Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Vi som har lyst til å gå ned rundt 10 kilo!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-12-12, 20:03   #1
Bekka75
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Innlegg: 6
Bekka75 er på en erverdig vei

Vi som har lyst til å gå ned rundt 10 kilo!

Hei! jeg startet med lavkarbokur for ca 4,5 uker siden. Ok ny livsstil da )) . Føler at jeg er flink og holder lavkarbo hele veien . I helgene koser jeg meg med litt rødvin. 13,5 prosent jeg er 1,69 høy og veide 74,5 kg når jeg startet.Har veid meg ca 1 gang i uka og vekta er opp og ned. Akkurat nå så er vekten min 72 ,3 . Det er jo bedre enn da jeg begynte , men ikke så veldig mye.....jeg har lyst ned til ca 63 kg. Det går kanskje saktere når man ikke skal såååå veldig ned. Vet ikke... Må kanskje være tålmodig!!!! Akkurat nå har jeg mensen og noen sier man samler mer
Vann i kroppen da. Er det noen på formet som skal gå den ca 1 0 kilo? Hvordan ognhvor fort gikk dere ned????))))

Bekka75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 20:09   #2
Bekka75
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Innlegg: 6
Bekka75 er på en erverdig vei

Sv: Vi som har lyst til å gå ned rundt 10 kilo!!!!

Opprinnelig lagt inn av Bekka75, her.

Hei! jeg startet med lavkarbokur for ca 4,5 uker siden. Ok ny livsstil da )) . Føler at jeg er flink og holder lavkarbo hele veien . I helgene koser jeg meg med litt rødvin. 13,5 prosent jeg er 1,69 høy og veide 74,5 kg når jeg startet.Har veid meg ca 1 gang i uka og vekta er opp og ned. Akkurat nå så er vekten min 72 ,3 . Det er jo bedre enn da jeg begynte , men ikke så veldig mye.....jeg har lyst ned til ca 63 kg. Det går kanskje saktere når man ikke skal såååå veldig ned. Vet ikke... Må kanskje være tålmodig!!!! Akkurat nå har jeg mensen og noen sier man samler mer
Vann i kroppen da. Er det noen på formet som skal gå den ca 1 0 kilo? Hvordan ognhvor fort gikk dere ned????))))

Må bare slenge på at selvom vekten ikke har rast av , så tror jeg cm erne har gjort det. Buksene er litt slapper enn vanlig

Bekka75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 22:17   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vi som har lyst til å gå ned rundt 10 kilo!!!!

Opprinnelig lagt inn av Bekka75, her.

Må bare slenge på at selvom vekten ikke har rast av , så tror jeg cm erne har gjort det. Buksene er litt slapper enn vanlig

Om du ikke allerede trener, tung styrketrening hjelper

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 23:31   #4
Bekka75
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Innlegg: 6
Bekka75 er på en erverdig vei

Sv: Vi som har lyst til å gå ned rundt 10 kilo!

Trener litt,men kan selvfølgelig bli flinkere!!))) takk for tipset

Bekka75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 08:37   #5
Atir
Medlem
 
Atir sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 298
Atir er på en erverdig vei

Sv: Vi som har lyst til å gå ned rundt 10 kilo!

Hei, jeg er 168 og var 76 kg i sommer. Jeg følte meg ikke vel, lite energi og tiltaksløs. Bestilte derfor time hos Fedonklinikken her i Bergen, og nå veier jeg 63 kg. Formen er fin og jeg koser meg med maten. Alt er lettere! Trener ca 2ggr pr uke, mest styrke. Er 54 år. Lykke til, dette får du til! Du må regne med at det tar litt tid.

__________________


Atir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 12:17   #6
Eirik N R
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 53
Eirik N R er på en erverdig vei

Sv: Vi som har lyst til å gå ned rundt 10 kilo!

