Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Vil du lese en god bok?

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-08, 10:16   #26
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vil du lese en god bok?

Siden det er nevnt en finsk forfatter, så vil jeg forelå to til:

"Egypteren Sinhue" av Mika Waltari.
Farao Akhnatons korte regjeringstid var en tid full av ulykker og store begivenheter, motsetninger, blomstring og undergang. Akhnaton styrtet den gamle gud Amon og ville innføre kjærlighetens evangelium.
Boken skildrer livet til Akhnatons livlege Sinhue. Som gammel mann i landflyktighet forteller han selv om sine eventyrlige reiser i de gamle
kulturlandene i Mellom-Asia. Mika Waltari er særlig kjent for historiske romaner, med Egypteren Sinhue (utgitt 1947) som den mest kjente i Norge.

Det er en bok som flommer over av historier, mange av de er fra det gamle Egypt (funnet i gravkamre osv). Boka er vanskelig å legge fra seg når man er kommet i gang og kommer til å få deg til å både le og gråte (mest latter )
http://www.deich.folkebibl.no/cgi-bi...nr=703754&st=p

En annen finne som er verd å få med seg er Mikael Niemi. Den mest kjente i Norge er vel "Populærmusikk fra Vittula" - og det er den eneste jeg har lest av ham. "Mannen som døde som er laks" står klar i bokhylla, men det var det å få tid til alt... .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 10:23   #27
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vil du lese en god bok?

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Minianmeldelse kommer til bloggen min i nær fremtid

Prøvde å se på bloggen din, men det hadde jeg ikke lov til.
Kan du legge ut anmeldelsen i denne tråden? Har du sett filmen nå?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 11:43   #28
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Vil du lese en god bok?

Opprinnelig lagt inn av ihaveadream, her.

Ser ikke ut som det er så mange som er inne her å leser.. Så da får jeg ha det gøy her aleine... la la la la laaaaa!

Legger inn en link hvor vi har skrevet litt om bøker vi har lest....for vi er ganske mange som liker å lese her inne.
Undertegnede har alltid en bok på sengekanten og en i veska...
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=78

Den siste jeg leste var "Saman er vi mindre aleine" Anbefalt meg av Antoinette6. En herlig bok. Minnet litt om Balansekunst, som er en av de beste bøkene jeg har lest.Samme type story på en måte, men som Antoinette6 sier; Balansekunst erbedre litterært sett, men.... Det var en bok om mennesker som møtes, likhet og ulikhet, omsorg og medmenneskelighet...En bok jeg ikke hadde lyst til å bli ferdig med. Sår, øm, god og humoristisk bok....

Bøker er for sjelen hva mat er for kroppen... En livsnødvendighet for meg

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn

Sist redigert av Anne : 30-10-08 kl 13:17.
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 12:18   #29
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil du lese en god bok?

jeg er alt lesende, og akkurat nå er jeg inne i en "mystifistisk" periode. Dvs jeg sluker bøker ala "den hellige gral" osv. Men tar takknemlig imot tips, det er jo jul snart

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 12:29   #30
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Vil du lese en god bok?

Sitat:

Kan du legge ut anmeldelsen i denne tråden? Har du sett filmen nå?

Så filmen for et par uker siden, men har ikke fått makket meg til å "anmelde" den enda
Skal legge ut her!!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:31   #31
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vil du lese en god bok?

Opprinnelig lagt inn av Anitra, her.

jeg er alt lesende, og akkurat nå er jeg inne i en "mystifistisk" periode. Dvs jeg sluker bøker ala "den hellige gral" osv. Men tar takknemlig imot tips, det er jo jul snart

Denne skal være spennende og i rette genren for deg:
The Labyrinth av Kate Mosse

Les mer her:
http://www.amazon.com/Labyrinth-Kate.../dp/0399153446

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 14:07   #32
Tone
Medlem
 
Tone sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Evenes
Alder: 57
Innlegg: 205
Tone er en juvelTone er en juvelTone er en juvel

Sv: Vil du lese en god bok?

Æ synes at Hodejegeren av Jo Nesby også var fornøyelig lesing!

__________________
Skriveboka



Tone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ei stund Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 15:31   #33
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil du lese en god bok?

