Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Vesla spiser lavkarbo av fri vilje

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-07-11, 10:30   #1
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill
Wink

Vesla spiser lavkarbo av fri vilje

Blir stadig overraska over dattera, hun er ikke glad i brød akkurat som sin far. Hun kan til nøds spise litt knekkebrød. Av karbomat er hun litt glad i søtt, men spiser liksågodt cashewnøtter eller baconsvor. Havregrøt med masse smør og sukrin går ned på høykant. De siste dagene vil hun ha bremykt rett fra boksen + leverpostei rett fra boksen. En hel boks makrell i tomat og egg med bremykt er også gode alternativer. Favorittgrønnsakene er brokkoli og gulrot, potet er hun ikke så glad i. Hun er kjempeglad i tran og selolje. Fetaost og hvitost er generelt snacks for henne. Blir stadig overraska, men tror nok hun ble født til å like feit mat i større grad enn søt\stivelsesrik mat

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 10:40   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vesla spiser lavkarbo av fri vilje ;)

Tror barn regulerer detta ganske greit selv. Jenta mi (21 måneder) kan ha perioder hvor hun kun spiser pålegg type ost, kjøttpålegg, makrell i tomat osv, også i perioder spiser hun hele brødskiva. Av og til spiser hun kun proteinkilden til middag og av og til ofrer hun det og spiser kun grønnsakene isteden. Det får hun bestemme helt selv, tvinger ikke i henne noe som helst. Hun er veldig glad i fete matvarer som avocado, tran, rød fisk osv, og det er ikke mye karborikt hun er veldig glad i, bortsett fra frukt/smoothie, bær og helmelk. Selvfølgelig fordi at det er søtt.. også digger hun fullkornspasta og havregrøt, med masse smør, men har ikke noe mål om at hun skal bli lavkarbodronning, så gir henne det med goooooood samvittighet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 10:47   #3
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Vesla spiser lavkarbo av fri vilje ;)

Her også! Hun vli gjerne ha det jeg lager og nå har vi nettopp kost oss med frokostpannekaker med CC og litt jordbær til frokost Igår hadde vi "rooosa smudi" som hun kaller det, og når jeg lager egg og bacon eller kokt egg med smør vil hun heller ha det enn skive med pålegg

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 15:40   #4
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vesla spiser lavkarbo av fri vilje

Min jente på snart 4 liker ikke poteter, så det at vi ikke har poteter til middag lenger plager ikke henne særlig

Blomkålpure er stas og jeg føler ikke at de savner noe under middagen selv om vi går på lavkarbo til middag.

Frokost og barnehagemat er fortsatt vanlig "karbo mat" og det går ganske mye i polarbrød...jeg føler det har tatt litt av og vil nok begrense det snart!

Så gøy at jenta di synes slik mat er spennende

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser dere til frokost på lavkarbo? sunnereliv Lavkarbo generelt 16 02-05-10 16:45
Til dere som spiser egenkomponert lavkarbo H.J.E Lavkarbo generelt 15 23-01-10 21:54
Spiser du lavkarbo bare for gå ned i vekt? Imse Lavkarbo generelt 45 15-04-09 16:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no