Jeg er ikke i noen vektnedgangsfase nå, men tidligere i år startet jeg med lavkarbo og har tilsammen gått ned ca 11 kg siden jeg begynte i januar. Jeg var veldig opptatt av å ikke gå ned for fort, og brukte faktisk ca 8 mnd. Veide 91 kg i midten av januar, og var nede på 81 i midten av september. Har nok også lagt på meg noe muskler underveis også(viktig med styrketrening!), så fettnedgangen har nok vært noe større.
Nå veier jeg rundt 80 kg +-, og har ingen problemer med å holde meg der Er mann, snart 26 år, 186 cm høy.
Lykke til!

Eirik N R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, rundt 50 gr KH per dag Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 00:40   #7
scpif
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 6
scpif er på en erverdig vei

Sv: Vi som har lyst til å gå ned rundt 10 kilo!

Opprinnelig lagt inn av Bekka75, her.

Hei! jeg startet med lavkarbokur for ca 4,5 uker siden. Ok ny livsstil da )) . Føler at jeg er flink og holder lavkarbo hele veien . I helgene koser jeg meg med litt rødvin. 13,5 prosent jeg er 1,69 høy og veide 74,5 kg når jeg startet.Har veid meg ca 1 gang i uka og vekta er opp og ned. Akkurat nå så er vekten min 72 ,3 . Det er jo bedre enn da jeg begynte , men ikke så veldig mye.....jeg har lyst ned til ca 63 kg. Det går kanskje saktere når man ikke skal såååå veldig ned. Vet ikke... Må kanskje være tålmodig!!!! Akkurat nå har jeg mensen og noen sier man samler mer
Vann i kroppen da. Er det noen på formet som skal gå den ca 1 0 kilo? Hvordan ognhvor fort gikk dere ned????))))

Hei. Først og fremst, hvis du er 2,2 kg ned på 4,5 uker så burde du være godt fornøyd, gratulerer. Det tilsvarer nesten 3% total vektnedgang (ca 0,65% ukentlig), noe som er høyere enn hva du burde forvente fremover, mao: ja, du må være tålmodig.

Du må også være klar over at hvis man bare veier seg en gang i uka, så har man sjelden stålkontroll på om man er i en midlertidig (falsk) topp (mye innabords, vannvekt o.l.), eller om man er på en midlertidig (ekstrem) bunn (dehydret, tom innabords). Ved ukentlig måling/vekt-sjekk så er det fornuftigere å behandle/se på ukens vekt som en eventuell bekreftelse/justering av forrige ukes måling.

"Lavkarbo"-utrykket er lite spesifikt. Det blir relativt til den enkeltes oppfatning/definisjon. Det gjør det vanskelig (om ikke umulig) å komme med tilbakemeldinger til ditt kosthold/opplegg. At du slenger inn at du "koser deg med litt rødvin" gjør ikke ting lettere.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så kan det være en fordel hvis du:
1: Finner deg noe lesestoff/bok, noe som ikke bare forklarer hva du burde gjøre/spise, men hvorfor du burde gjøre/spise nettopp disse tingene. Les, flere ganger, over tid.
2: Supplerer måling av vekt med måling med bånd. Et par/tre steder, ala midje, hofte og lår burde holde. Ingen vits i å gjøre det for kronglete.

Lykke til videre!


Sist redigert av scpif : 18-12-12 kl 00:55.
scpif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 18:46   #8
Cherrytomaten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 19
Cherrytomaten er på en erverdig vei

Sv: Vi som har lyst til å gå ned rundt 10 kilo!

Slenger meg inn her jeg, jeg vil gå ned 8 kilo. Var 10 for ikke veldig lenge siden Vil ned til ca. 60 kilo. Begynte på 68,8 nå i januar.

Cherrytomaten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LC Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 12:12   #9
Smuggi
Medlem
 
Smuggi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Oppland
Alder: 44
Innlegg: 88
Smuggi er på en erverdig vei

Sv: Vi som har lyst til å gå ned rundt 10 kilo!

Her var det ikke så mye action, men jeg slenger meg gjerne på!
Jeg skal ned litt under 10 kg og er i dag på den 11. dagen av Atkins induksjon.

Gikk ned en kg raskt, men akkurat nå er jeg der jeg startet igjen, så jeg er ikke helt sikker på hva jeg gjør galt.
Jeg var ikke så nøye med å ikke drikke alkohol i helgen som var, det ble noen glass rødvin, en lite øl og en whiskey fordelt over hele helgen. Mulig feilen ligger der, hehe. Så nå er det null vin eller annen kos med alkohol.