Absolutt alt av Hanne Vibeke Holst! Hun er dansk, og flere av bøkene er filmet eller laget serie av. Men jeg advarer! Det er vanskelig å legge fra seg en bok man har begynt på. Den eneste som trakk ned var" Min mosters migrene" Var et eller annet med den. Hun skriver "raskt" altså vi raser inn i nye scenarier, så man nesten mister pulsen. Til tider så realistisk, og så rett over i det romantiske. Men som det er sagt her tidligere - tror det finnes bøker for ethvert tidspunk i ens liv.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 15:40   #34
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil du lese en god bok?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Denne skal være spennende og i rette genren for deg:
The Labyrinth av Kate Mosse

Les mer her:
http://www.amazon.com/Labyrinth-Kate.../dp/0399153446

Du har helt rett!! Jeg har lest denne på norsk, den var midt i blinken for meg!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 19:12   #35
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil du lese en god bok?

Leser litt "alternativt" litteratur. Lurte på om noen har lest “Det er nå du lever" eller andre bøker av Eckhart Tolle?

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 13:06   #36
ihaveadream
Juniormedlem
 
ihaveadream sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 11
ihaveadream er ny på veien

Sv: Vil du lese en god bok?

Nå har jeg skrevet ned alle forfattere og bøker som har blitt nevnt her inne.. Skal på biblioteket og finne

Kan anbefale "Hundre års ensomhet" av Gabriel García Márquez

ihaveadream er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 13:44   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vil du lese en god bok?

Nå har jeg begynt på "La den rette komme inn". Veldig bra så langt, men jeg klarer ikke å ikke tenke svensk selv om boka er i en norsk utgave! Litt mijøskadd av å ha tilbragt hele oppveksten et steinkast fra Sverige, og med svenske tv-kanaler.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 17:03   #38
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Vil du lese en god bok?

Noen som har lest noe av Eco? Jeg ble akkurat ferdig med Rosens navn, og likte den veldig godt. Ellers har jeg nettopp lest Medea og hennes barn av Ljudmila Ulitskaja, og jeg vil absolutt anbefale den for dem som liker episke familieromaner

Ser Arto Paasolina (håper det ble riktig) er nevnt her. Vil bare føye meg i rekken over beundrere der. Har bare lest to av bøkene hans, Harens år og Den ulende mølleren, og jeg er så glad for at jeg ikke har lest de andre - så har jeg noe å glede meg til!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:15   #39
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vil du lese en god bok?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå har jeg begynt på "La den rette komme inn". Veldig bra så langt, men jeg klarer ikke å ikke tenke svensk selv om boka er i en norsk utgave! Litt mijøskadd av å ha tilbragt hele oppveksten et steinkast fra Sverige, og med svenske tv-kanaler.

Hvordan går det med lesingen??
Håper at du liker boka

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:54   #40
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Vil du lese en god bok?

Liker godt bøkene til Camilla Lackberg - vil anbefale å begynne med "Isprinsessen".
Ellers er jo Millenium triologien til Stieg Larsson et must!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 22:07   #41
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Vil du lese en god bok?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hvordan går det med lesingen??
Håper at du liker boka

Jeg for min del er ferdig med å lese den (det gikk fort gitt - brukte tre dager). Fin og spennende historie, og jeg ble glad i hovedpersonene! Men jeg liker ikke sosialrealisme, så det ble litt blandet inntrykk ... litt for mye tristesse, liksom. Litt for lite virkelighetsflukt. I'm a romantic

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 22:52   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vil du lese en god bok?

Hehe, jeg digger sosialrealisme i tillegg til virkelighetsflukt, da, så jeg elsker den så langt!
Hva er greia med hangen min til å velte meg i andres misær?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 22:56   #43
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vil du lese en god bok?

Apropos sosialrealisme, så vil jeg på det varmeste anbefale en av mine absolutte favoritttegnererieforfattere, han skriver en del tegneserieromaner, så jeg føler det er legitimt å anbefale han her! Danial Clowes heter han! Særlig "Hand in glove" og "Ghost world" er fantastiske beskrivelser av underdog'en.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 00:26   #44
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Vil du lese en god bok?

Signerer Photobscura helhjertet på anbefalingen av Daniel Clowes!

Minianmeldelse av "La den rette komme inn", som lovet :

Synes det er en nydelig film, med fantastisk fine miljøbeskrivelser, og utrolige skuespillerprestasjoner av de to små hovedkarakterene. Scenene med disse to sammen er helt klart det fineste med filmen!

