Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Beef stir fry (bilder)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-13, 00:20   #1
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Beef stir fry (bilder)

Stir Fry betyr ganske enkelt å steke raskt på høy varme, mens du rører hele tiden.
Nydelig lettlaget wok, med mye god smak...

Oppskrift
400 g biffkjøtt skåret i strimler
2 ss østerssaus
1 fedd hvitløk - finhakket
1 løk i strimler
1 rød paprika i strimler
300 g frosne brekkbønner (1 pose)
1 rød chili - finhakket
1 boks bønnespirer
1/2 boks minimais i biter
1 ss asiatisk fiskesaus
olje til steking
salt og pepper

Start med å marinere kjøttet i østerssaus noen minutter.
Imens skjærer du opp alle grønnsakene.
Stek kjøttet i små porsjoner på høy varme, sammen med hvitløken, mens du rører hele tiden.
Legg kjøttet til siden, og stek så alle grønnsakene. Start med løk, paprika, chili og bønner - disse trenger lengst tid. Ha til slutt i minimais og bønnespirer. Bland inn kjøttet, og smak til med fiskesaus, salt og pepper.

Raskt, enkelt og aldeles nydelig middag i en fei!!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg BeefStirFry1.jpg (285,7 KB, 26 visninger)
Filtype: jpg BeefStirFry2.jpg (284,4 KB, 12 visninger)
Filtype: jpg BeefStirFry4.jpg (914,6 KB, 21 visninger)
__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 06:16   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Beef Stir Fry...(bilder)

Ser godt ut!

Jeg savner østerssaus - vanskelig å finne en glutenfri utgave.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 08:49   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Beef Stir Fry...(bilder)

Nam! Brekkbønner hadde jeg jo helt glemt, det er jo kjempegodt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 09:49   #4
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Beef Stir Fry...(bilder)

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Ser godt ut!

Jeg savner østerssaus - vanskelig å finne en glutenfri utgave.

Østerssausen jeg bruker er glutenfri Den heter "Amoy Oyster Sauce". Jeg har kjøpt denne på en vanlig dagligvarebutikk Ica tror jeg...
Fant en link her

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 10:59   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Beef Stir Fry...(bilder)

Opprinnelig lagt inn av Mat for sjelen, her.

Østerssausen jeg bruker er glutenfri Den heter "Amoy Oyster Sauce". Jeg har kjøpt denne på en vanlig dagligvarebutikk Ica tror jeg...
Fant en link her

Oi, tusen takk for tips! Skal se etter den i morgen!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 11:41   #6
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Beef Stir Fry...(bilder)

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nam! Brekkbønner hadde jeg jo helt glemt, det er jo kjempegodt!

Ja, ikke sant Og så greitt å ha liggende i fryseboksen

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 18:56   #7
Karrbis
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Langt unna
Innlegg: 168
Karrbis er ny på veien

Sv: Beef Stir Fry (bilder)

Ser skikkelig godt ut

Jeg elsker brekkbønner, men foretrekker de ferske - er det noen spesiell grunn til at du har frosne?

Karrbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 19:01   #8
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Beef Stir Fry (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Karrbis, her.

Ser skikkelig godt ut

Jeg elsker brekkbønner, men foretrekker de ferske - er det noen spesiell grunn til at du har frosne?

Nei, bare av den enkle grunn at jeg ikke fant ferske i butikken Selvsagt blir det bedre med ferske

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 16:21   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Beef Stir Fry...(bilder)

Opprinnelig lagt inn av Mat for sjelen, her.

Østerssausen jeg bruker er glutenfri Den heter "Amoy Oyster Sauce". Jeg har kjøpt denne på en vanlig dagligvarebutikk Ica tror jeg...
Fant en link her

Tusen takk igjen - nå er den i min besittelse! Sånn til folkeopplysning kan jeg fortelle at jeg ikke fant den på ica eller meny eller obs, men derimot på Sultan på løkka.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 16:22   #10
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Beef Stir Fry...(bilder)

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Tusen takk igjen - nå er den i min besittelse! Sånn til folkeopplysning kan jeg fortelle at jeg ikke fant den på ica eller meny eller obs, men derimot på Sultan på løkka.

Så flott at du fikk tak i sausen Rin

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
asiatisk, biffkjøtt, middag, wok


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Beef jerky Nordmørsloppa Annen mat 7 16-06-12 20:01
Corned beef Bestemamma Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 17-03-11 23:13
Corned beef produsert i Brasil Photobscura Induksjonen 2 30-03-08 19:25
Bilder? Fridolina Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 13 26-07-06 16:00
Beef Jerky Flax Spørsmål og svar 12 21-05-06 15:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no