Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS skravletråd

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-11, 21:25   #301
Joseffa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 1
Joseffa er på en erverdig vei
Question

Sv: PCOS skravletråd

Første dag gang på lavkarbo.no. Leste om gunstige helseeffekter ved lavkarbo kosthold i "Frisk med lavkarbo" - Er veldig interessert i å gå litt ned i vekt samt hadde vært fantastisk om noe av hårveksten jeg har i ansiketet hadde forsvunnet. Noen som har erfart redusert hårvekst etter lavkarbo kosthold ( primært dere med pco)?

Joseffa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: forsøk på lav karbo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 23:30   #302
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: PCOS skravletråd

Hurra for mensen Liquid! Tipper det er ikke mange som har opplevd det slik, men jeg husker følelsen, det er fantastisk! For meg var det et tegn på at systemet var i orden igjen.

Lykke til Joseffa!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 09:09   #303
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Hei Joseffa, og velkommen til oss!
Jeg har lurt på det samme, men ikke funnet noen entydige svar ennå. Selv har jeg spist lavkarbo i ca 5 mnd, og fått mange positive effekter, men hårveksten er den samme. Mulig det tar lengere tid. Håper i hvert fall at det vil komme en forandring etterhvert!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 20:35   #304
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

kjenner jeg trenger motivasjon.. er blitt helt slapp på å bake å lage ting.. men vil lage nå, satt på nett her å tråla, funnet lavkarbo loff, kanelsnurrene du linket, å diverse..
jeg er nemlig dritt lei av egg vær enbeste morra. har hatt egg til frokost vær dag i 8 uker nå.. fysj..
å så er jeg inni en periode jeg savner big one, rundstykker, pomes frites hamburgerbrøs osv.. vet det meste kan bakes lav karbo style, men smaker ikke likt..
er bare så slitsomt å være lei av egg, sammtidig som man er tiltaksløs.. mister skikkelig motivasjonen merker jeg..
ååå.. spesielt npr vekta har vist 2 sifret å så viser den 3 sifret igjen.. åååå..
noen gode ord til meg?


men en gla nyhet..
etter 8 uker på lavkarbo fikk jeg pos el test på fredag.. å den var neg igjen på lørdag.. så ... jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
jeg har fått egg løsning av meg selv.. for meg med pcos er dette svææært gøy å kunne si...
jeg har fått egg løsning.. ååå all ære til ketose..
derfor måå jeg bare fåp igjen motivasjonen

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 21:54   #305
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Grattis med positiv EL-test, Mizzim! Det er jo supert!

Skjønner at du er lei av egg, altså! Jeg synes også frokost er utfordrene, og jeg er ikke på ketolyse. Men hva med meatza, kan du spise det på ketolyse? I så fall er det en god og innmari mettende frokost, lett å lage og du kan lage opp for flere dager.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 13:02   #306
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

hva er det maetza greiene du snakker om da? hørtes spennende ut aner ikke om jeg kan ha det for vet ikke hva det er

ja klara.. tenk.. egg lsøning, helt av meg selv... er sååå gla
har såå tro på klaff denne mnd, det har mannen å.. så vi får jo bare håpe

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:08   #307
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Meatza er en "pizza", med kjøttdeig til bunn og ost oppå. Det finnes flere oppskrifter på det, både her inne og på blogger rundt omkring

Det er deilig når man har trua, altså! Hadde vært topp hvis dere fikk det til på egenhånd! Lykke til med pp!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 14:02   #308
lelevløp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 13
lelevløp er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

JEG OG HAR FÅTT TILBAKE MENEN ETTER OVER 2 ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lavkarbo er helt utrolig, og burde anbefales av leger for PCOS-kvinner spør du meg!! <3<3

lelevløp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 21:30   #309
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Hurra! Gratulerer med mensen
Helt enig med deg! Lavkarbo burde være det første leger anbefaler for PCOS-jenter!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 06:36   #310
lelevløp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 13
lelevløp er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

TUSEN TAKK :-) Det skal bli gøy å høre va legen har å si til dette =) håper bare det ikke var et engangstilfelle..

