Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kabarèt / aspic: kjempelurt og snaddergodt!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-05, 14:57   #1
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill

Kabarèt / aspic: kjempelurt og snaddergodt!

Jeg har oppdaget noe som jeg synes er kjempegodt og som inneholder lite karbohydrat: aspic,eller kabarèt, som også noen kaller det. Hvis man liker denne buljonggeleen, har man et knall godt og kjempeenkelt måltid synes jeg.

Jeg har laget en variant med tunfisk, egg og purreløk og en annen med krepsehaler, reker, hermetisk asparges og egg. Begge er gode synes jeg. Det er bare å eksperimentere seg fram med all slags kjøtt, fisk og grønnsaker. Til en pose aspic bruker jeg 5 egg, en god "slump" reker/krepsehaler og ca 100 gram asparges. Hele forma inneholder da ca 6 gram karbhoydrat, og holder til minst 5-6 måltider for meg! Jeg pøser på med så mye majones og seterrømme jeg har lyst på, og koser meg glugg ihjel! Forma holder seg i kjøleskapet i minst 3-4 dager, og fordelen er at det bare tar 10 sekunder å forberede måltidet når man først har laget en form med dette.

Prøv det dere også, hvis dere liker mat som er innpakka i skjelvende buljonggele!

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 15:30   #2
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Syns det er litt ekkelt med mat som er innpakket i sjelvende buljonggele,jeg
Men for å være helt ærlig,så har jeg aldri smakt det(har ikke turt) så skal ikke fordømme. Muliggens har jeg gått glipp av noe.
Hmmm.. prøve,kanskje...

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 16:38   #3
Soelli
Juniormedlem
 
Soelli sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 70
Innlegg: 32
Soelli har en fantastisk aura rundt segSoelli har en fantastisk aura rundt seg

Det er utrolig godt med aspic.
Selv lager jeg remulade til. Blander Hellmanns majones og krem med finhakket syltede agurker. Fant noen hele agurker på svinesund med lite karber i.
Jeg anbefaler Boble å prøve den skjelvende retten en gang.

Mvh Soelli

__________________

Jippi Vekta mi er på rett vei..... nedover.... gram for gram
Soelli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Begynte med Atkins - Senere over på Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 16:57   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

er faktisk innmari godt...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 06-04-05, 10:47   #5
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

nammmmm

Det hørtes kjempegodt ut, Ragna. Det må prøves!!!! Takk for infoen, har ikke vært særlig kreativ selv enda, har litt startproblemer - men det løser seg nok! Ha en fin dag!!

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 06-04-05, 13:02   #6
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Ja, det er kjempegodt. Jeg bruker det også , og med en dressing av ferdig remuladesaus, pisket kremfløte, litt ekstra oppkuttet syltet agurk og litt salt og pepper blir det rene festmaten. Skal jeg ha flere gjester pynter det på koldtbordet. Hvis jeg lager regeaspic fyller jeg hullet i midten på aspicformen med reker. Det blir alltid godt mottatt.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 06-04-05, 13:18   #7
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Dette er virkelig å anbefale! Hvis man skal ha gjester er det flott å servere en cabarè til alle, og da er det ingen som tenker over at ikke du spiser brødmat til. Jeg har laget cabarè med kokt ørret, reker og frosne grønnsaker i, og det er kjempegodt!

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no