Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Jeg er kjøttlei, og allergisk mot melkeprotein

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-11, 17:07   #1
annannanna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 18
annannanna er på en erverdig vei

Jeg er kjøttlei, og allergisk mot melkeprotein

Jeg er ikke veggis, men jeg sliter med at jeg blir kjøttlei, og eggelei om egget ikke er blandet med noe. Å søke på veggis+lavkarbo ga bare svar som enten var diskusjoner mot veggisene om at de måtte spise kjøtt, eller folk som forklarte at vegetarisk lavkarbo ikke fantes. Er det sant? Det må da være all verdens ting jeg kan lage av malte mandler/valnøtter/frø/kokos?

Jeg lurer på om noen har noen fine oppskrifter på ting jeg ikke har tenkt på ennå, uten kjøtt (fisk er kjøtt) og uten melkeprodukter. Må gjerne ha egg så lenge egget ikke er tydelig tilstede som egg. Gud akkurat nå er jeg så lei egg. Kom gjerne med hvilkensomhelst oppskrift som passer inn i rammen min, alt inspirerer på noe vis!

Jeg lager allerede en mean blomkålsuppe, og jeg spiser gjerne masse rå grønnsaker, men trenger noe mettende i salatene kanskje.

Jeg spiser ikke belgfrukter/linser/bønner/erter/Fedon-karbo, ennå.

annannanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: melkefritt, glutenfritt Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 17:41   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er kjøttlei, og allergisk mot melkeprotein.

Kanskje du finner noe på denne svenske bloggen?
Eller i denne tråden?
Eller denne delen fra svenske kolhydrater.ifokus.se?(Se nedover i spalten på venstre side.)

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 18:10   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er kjøttlei, og allergisk mot melkeprotein.

Da er vi to i nesten samme båt.. Jeg er kjøttlei men har funnet ut at jeg liker varmrøkt laks oppå dette brødet
http://forum.lavkarbo.no/showthread....82#post1232282

Spiser det også med avokado på

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 18:23   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er kjøttlei, og allergisk mot melkeprotein.

Vet ikke om du har forsøkt Karins "mitt aller beste brød". Det er CC i det da, kan du spise det? Brødet er ihvertfall godt på smak, og du kan ha hvilket som helst pålegg på. Hva med kremost, kan du spise det?

Prøv feks og rør jordbær med litt sukrin og flytende natreen på skiva, ganske godt. Eller du kan bestille syltetøyet ferdig fra spisdegslank, koster litt men jeg synes de er gode - mange varianter.

Ellers har jeg en killer-oppskrift på en thai-karri kyllingsuppe som er ganske god. Kan du bruke kokosmelk, kan du spise denne suppa - feks med ristet lavkarbobrød attåt. Kyllingen er ganske god i denne suppa, slik at du muligens kan få lurt i deg litt proteiner fra kjøttmat

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 19:48   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er kjøttlei, og allergisk mot melkeprotein

Spis fisk en periode. Det er masse forskjellig fisk, i ulike former, farger og kvaliteter. Og på denne tiden er en god gresskarsuppe garnert med traktkantarell og sideflesk bare nydelig.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:20   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er kjøttlei, og allergisk mot melkeprotein

Hei,
Kanskje du får litt inspirasjon i:
Den store grønnsakstråden
...og du finner sikker noe brukbart i samletråden:
Suppetråden!
…og du finner sikker noen oppskrifter med mandler/valnøtter/frø/kokos i samletråden:
Den store vaffel, pannekake og lappe-oppskriftstråden
...og brød-tråden finner du her: Den store brød-lenke tråden
I tillegg så har du mulighet til å søke i kun oppskriftsdelen av forumet, der har jeg søkt på enkeltingredienser når jeg har oppdatert samletrådene… ja, det kommer opp litt mye rart der og – men man blir garantert inspirert underveis!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 23:40   #7
annannanna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 18
annannanna er på en erverdig vei

Sv: Jeg er kjøttlei, og allergisk mot melkeprotein

Tusen takk for tips, der var det mye nyttige linker. Det er avogtil greiere å spørre rundt seg istedenfor å fortsette å lete seg frustrert. Takk for linkene til de andre trådene, jeg synes det foreløpig er komplisert å navigere dette forumet.

Nerhus, hva er CC? Nei jeg husker ikke hva kremost smaker engang. Jeg tåler ikke kasein, melkeprotein altså, så ingenting som har kommet ut av en brystvorte tåler jeg, det seg være fra en ku, en sau, en geit eller en oter. (Bortsett fra et spesielt melkeprotein som ikke er kasein men er albumin, men dette er meget dyrt, Vianesse heter merket) Dette dreier seg ikke om laktoseintolleranse, men det har jeg sikkert også siden jeg ikke får i meg melkesukker, og ei heller om intolleranser. Jeg er god gammeldags allergisk mot melkeprotein (kasein), min vanlige fastlege tok blodprøvene og pekte det ut for meg at jeg måtte kutte det ut. Og jeg har ingen problemer med å tro på det fordi jeg sluttet å sove 11 til 14 timer hvert døgn, og min hovne vonde hals og store mandler ble fine, og så forsvant pollenallergien min totalt, alt sammen innen en uke fra jeg kuttet ut melk.

Nerthus, ja det er sant, thai-kylling-kokossuppe er kjempenam, det skal jeg lage igjen straks.

Jeg skjønner jeg gjør det vanskelig for meg selv når jeg spør etter stort sett _veganske_ "nullkarbo"retter.


Sist redigert av annannanna : 17-10-11 kl 23:41. Årsak: Omskrivning.
annannanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: melkefritt, glutenfritt Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 00:27   #8
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er kjøttlei, og allergisk mot melkeprotein

Hei,
CC: Cottage Cheese

Går du inn her så kan du innskrenke søket til å for eksempel bare gjelde oppskriftsforumet, http://forum.lavkarbo.no/search.php
Da får du i alle fall flere oppskrifter og mindre annet – det er ikke bare nykommere som synes det er vanskelig å navigere seg rundt på forumet…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 12:16   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er kjøttlei, og allergisk mot melkeprotein

Og så bør du begynne å søke på engelsk. Primal blueprint og Paleo er i de aller fleste tilfelle melkefritt. Det er ikke vegetarisk, men det finnes mye vegetariske "sideretter" å ta av derfra.

http://www.chowstalker.com/ (samleside for paleo-oppskrifter fra ulike blogger)
http://www.primalkitchen.blogspot.com/ (mest paleo-matpakker)
http://www.cavemanbistro.com/
http://fastpaleo.com/category/all-recipes/
http://www.civilizedcavemancooking.com/

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar

Emneord
glutenfritt, melkefritt, vegetariansk, veggis


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Udo's Choice og allergisk reaksjon Plinoto Spørsmål og svar 9 20-07-11 13:59
Går det an å bli "allergisk" mot karber/sukker? KimPossible Ketolysekuren 3 22-11-10 20:10
Allergisk mot egg? Lullen Ketolysekuren 3 03-03-10 14:21
Intoleranse av gluten og melkeprotein bondetuppa Spørsmål og svar 3 04-10-09 17:50
Allergisk mot karbohydrater?! mcfrogner Lavkarbo generelt 7 25-04-07 11:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no