Jeg lurer på alle sammen.. Jeg har følt så å si en ketolyse-streng lavkarbo for å få tilbake mensen.. må jeg fortsette med dette nå, eller kan jeg prøve meg med litt mer karbo? .. Fikk mensen tilbae etter 2 år uten, ved å gå på denne kuren i ca 1 mnd.

takktakk:-)

lelevløp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 16:50   #311
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.127
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Gratulerer med mensen, Leveløp

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 07:52   #312
lelevløp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 13
lelevløp er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Heii igjenn :-))
Som jeg skrev lengre opp har jeg fårr tilbake mensen for første gang på to år. Jeg hadde utredning for 1 oh ett halvt år siden, men fikk ikke behandling da jeg skulle til utlandet et år. Jeg er bare 20, og 166 og 55 kilo. Altså er jeg mere under enn overvektig. hadde aldrig trodd ketolyse, lavkarbo ville gi meg mensen så fort! er i ekstase. Jeg har time hos spesialist om noen uke, og lurer vldig på om dere kan hjelpe meg litt før jeg drar!!!!

Jeg tenker jeg blir satt på p-piller noe som for såvidt er greit. Men jeg lurer på :
Symptomene jeg har som jeg gjerne vil bli kvitt er håravfall, har svært tynt hår og så har jeg veldig mye hår langs kinnene. er det noen p-piller som spessiellt hjelper mot dette??
Og så har jeg ikke pupper i det hele tatt, noen som har opplevd at dette forandrer seg? har ikke utviklet med siden jeg var 13 egentlig.

TUSEN TAKK FOR ALL HJELP JEG KAN FÅ!!

lelevløp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 13:38   #313
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Hm, det er vel Diane p-piller som er mest brukt for PCOS tror jeg.

Her er en veldig bra oversiktsartikkel fra Tidsskriftet, legeforeningens egen side. Det står bl.a. om p-piller:

Sitat:

P-piller er effektive for behandling av menstruasjonsforstyrrelser. En del moderne p-piller øker dessuten nivået av HDL og har en forebyggende effekt når det gjelder endometriehyperplasi, endometriecancer og ovarialcancer. Dessuten øker p-piller konsentrasjonen av serum-SHBG samtidig som de hemmer sekresjonen av androgen, noe som medfører at serumnivået av fritt testosteron synker. Dette vil igjen kunne ha positiv effekt når det gjelder hirsutisme. Imidlertid er det viktig å merke seg at p-piller av kombinasjonstypen øker insulinresistensen. Den kliniske betydningen av denne biokjemiske effekten er usikker.

Det står også nevnt noen behandlingsalternativer for bl.a. hirtuisme (økt hårvekst), men ikke noe om alopeci (hårtap).

Aner desverre ikke når det gjelder pupper. Mine har alltid vært ganske store (på vei til å bli ganske lange i stedet )

Det er det jeg kan komme på. Blir spennende å høre hva spesialisten sier!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 23:53   #314
Circe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 6
Circe er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av lelevløp, her.

Heii igjenn :-))
Som jeg skrev lengre opp har jeg fårr tilbake mensen for første gang på to år. Jeg hadde utredning for 1 oh ett halvt år siden, men fikk ikke behandling da jeg skulle til utlandet et år. Jeg er bare 20, og 166 og 55 kilo. Altså er jeg mere under enn overvektig. hadde aldrig trodd ketolyse, lavkarbo ville gi meg mensen så fort! er i ekstase. Jeg har time hos spesialist om noen uke, og lurer vldig på om dere kan hjelpe meg litt før jeg drar!!!!

Jeg tenker jeg blir satt på p-piller noe som for såvidt er greit. Men jeg lurer på :
Symptomene jeg har som jeg gjerne vil bli kvitt er håravfall, har svært tynt hår og så har jeg veldig mye hår langs kinnene. er det noen p-piller som spessiellt hjelper mot dette??
Og så har jeg ikke pupper i det hele tatt, noen som har opplevd at dette forandrer seg? har ikke utviklet med siden jeg var 13 egentlig.

TUSEN TAKK FOR ALL HJELP JEG KAN FÅ!!

Hei
Jeg er ny her, lest litt her, men fikk lyst til å lage bruker nå

Nå er det ikke sikkert at jeg har PCOS, for jeg har ikke fått diagnosen hos gynekolog ennå. Venter på time. Men jeg har mange av symptomene så det er ganske sannsynlig at jeg har PCOS. Håper nesten jeg får diagnosen så jeg kan begynne ordentlig på lavkarbo. For det har jeg ikke orket ennå, er ikke særlig glad i lavkarbo-mat. Men om det hjelper på symptomene er det jo veldig verdt det!