Håper det blir litt liv i denne tråden!

Smuggi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo og mengdekontroll Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 23:50   #10
Lady_bug
Medlem
 
Lady_bug sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vest Agder
Alder: 37
Innlegg: 187
Lady_bug er ny på veien

Sv: Vi som har lyst til å gå ned rundt 10 kilo!

Hvordan går det med dere?

Jeg hiver meg på!
Jeg er ei jente på 26 år, er 1.70 cm høy og veier 76 kg. Har tidligere veid 128 kg så jeg har mistet mange kilo fra før. Men disse siste 10 kiloene sitter som støpt, og endelig har jeg funnet giv til å klare det!
Så mitt mål er å gå ned 10 kg, da lander jeg på 66 kg

Lady_bug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 09:03   #11
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Vi som har lyst til å gå ned rundt 10 kilo!

Opprinnelig lagt inn av Lady_bug, her.

Hvordan går det med dere?

Jeg hiver meg på!
Jeg er ei jente på 26 år, er 1.70 cm høy og veier 76 kg. Har tidligere veid 128 kg så jeg har mistet mange kilo fra før. Men disse siste 10 kiloene sitter som støpt, og endelig har jeg funnet giv til å klare det!
Så mitt mål er å gå ned 10 kg, da lander jeg på 66 kg

Guri, som å lese min vekthistorie. Begynte på 125, er nå 78 og skal ned litt til (er 173cm høy). Men, jeg stresser ikke. Er fornøyd med det jeg har oppnådd og nå skal kroppen få gjøre det i sitt eget tempo! Vi får slå følge på resten av reisen

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 09:58   #12
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vi som har lyst til å gå ned rundt 10 kilo!

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Guri, som å lese min vekthistorie. Begynte på 125, er nå 78 og skal ned litt til (er 173cm høy). Men, jeg stresser ikke. Er fornøyd med det jeg har oppnådd og nå skal kroppen få gjøre det i sitt eget tempo! Vi får slå følge på resten av reisen

Om du ikke trener fra før, så er tung styrketrening veldig effektivt

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 10:09   #13
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Vi som har lyst til å gå ned rundt 10 kilo!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Om du ikke trener fra før, så er tung styrketrening veldig effektivt

Takk Langaard! Jeg har trent en del styrke (tung) gjennom vektnedgangen. Tror nok det har hjulpet mye på at huden har fulgt med på denne prosessen. Nå for tiden danser jeg så mye, at styrke falle fra. Prøver å få inn litt styrke med egen kroppsvekt når jeg får det til... Men, er helt med på det du sier!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 10:20   #14
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Vi som har lyst til å gå ned rundt 10 kilo!

Jeg slenger meg også på. Er 173 og startet på 80,7. Etter en uke ligger jeg nå på 78,6... Altså vannet har sluppet. Jeg vil nok ned litt over 10 kg, men etter 10 er jeg hvertfall ikke langt fra målet

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 21:06   #15
Veronicakar
Juniormedlem
 
Veronicakar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 37
Veronicakar er på en erverdig vei

Sv: Vi som har lyst til å gå ned rundt 10 kilo!

Jeg er med og!
Vi får lage liv i tråden igjen!


Jeg begynte 5 august på 77kg, er idag mellom 72-73.
Satser på en ca 10kg til. Men har delmål på 5kg underveis (alltid.) for man vet aldri, kanskje man plutselig en dag blir fornøyd? :P

__________________


Veronicakar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Refleksjon rundt mat ... Marella77 Generell diskusjon 4 10-06-12 18:48
Rundt 800 kcal pr. dag spaax Spørsmål og svar 25 27-10-11 13:46
5 kilo og 12 cm rundt livet Okie Livets lyse side 1 18-04-11 19:30
Fortell meg at jeg ikke har lyst på alt jeg har lyst på! Tropika Ketolysekuren 12 10-12-10 18:39
NED i CM rundt magen linkn Spørsmål og svar 1 07-04-07 18:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no