyamelk, men det er ikke så bra for meg pga PCOS.

Det gjør det! Bør stå i noen uker først, og så bruker jeg ca dobbel mengde hjemmelaget vanilijesukker.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle "hybelgryter" for enkle kokker Fero Middag 5 02-06-11 13:50
Knallgode og enkle wraps! silje_rs Middag 3 18-03-11 19:12
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Enkle kyllingretter sjokoman Middag 1 20-06-09 15:27
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no