Jeg er som deg mer undervektig enn overvektig. Har gått på p-pillen Diane en stund. Vet ikke noe om håravfall, for jeg har tykt hår, men p-pillen har ikke hjulpet særlig på andre ting på meg hvertfall. Har fått litt mindre uren hud da, men samme hårmengde i ansikt osv, og ikke noe vekst i brystene Jeg er 21 år og har heller ikke utviklet bryster. Så føler veldig med deg. Men kanskje du er heldig, det er jo verdt å prøve p-piller Men tenk på at du kan få bivirkninger, før du evt begynner.

Circe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 06:51   #315
lelevløp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 13
lelevløp er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Circe, her.

Hei

Jeg er som deg mer undervektig enn overvektig. Har gått på p-pillen Diane en stund. Vet ikke noe om håravfall, for jeg har tykt hår, men p-pillen har ikke hjulpet særlig på andre ting på meg hvertfall. Har fått litt mindre uren hud da, men samme hårmengde i ansikt osv, og ikke noe vekst i brystene Jeg er 21 år og har heller ikke utviklet bryster. Så føler veldig med deg. Men kanskje du er heldig, det er jo verdt å prøve p-piller Men tenk på at du kan få bivirkninger, før du evt begynner.

Hei og takk for svaar :-))
Synes det er veldig fin å høre om noen som "er veldig" lik meg!!.. Det er jo ganske få som sier ikke er overvektig, og jeg synes det er vanskelig når alle prater om at de plir friske når de går ned i vekt for det går ikke for meg..

Før jeg fikk diagnosen gikk jeg på p-piller ett år som prevansjon, men måtte slutte pg, forferdelig umørsvigninger.. Og det var da jeg ikke fikk tilbake mensen etter at jeg sluttet med de jeg fikk utredning og diagnose. Derfor er jeg litt redd for igjenn å prøve pillene igjenn.. samtidig som jeg har jo blitt endre nå, og kanskje det vil hjelpe på mot hunørsvigningene.. noen som har opplevd dette?.. prøvde flere forskjellige den gangen også.

lelevløp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 14:16   #316
Circe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 6
Circe er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av lelevløp, her.

Hei og takk for svaar :-))
Synes det er veldig fin å høre om noen som "er veldig" lik meg!!.. Det er jo ganske få som sier ikke er overvektig, og jeg synes det er vanskelig når alle prater om at de plir friske når de går ned i vekt for det går ikke for meg..

Før jeg fikk diagnosen gikk jeg på p-piller ett år som prevansjon, men måtte slutte pg, forferdelig umørsvigninger.. Og det var da jeg ikke fikk tilbake mensen etter at jeg sluttet med de jeg fikk utredning og diagnose. Derfor er jeg litt redd for igjenn å prøve pillene igjenn.. samtidig som jeg har jo blitt endre nå, og kanskje det vil hjelpe på mot hunørsvigningene.. noen som har opplevd dette?.. prøvde flere forskjellige den gangen også.

Ja, det er fint å ha noen å snakke med i samme situasjon Legene bare avfeier meg med en gang når jeg tar opp PCOS, for "jeg er jo tynn" Men jeg HAR jo høyt testosteron i alle fall (det jeg har blitt fortalt fra blodprøver de har tatt). Vet ikke hvordan de andre hormonene mine er, for de har ikke sagt noe om det.
Jeg går på p-piller og får en del humørsvingninger, men jeg må jo ha prevansjon uansett så jeg holder det bare ut. Kan bli veldig sinna noen ganger. Men vet ikke om jeg bare er sånn eller om det er pga p-pillene? Tror det kan ha noe med blodsukkeret mitt å gjøre og..
Jeg har gått på Diane i to år til sammen og har gått på de ett år i strekk nå. Synes de er helt ok, de gjør ikke huden min verre i hvertfall, som andre merker har gjort. Men bortsett fra det er det ikke så mye positive effekter på meg, bortsett fra at jeg ikke blir gravid da :P


Forresten så har jeg tenkt på noe. Det burde være sånn at de som har PCOS pga gener og ikke overvekt, som "må" spise lavkarbo, burde få støtte fra NAV til kostholdet hver måned. Sånn som de med cøliaki. For lavkarbo-kosthold er ganske dyrt synes jeg, i forhold til vanlig norsk kosthold. Hvertfall når man er student Hva mener dere?
Sikkert vanskelig å få igjennom noe sånt da. Er ikke alle leger som tror på lavkarbo heller. Men kanskje det kan bli sånn en gang i tiden


Sist redigert av Circe : 04-10-11 kl 14:21.
Circe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 22:03   #317
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: PCOS skravletråd