Det snødekte sosialdemokratiske Sverige gir en fin ramme, og temaer som ensomhet og mobbing blir varsomt og intelligent behandlet.
Scenene med moren er også flott laget (vi ser som oftest bare deler av henne, i forbifarten).

På minussiden så synes jeg filmen balanserer ganske dårlig mellom det overnaturlige og det realistiske, de blodige scenene kommer altfor brått på.
Filmen har også endel hull, iallefall for oss som har lest boken - jeg skjønner nesten ikke hvorfor noen av karakterene er med, de bidrar til forvirring heller enn oppklaring.
Filmen mangler veldig mange av de nyansene som boken har, og jeg synes det er vanskelig å "anmelde" filmen uten å tenke på boken ettersom jeg har et sånt sterkt forhold til den (vet at filmen skal kunne stå på egne ben, men... ).

Alt i alt en poetisk og fin liten sak, som jeg tror de som ikke har lest boken også kan nyte, om enn med andre inntrykk

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 23:29   #45
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Vil du lese en god bok?

Oi, jeg har nettop bestilt "Låt den rätte komma inn" Gleder meg enda mer nå

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 23:36   #46
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vil du lese en god bok?

Både "La den rette komme inn" og "Håndtering av de udøde" var helt utrolig fantastiske! Anbefales på det varmeste.
Nå venter jeg på at de to siste foreligger på biblioteket

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 08:42   #47
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vil du lese en god bok?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Både "La den rette komme inn" og "Håndtering av de udøde" var helt utrolig fantastiske! Anbefales på det varmeste.
Nå venter jeg på at de to siste foreligger på biblioteket

Den historien om Elias i "Håndteringen av udøde" får fram tårene mine bare jeg tenker på den...
Jeg hørte jo på lydboken hvor det var forfatteren selv som leste, så jeg fikk vel med alle følelsene i rikt monn.

Artig at du likte de!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 13:03   #48
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vil du lese en god bok?

Ja! Tusen takk for anbefalningene

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 09:49   #49
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Vil du lese en god bok?

Leser ikke like mye nå som før...men har alltid et par bøker i gang...siden i sommer har det gått i Selma Lagerløf etter vi var på Mårbacka...men nå er jeg snart ferdig med henne..

Om jeg skal anbefale noen bøker nå så må jeg gå litt tilbake i tid...
Enig med en ovenstående her som anbefalte "Populærmusikk fra vitulla" Den var ikke minst veldig morsom!! På nattbordet ligger 4 bøker for tia...Ut å stjæle hester.. Per Petterson..biografien til Niel Young "Shakey"...Jonathan Frazen The corrections..og
Ann rice ..The vampire Armand...elsker "the vampire cronicles"
Filmene derimot suger...

Bøker å anbefale...Keri Hulme "Margfolket"
Gudmund Vinland "stjerneskudd" og "Villskudd" i omvendt rekkefølge
alt av Doriss Lessing og Alice Hoffman...
Og ikke minst elsker jeg Rosamunde Pilchers nydelige skildringer fra Skottland
og Cornwall...skikkelig vakre bøker til å lese om og om igjen...selv om hun
aldri har blitt tatt opp i det gode selskap.."The Shellseekers" er beste synes jeg..

Og unn dere å lese AA Milnes Whinnie the Pooh...må være engelske!
Den er bare vidunderlig...likeså Antonie de Saint-Exupèry "den lille prinsen"
Og alle bøkene fra Wind in the willows...både Kenneth grahams storartede første bok...og William Horwoods oppfølgere "Willows in winter.."Toad triumphant".."The willows and beyond" og "The willows at christmas" Nyyydelige bøker for den med et
barnslig hjerte

Jeg har lest dem mange ganger jeg

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/

Sist redigert av Nannah : 23-11-08 kl 09:54.
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 17:14   #50
missnano
Juniormedlem
 
missnano sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Telemark, Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 48
missnano er på en erverdig vei

Sv: Vil du lese en god bok?

tusen strålende soler, syntes jeg er FANTASTISK bok! absolutt å anbefale!

missnano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavt karbo inntak Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Verdt å lese :o) Gunhild Lavkarbo generelt 1 06-04-08 18:50
For de som vil lese ... stinasol Generell diskusjon 15 28-10-07 01:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no