Jeg er ikke enig i det, jeg syns ikke lavkarbo er dyrt. Nå handler vi en gang i uka. Før handlet vi omtrent hver dag, det kom ofte på mellom 300-500 kr. Nå kommer ukeshandlingen på mellom 1000-1600 kroner. Da spiser vi godt, har lørdagsgodis, kanskje en kake eller noen muffins innimellom der. Og mannen spiser høykarbo, så her er jo iregnet hans mat også. Ville antakelig blitt billigere uten søplematen hans (sjokoladepulver, ketchup, sursøt saus osv) selv om han ville spist mer lavkarbo.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 11:35   #318
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Enig med deg, Imp, i at det ikke er så dyrt med lavkarbo. Men jeg husker det var litt dyrere i starten, både fordi jeg var mer sulten i omleggingsfasen, og fordi jeg trodde jeg måtte spise så veldig strengt. Det kommer jo an på hvilken retning man er på, men for meg på LCHF er det samme matbudsjett som før. Grønnsaker, bønner og linser er ikke dyrere enn pasta, ris og poteter, synes jeg.

Circe - I tillegg er det nok slik at alle som har PCOS har det pga gener. Selv om forskningen ikke har kommet så langt på dette feltet, ser det ikke ut til å være noe man kan spise på seg, sånn som dia2.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 11:36   #319
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Hyggelig å se deg igjen her inne, Imp! Hvordan går det med deg?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 15:49   #320
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Godt poeng, Cho. Jeg er nok også flinkere til å handle på tilbud nå. Hamstre gulost til halv pris, for eksempel

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 16:53   #321
Circe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 6
Circe er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Kan være det ikke er så mye dyrere. Kan være at det bare virker sånn Men så handler jeg liksom bare på den ene butikken jeg er innom, så får sjelden med meg bra tilbud. Har ikke bil, så får ikke gjort storhandel heller.

Klara: Ja det kan nok være genetisk uansett.

Circe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 23:32   #322
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Jeg nådde målet mitt med tanke på vekt og litt hyppigere perioder og da skulle jeg jo begynne å legge til litt karbs for å finne balansepunkte, altså holde vekten stabil.
MEN jeg klarer det ikke.

Det går fint å si nei til alt, men jeg klarer ikke si ja til noe, det blir ja til nesten alt, opp i vekt, oppblåst som bare F, osv... Sukk.
Og på en måte så er jo da tanken "ja, vell så si nei til alt da", men så oppdaget jeg at det ble et problem for andre i familien - vetla jento vår.

Hun ser på mamma'en sin og spiser det jeg spiser. Spiser jeg det meste gjør hun det også og visa versa. Vetlo mi burde heller legge på seg, ikke gå ned eller holde seg stabil. Hun er bare 1,5 år.

Så hva skal jeg gjøre da?

Har nå prøvd å spise mer av alt, men være flink i 2 uker - Det endte med nesten 1,5 kilo opp og oppblåst som bare det.

Jeg vet metforminen hjelper på vekten, men hjelper den på oppblåstheten?
Noen som vet?

Vurderer å heller spise det meste, men være flink og spise så lite karb jeg kan og gå på lav dose med medisin. Men jeg vet ikke.
Vetla jento mi må jo spise....

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 00:04   #323
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Når man er 1,5 er det vel foreldrene som bestemmer hva man spiser? forklare at dette er viktig for barn, dette er spesielt for henne e.l? I verste fall får du late som du spiser mer enn du gjør.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 07:49   #324
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Liquid84 - Gratulerer med å ha nådd målene dine!

Hva slags karber er du du har prøvd å øke med? Kanskje det kan virke bedre med andre?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 14:16   #325
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Jeg har vel lagt til med å spise en spiseskjei eller to med tilbehøret til middag (pasta, potet, ris, osv).
Og jeg har smakt en skive eller 3 i løpet av en uke, holder meg ellers til lavkarbo knekkebrød.
Har spist litt leverpostei. spiste ferdig grøt en dag. Vanlige pannekaker.
Fiskekaker. Dipp (helgekos).

Ja, det er stort sett middagen som er endret, men kjenner det blir litt for mye sjokolade og dritt mat (stjal halve skolebollen til vetlo en dag).

Ja, jeg kan jo prøve å forklare hun det, men tror kanskje hun er litt for lite til å forstå det enda.

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
pcos, skravletråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10 kg til jul: uke 43/44 - skravletråd aslaug Ketolysekuren 36 30-10-09 16:46
Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd Vatti Ketolysekuren 91 12-10-09 12:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no